سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

کولاک

۲,۱۰۶ بازديد
ترامپ می‌گوید که با هدف لغو اعلامیه وضعیت اضطراری خود , لایحه را وتو خواهد کرد .
رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در طول ملاقات خود با نخست‌وزیر چین , لیو او در دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید در واشنگتن , جمعه , و جمعه , سخنرانی می‌کند . ( عکس از سوزان والش / آسوشیتدپرس )
رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در طول ملاقات خود با نخست‌وزیر چین , لیو او در دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید در واشنگتن , جمعه , و جمعه , سخنرانی می‌کند . ( عکس از سوزان والش / آسوشیتدپرس )
۲۹ فوریه
لس‌آنجلس‌تایمز سیم و دیوید اس . ابر
واشنگتن
ترامپ با قول وتو کردن قطعنامه , اگر به میزش برسد , پاسخ داد .
ترامپ یک هفته پیش بیانیه اضطراری را صادر کرد , پس از آن که کنگره قانونی تصویب کرد که شامل ۱۹۰ میلیارد دلار برای موانع مرزی بود , اما هیچ پولی برای دیوار و خیلی کم‌تر از نیم میلیارد دلار درخواست کرده بود .
ترامپ می‌گوید که لازم است دیوار به مهاجرت غیرقانونی بپردازد . منتقدان اشاره می‌کنند که عبور غیرمجاز از مرز در سال‌های اخیر کاهش‌یافته است و ترامپ پس از امتناع کنگره از دادن پول مالیات دهندگان جهت انجام یک وعده اصلی کمپین , ترامپ را به تولید یک بحران متهم کرد . او در ابتدا قول داد که مکزیک پول را بپردازد .
این قطعنامه , که در روز جمعه ثبت شد , توسط رئیس انجمن حزبی اسپانیولی کنگره ( ایالت تگزاس - تگزاس ) تحت حمایت رئیس انجمن جغرافیای آمریکای کنگره آمریکا قرار دارد .
تقریبا ً حتمی است که مجلس کنترل دموکراتیک را تصویب کند , اما چشم‌انداز در مجلس سنا به رهبری حزب جمهوری‌خواه مشخص نیست .
قانون اضطراری ملی برای رسیدگی به موقع به هر دو اتاق نیاز دارد . با این فرض که از مجلس بگذرد , سنا چند روز فرصت دارد رای بدهد .
این امر به جمهوری خواهان سنا نیاز دارد تا در مورد استفاده بی‌سابقه از قدرت اجرایی ترامپ برای اعلام یک وضعیت اضطراری ملی برای پرداخت یک پروژه داخلی که کنگره به صراحت از سرمایه‌گذاری امتناع کرده‌است , استفاده کنند .
فقط چهار جمهوری خواهان رای دادن به همه دموکرات‌ها برای تصویب قطعنامه خواهند شد . حداقل این که بسیاری از قانونگذاران جمهوریخواه در مورد مسیر اعلان اضطراری رئیس‌جمهور ابراز نگرانی کرده‌اند , اما تا کنون تنها جمهوریخواه, سوزان کالینز از ایالت مین , گفته‌است که این تصمیم را پس خواهد گرفت .
دموکرات‌ها و برخی جمهوری خواهان استدلال کرده‌اند که حکم ترامپ با تفکیک قوا مطرح‌شده در قانون اساسی , که به کنگره قدرت تصمیم‌گیری درباره اینکه چگونه دولت دلارهای مالیات دهندگان را خرج می‌کند , تخطی می‌کند .
پلوسی روز جمعه در تماسی با خبرنگاران گفت : " قانون رئیس‌جمهور بی‌قانون است و به قانون اساسی ما , و بنابراین به دموکراسی ما , خشونت می‌دهد . " " نه تنها به شاخه مقننه بی‌احترامی می‌کند و قانون اساسی ایالات‌متحده , او در دفتری است که در آن خدمت می‌کند . "
کاسترو گفت که او جمهوری خواهان را به پیوستن به این تلاش تشویق می‌کند , هشدار می‌دهد که " اگر کنگره بر روی این اقدام کند , احتمال دارد که رئیس‌جمهور دوباره آن را انجام دهد . "
اگر ترامپ تصمیم بگیرد که اولین وتوی ریاست‌جمهوری اش چه خواهد بود , برای کنگره دشوار است که او را با دو سوم آرا باطل کند .
دموکرات‌ها نیز احتمالا ً وزن خود را پس از اقامه دعوی قضایی در تلاش برای توقف ساخت دیوار خواهند انداخت و می‌توانند مانع از دسترسی به وجوه برای پروژه‌های خاص شوند . پلوسی روز جمعه متعهد به اقدامات دیگر نخواهد شد .
دولت در روز جمعه برای تامین بودجه در کاپیتول هیل , با جلسه کارکنان وزارت دفاع با اعضای کمیته تخصیص بودجه مجلس و مجلس سنا برای بحث در مورد حرکت‌های بعدی شروع کرد .
به گفته یکی از مقامات پنتاگون که روز جمعه به خبرنگاران گفت که مقامات دفاعی در تلاش هستند تا به قانون گذاران اطمینان دهند که آن‌ها سعی خواهند کرد تا اثرات آن‌ها بر پروژه‌های حیوانات خانگی در نواحی خانگی قانون گذاران را به حداقل برسانند , و این امر باعث آسیب رساندن به سربازان نخواهد شد .
منبع سایت
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.