جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

رودخانه سرپنتینه

۲,۲۴۳ بازديد
رودخانه serpentine به آرامی از میان یک فلات کوهستانی قطع می‌شود . چوپانان تمایل دارند که گله خود را در حالی که مردان جوان شکار می‌کنند ، ماهی در طول روده‌ای باستانی یا کایاک بالای rapids شکار کنند . این دورنمای طبقه طبقه از تپه‌های rolling و کوهستان‌های ناهموار در بهار ، هنگامی که the پر است و چمن پر جنب و جوش است ، سرسبز است .
این لحظات آرام و تصاویر اغلب با عراق مرتبط نیستند . اما منطقه کردی ، در سرزمین‌های شمالی این کشور ، منزلگاه چنین reprieves است . فراتر از میدان‌های نفتی of و کرکوک ، در شرق موصل و بسیاری از مایل‌ها در شمال بغداد ، منطقه semiautonomous اغلب احساس پایداری و پیشرفت می‌کند، ناآرام و در صلح .
آنچه که عکاس ویتنامی ، لم - ، قبل از سفر به آنجا پیش از سفر به آنجا تصور می‌کرد ، رسانه‌های معمول مربوط به عراق صدام‌حسین ، تانک و خشونت ، نوسانات و پناهندگان بود . آقای لم ، که برای سازمان‌های nongovernment و یک روزنامه فرانسوی کار می‌کرد ، گفت که او تا به حال نشنیده بود که مردم کرد ، که در آن زمان از حزب بعث خشن و خشن صدام‌حسین گریخته بودند . اما بعد از اینکه او در منطقه کردستان در شمال عراق ساکن شد، منطقه‌ای که او بیش از دو دهه از آن را ثبت کرد، نشان داد که این کشور بسیار متفاوت از آنچه انتظار داشت بوده‌است .
آقای لم با تلفن از مرکز کرد اربیل ، جایی که او در آنجا مستقر است ، گفت : " من فقط کشف کردم و به طور کامل از مردم کرد تعجب کردم . "
عکس
پیک‌نیک خانوادگی در نزدیکی Aqrah . کردستان عراق ، ۲۰۱۷
پیک‌نیک خانوادگی در نزدیکی Aqrah . کردستان عراق ، ۲۰۱۷.Cred ، Lam Hien / خبرگزاری vu
او گفت : " در طول سال‌ها او در آنجا زندگی کرده و کار کرده‌است ، او اغلب با the ، ارتش کرد ، در حین انجام‌وظیفه و مرخصی سفر کرده‌است و گفت : " وقتی با آن‌ها وقت صرف می‌کنم ، ما همیشه به کوهستان برمی گردیم ، چون ما با کلاشینکف مشغول ماهیگیری هستیم . برای من ، باور نکردنی است ."
او گفت : " کردها چندین سال است که به عنوان یک ملت بدون یک کشور یاد می‌شوند ، به کوهستان پناه برده‌اند که ترکیه و ایران را در بر می‌گیرد و من بویژه بر روی گروهه‌ای قومی مختلف و ادیان مختلف در کردستان تمرکز کرده‌ام .
فرهنگ قوی زندگی کرد روزانه کرد در عکس‌های آقای لام ، مجموعه‌ای که از دهه ۱۹۹۰ تا جنگ علیه دولت اسلامی امتداد دارد ، گرفته شده‌است . آقای لم گفت : " انتخاب براساس این رابطه طولانی با مردم کرد است . من زمان بیشتری را با آن‌ها سپری می‌کنم تا عکس گرفتن از آن‌ها ."
یک کودک برای یک بوسه از همراه کوچکش زیر درختی در روستای Badawan به جلو خم می‌شود ؛ گروهی از زنان در لباس‌های سنتی کردی در بالای یک فلات کوهستانی رقص می‌کنند ؛ خانواده‌ها در اولین روز عید قربان گرد هم می‌آیند و هر بار که به اینجا برمی گردم احساس می‌کنم که ارتباطی با مردم دارم ."
عکس
دو کودک زیر درختی در روستای Badawan بازی می‌کنند . کردستان عراق ، سال ۲۰۱۶ .
دو کودک زیر درختی در روستای Badawan بازی می‌کنند . کردستان عراق ، ۲۰۱۶.Cred ، Lam Hien / خبرگزاری vu
اگرچه تصاویر آقای لام گاهی اوقات پناهندگان و آوارگان داخلی را نشان می‌دهد که در اردوگاه‌ها در منطقه کردستان زندگی می‌کنند ، اغلب از خشونتی که منطقه را ویران کرده و تقریبا ً به کشور تقسیم شده‌است ، عقب‌نشینی می‌کند و به جای آن بر سرزندگی مردم تمرکز می‌کند ، نه blemishes .
آقای لم با آرزوی کردها برای جدا کردن از عراق همدردی می‌کرد . او زمزمه‌هایی از جدایی از سال ۱۹۹۱ شنیده و می‌گوید : " یک روز ، ما دوست داریم کشورمان را داشته باشیم " .
اما این رویا برای بسیاری از رفراندوم استقلال در ماه سپتامبر تبدیل به کابوس شده‌است . کنترل مناطق تحت کنترل نیروهای کردی توسط ارتش عراق انجام شد . پروازها به سمت و از منطقه به حالت تعلیق در آمدند . تعدادی از کردها در درگیری‌ها با نیروهای فدرال کشته یا مجروح شده‌اند .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.