چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

گوزل

۲,۱۴۸ بازديد
متخصصان پزشکی رواندا آماده افتتاح اولین مرکز تومورشناسی تشعشعی هستند
نوشته شده بود :
برنامه پزشکی تشخیصی که از یک دستگاه آندوسکوپی فیبر نوری انعطاف‌پذیر برای مجسم کردن ساختارهای درون مجاری بینی استفاده می‌کند , بر روی یک بیمار شیرخوار در بیمارستان نظامی رواندا در کیگالی , رواندا , و دیگری در کیگالی , رواندا . او در یک هفته در حال شرکت در یک هفته تبادل نظر کارشناسی در طول یک هفته بود که در کنار پرسنل پزشکی نظامی مستقر در شاخ آفریقا و آفریقای جنوبی قرار داشت. . ( )
کیگالی , رواندا - - پرسنل پزشکی با همتایان خود در رواندا دست به دست داشتند تا به بیماران سرطانی و خانواده‌های آن‌ها امید به زنده ماندن در بیمارستان نظامی رواندا در کیگالی , رواندا , 22 نوامبر را تجدید کنند .
سربازان گردان سوم امور داخلی ( ca ) که به ترکیب نیروی کار مشترک - شاخ آفریقا واگذار شده بودند , به تسهیل گشایش اولین مرکز تومورشناسی ناشی از تشعشع در رواندا کمک کردند .
" این زمان بسیار هیجان‌انگیز برای پزشکی در رواندا است - - برای زایمان مراقبت از سرطان " . او گفت : " این تبادلات برای پزشکانی که در مراکز درمانی کار می‌کنند کافی است . این برنامه آن‌ها را به یاد تصویر بزرگ‌تر مراقبت بهداشتی جهانی و نحوه رویارویی نظامی با آن می‌اندازد . "
این مبلغ یک میلیون دلار کمک بلاعوض از یک ابتکار دولت غیر دولتی بود که به ایجاد کننده کمک کرد .
نیروی دفاعی رواندا که اقامت خود را در انکولوژی بالینی در آفریقای جنوبی به پایان رسانده بود , گفت : " تا کنون , تعداد کمی از بیمارانی که قادر به دریافت پرتو درمانی بودند عمدتا ً به اوگاندا , کنیا یا هند سفر می‌کردند و این هزینه به طور خصوصی یا از طریق نهاده‌ای مالی مختلف پوشش داده می‌شد . " " انتظار می‌رود مرکز رادیوتراپی کنونی که اولین مرکز درمانی کشور است , مدیریت بیماران سرطانی خود را بطور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود بخشد . مواد و روش‌ها: این مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی تصادفی شده بر روی ۶۰ بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید انجام شد . "
توزیع سرطان در رواندا مشابه آن در کشورهای دیگر جنوب صحرای آفریقا است . مصرف دخانیات در رواندا پایین است و تعداد کمی از تومورهای مرتبط با تنباکو مانند سرطان ریه و حنجره وجود دارند . تومورهای دیگر مرتبط با جنبه‌های زندگی غربی مانند سرطان کولورکتال و سرطان سینه نیز نادر هستند ; با این حال , طبق مطالعه‌ای که توسط واحد اپیدمیولوژی سرطان در دانشگاه آکسفورد انجام شد , شایع‌ترین سرطان‌ها مرتبط با بیماری‌های عفونی احتمالی مانند hiv هستند .
ساگین بایوا گفت : " روشن است که مرکز فعلی دسترسی و استطاعت مالی را افزایش خواهد داد . " این مرکز به تنهایی نمی‌تواند کل جمعیت رواندا و کشورهای همسایه را تحت پوشش قرار دهد . امید ما این است که یک مرکز دیگر زودتر از موعد باز شود . "
در حالی که مرکز تومورشناسی روآندا را مستقیما ً درمان نخواهد کرد , افراد مبتلا به اچ آی وی خطر ابتلا به برخی انواع سرطان در مقایسه با افراد غیر آلوده همان سن را دارند . سه مورد از این سرطان‌ها مرتبط با hiv هستند , نوعی سرطان که در پوشش دهان , بینی , گلو و در گره‌های لنفاوی ایجاد می‌شود ; لنفوم غیر هوچکین و سرطان رحم .
طبق گفته سازمان بهداشت جهانی , سرطان دهانه رحم شایع‌ترین سرطان در میان زنان در رواندا است و یکی از عوامل مهم مرگ و میر ناشی از سرطان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا است .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.