جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

جمیل

۲,۱۲۴ بازديد
درد جسمی را در آب و هوای سرد افزایش دهید .
سازمان بهداشت منطقه‌ای اروپا ( اروپا ) در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۱
گروه پشتیبانی ماموریت و حمایت از هوانوردان در چهارمین روز تفریح و سرگرمی شرکت کردند . بنا به گفته مدیر مرکز پزشکی منطقه‌ای سازمان مدیریت درد , دکتر فتح‌الله فتح‌الله , علی‌رغم پذیرش مشترک این ایده که بدن در آب و هوای سرد بیشتر صدمه می‌زند , عملا ً هیچ تغییری در مفاصل بدن وجود ندارد .
زمانی که آب و هوا سرد می‌شود و دستکش و شال به لوازم جانبی اصلی در هر روز تبدیل می‌شوند , برخی از افراد از این فرصت استفاده می‌کنند تا به شیب‌ها آسیب بزنند یا در یک اجرای سریع صبح شلوار را امتحان کنند . با این حال , برخی دیگر ترجیح می‌دهند به زیر یک پتو یا قفل در یک موقعیت ثابت در کنار آتش گرم بخوابند , به این دلیل که بدن آن‌ها به سادگی برای آن‌ها در سرما مناسب نیست .
دکتر جفری رابرتسون , رئیس بخش مدیریت درد در مرکز پزشکی منطقه‌ای آسیای میانه , گفت : " من بیماران بی شماری برای درمان مجدد علایم مرتبط با آب و هوا داشته‌ام . " تقریبا ً همه بر این باورند که دما , فشار جوی و رطوبت با تعدادی از شرایط دردناک مانند ورم مفاصل و التهاب ارتباط دارد . "
اما علم چه می‌گوید ?
مطالعات انسانی رابطه بین شرایط جوی و مردم را بررسی می‌کند و با وجود اینکه بدن فرد ممکن است او را در هوای سرد احساس کند , اطلاعات مربوط به وخامت بیماری در ارتباط با آب و هوا مخلوط است .
یک مطالعه هلندی به نام " تاثیر آب و هوا بر نشانه‌های روزانه درد و خستگی در بیماران زن مبتلا به درده‌ای عضلانی : یک تحلیل رگرسیون چند سطحی " منتشر شد . به عنوان بخشی از این مطالعه , محققان نشانه‌های گروهی از بیماران مبتلا به سرطان را بررسی کردند و با داده‌های مستقل دما , فشار جوی , مدت تابش خورشید و دیگر عوامل مرتبط با آب و هوا همبستگی یافتند . نویسندگان نتیجه گرفتند که هیچ ارتباطی بین ابتلا به سرطان و بیماری وجود ندارد .
رب . به طور ساده , اگر چه درد زانو ممکن است در زمستان بدتر شود , هیچ تفاوتی در مفصل نیست . "
او اذعان می‌کند که هیچ توضیح قطعی برای اینکه چرا مردم ممکن است احساس کنند که بدن آن‌ها در آب و هوای سرد بیشتر صدمه می‌زند وجود ندارد , اما اعتقاد دارد که اختلال عاطفی فصلی ممکن است یک عامل باشد .
جمعه بایوا گفت : " اختلال عاطفی فصلی یک اپیزود از افسردگی است که با شروع و بهبود فصلی همراه است . " " و حتی اگر یک نفر معیارهای بالینی اختلال عاطفی فصلی را برآورده نکند , احتمال دارد که همه ما افسردگی زمستانی داشته باشیم . "
براساس این گزارش, دانش مرتبط با درد و درد بیماران بسیار قوی و افسرده است , یا آن‌هایی که دچار افسردگی خفیف مداوم هستند , نمرات درد و افت عملکردی بیشتر , و یا کاهش توانایی فرد در فعالیت‌های روزمره زندگی را گزارش می‌کنند .
وی گفت : " برای آن‌هایی که در آلمان زندگی می‌کنیم , می‌دانیم که این بهترین مکان در طول این زمستان طولانی نیست . " با این حال , رژیم غذایی مناسب , ورزش , الگوهای خواب و آگاهی از اینکه هوای سرد چگونه بر حالت شما تاثیر می‌گذارد می‌تواند به کاهش برخی از عوامل روانی که می‌تواند به درد بدن شما بیفزاید , کمک کند . "

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.