پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

آتش بس

۲,۳۱۸ بازديد
طالبان در مذاکرات ' - افغانستان در مسکو شرکت می‌کنند
در این عکس که در تاریخ ۱۸ ژانویه سال ۲۰۱۹ به دست وزارت خارجه منتشر شد ، شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه ، در سمت چپ ، در وزارت امور خارجه در اسلام‌آباد پاکستان ، زلمای ایوبی ، فرستاده ایالات‌متحده را دریافت می‌کند . ( دفتر خارجه پاکستان از طریق آسوشیتدپرس )
۴ فوریه ۲۰۱۹
نوشته آسوشیتدپرس توسط رحیم Faiez و کتی Gannon
اسلام‌آباد - طالبان روز دوشنبه گفتند که آن‌ها در گفتگوهای " درون - افغانستان " در مسکو شرکت خواهند کرد تا چهره‌های برجسته افغان از جمله حامد کرزای رئیس‌جمهور سابق ، چهره‌های مخالف و بزرگان قبیله‌ای را گردهم آورد - اما هیچ مقام دولتی در کابل وجود ندارد .
زلمای ایوبی ، جلسه دو روزه در پایتخت روسیه که سه‌شنبه آغاز می‌شود به عنوان یک گام دیگر در راستای حل جنگ ۱۷ ساله تلقی می‌شود ، فرایندی که از زمان انتصاب سفیر صلح ایالات‌متحده ، زلمای ایوبی ، در ماه سپتامبر گذشته شتاب گرفته‌است .
خلیلزاد مذاکرات جداگانه‌ای با طالبان را آغاز کرده‌است ، حتی زمانی که او برای گفتگو پافشاری می‌کند که همه بازیگران اصلی افغانستان را گرد هم می‌آورد .
با این وجود ، فاضل Ghani's ، مشاور ارشد افغانستان ، از این نشست در مسکو انتقاد کرد و گفت که سیاستمداران افغان که در این گردهمایی شرکت کرده‌اند ، " برای بدست آوردن قدرت " این کار را انجام داده‌اند .
سهیل شاهین ، سخنگوی دفتر سیاسی Taliban's در کشور عربی خلیج ، مشارکت شورشیان را تایید کرد . یک هیات ۱۰ نفره از اعضای طالبان به رهبری شیر محمد عباس استانیکزی رهبری خواهد شد .
طالبان از صحبت با دولت Ghani's خودداری کرده‌اند که آن‌ها را یک عروسک آمریکایی می‌دانند .
در بیانیه‌ای که روز دوشنبه توسط افغانستانی‌ها در نشست مسکو منتشر شد ، آن را " نخستین گام به سوی گفتگوی درون افغانستان " توصیف کرد و گفت : " همراه با کرزای رئیس‌جمهور سابق ، بسیاری از ۳۸ نماینده از کابل پست‌های دولتی برجسته‌ای داشتند . دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در میان کسانی هستند که به مسکو می‌روند، از جمله حنیف اتمر ، که در ماه اوت گذشته به عنوان مشاور امنیتی Ghani's استعفا داده بود ، ظاهرا ً بر سر اختلافات با رئیس‌جمهور استعفا داد .
همچنین در این فهرست ، جنگ سالاران قدرتمند سیاستمداران و شورشیان سابق طالبان را که با دولت کابل آشتی کرده‌اند ، معطوف کرده‌اند .
کرزای در توئیتر نوشت که او با " پیام صلح ، اتحاد ، حاکمیت و پیشرفت برای همه ما ؛ مردان ، زنان و کودکان کشور محبوب ما سفر کرده‌است ."
با این حال ، عبدالله عبدالله ، مدیر اجرایی country's ، گفت که دولت افغان باید در مرکز هر گونه مذاکرات صلح باشد و افزود که کابل " ترجیح می‌دهد که نشست مسکو شکل دیگری داشته باشد."
عبدالله گفت که طالبان بزرگ‌ترین مانع برای صلح هستند ، اما اگر دیدار مسکو " آغازی برای گفتگوهای صلح واقعی " ایجاد کند ، هنوز گامی به جلو است ."
طالبان حملاتی را به صورت روزانه انجام می‌دهند و تلفات سنگینی را به ارتش افغان و نیروهای امنیتی وارد می‌کنند .
گردهمایی مسکو احتمالا ً به انزوای بیشتر غنی می‌پردازد که با مذاکره مستقیم با طالبان و well دوره‌ای مذاکرات در کشورهای منطقه از مذاکرات مستقیم با طالبان ناراحت است .
دولت روسیه برگزاری این نشست را انکار کرده‌است . بیانیه Monday's از کابل گفت که شورای جامعه افغان مستقر در مسکو ، سازمانی از مهاجران افغان در روسیه ، پشت آن بود .
در این گزارش آمده‌است که شرکت کنندگان در مورد گستره‌ای از مسائل ، از یک آتش‌بس ، حمایت از اقدامات خلیل زاد برای مذاکرات " درون افغانستان " و راه‌های کسب اطمینان از " دولت مرکزی قدرتمند و دموکراتیک " در افغانستان بحث و گفتگو خواهند کرد .
در بیانیه طالبان آمده‌است که هدف از این کنفرانس " ایجاد کانال‌های باز برای رسیدن به تفاهم با گروه‌های سیاسی غیر دولتی افغانستان " است و طالبان از این فرصت برای روشن کردن موضع خود براساس قانون شریعت اسلامی ، برای آینده و نظام اسلامی افغانستان استفاده خواهد کرد .
منبع سایت
ادا گسترش رندوم ردیابی عراقی برنامه نکتار گستر آخر حمل پروژه کسری خدمت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) قوانین معافیت پزشکی فتق‌ های دیافراگماتیک
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.