پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

انقلاب کمونیست

۲,۱۴۶ بازديد
پس از انقلاب کمونیست در سال ۱۹۴۹ ، ارتش آزادی‌بخش خلق به عنوان یک سد دفاعی دربرابر تهدیدات خارجی و محافظ داخلی قدرت حزب ظاهر شد . تعداد آن‌ها همواره نسبت به ارتش‌های زمینی مستقر در سرتاسر چین برای حفظ کنترل داخلی ، سنگین بوده‌است .
اما در دهه‌های اخیر ، رهبران چین سعی در سرمایه‌گذاری بیشتر در نیروی هوایی و دریایی برای نفوذ در خارج از کشور و اظهار ادعای این کشور در مورد جزایر مورد مناقشه و آبه‌ای مورد مناقشه دارند . و آقای Xi نشان داده‌است که او می‌خواهد آن تغییر را تسریع کند .
دولت چین آمار منظمی را در مورد نیروهای نظامی خود منتشر نمی‌کند . اما متخصصان برآورد می‌کنند که ارتش حدود ۱.۶ میلیون نفر نیروی دریایی، نیروی دریایی ۲۴۰، ۰۰۰ و نیروی هوایی ۴۰۰، ۰۰۰ تن دارد . بسیاری از این افراد جوان از حومه شهر یا خارج از دبیرستان هستند و فاقد مهارت‌هایی هستند که برای کار در یک ارتش مدرن مجهز به کامپیوتر لازم است .
بانی گفت : " چینی‌ها در دهه گذشته بیش از هر نظامی دیگری به اینجا آمده‌اند . " گلاسر ، مشاور ارشد آسیا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن ، می‌گوید: " اما هیچ‌کس کاستی‌های of را بیشتر از چین تشخیص نمی‌دهد .
تبلیغ
در ماه مارس ، دولت چین اعلام کرد که بودجه دفاعی برای سال ۲۰۱۵ ۱۰ درصد بیشتر از هزینه سال گذشته خواهد بود ، و موقعیت چین را به عنوان دومین کشور بزرگ نظامی در نظر گرفته‌است ، اگرچه هنوز هم از ایالات‌متحده فاصله دارد .
اما با کاهش رشد اقتصادی ، رد کردن صدها هزار سرباز می‌تواند بر دولت فشار وارد کند. افسران دیگر و سربازان سابق که با چشم اندازه‌ای کار و رفاه شغلی خود ناراضی هستند ، منبع دائمی اعتراضات در خارج از دفاتر دولتی بوده‌اند .
به جای فرستادن افسران و سربازان از رده خارج به نیروی کار غیر نظامی ، آقای Xi می‌تواند آن‌ها را به نیروهای امنیتی داخلی بویژه پلیس مسلح مردمی که در اوایل دهه ۱۹۸۰ از واحدهای سابق ارتش آزادی‌بخش خلق تاسیس شده‌بود ، جلب کند .
آقای Scobell ، کارشناس " RAND " ، گفت : " چیزی که ممکن است اتفاق بیافتد تنها یک ترمیم است . بخش عمده‌ای از آن ممکن است به نیروی شبه‌نظامی دیگری ، چه به عنوان ماموران مرزی یا عناصر پلیس مسلح مردم ، منتقل شود ."
برخلاف اسلاف خود ، آقای Xi قبل از ترفیع او در ارتش تجربه‌ای در ارتش داشت . او از طرف حزب به عنوان دستیار وزیر دفاع به مدت چندین سال در سال ۱۹۷۹ ، زمانی که چین از جنگ کوتاه اما مصیبت‌بار با ویتنام خشمگین شد ، شروع به کار کرد .
او بارها از واحدهای نظامی بازدید کرده‌است تا شانه را با سربازان مالش دهند و ارتش را وادار به پذیرفتن تغییر کنند در حالی که از آن به عنوان مقر قدرت حزب ستایش می‌کنند . در مشاجرات با ژاپن ، ویتنام و دیگر همسایگان بر سر ادعای دریایی رقیب ، آقای Xi اشاره کرده‌است که دولت او خواسته‌های خود را با زور بر می‌گرداند .
Che چان ، استادیار دانشگاه Lingnan در هنگ‌کنگ ، گفت : " آن‌ها می‌دانند که اگر آن‌ها باید هر جنگی را برنده شوند ، باید یک جنگ با فن‌آوری پیشرفته باشد .
او گفت که تلاش‌های دولت برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیشتر از طریق حقوق بیشتر و شرایط بهتر به بالا بردن سطح آموزشی نیروهای تازه در سال‌های اخیر کمک کرده‌است . اما آقای Xi با چالش پرداخت برای بهبود بیشتر مواجه است ، چرا که اقتصاد با کندترین مسیر در یک ربع‌قرن ، گسترش می‌یابد .
پروفسور چان گفت : " آن‌ها برای پشتیبانی از استراتژی فن‌آوری پیشرفته خود ، باید توسعه اقتصادی مستمر داشته باشند . اما ما به زمان بیشتری برای قضاوت نیاز داریم ."

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.