جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

این ماه قبل

۲,۰۸۴ بازديد
این ماه قبل از تصمیم آقای ترامپ برای خارج کردن نیروهای نظامی ، حملات هوایی آمریکا علیه اهداف دولت اسلامی در سوریه به شدت افزایش‌یافته است - شاهد ادامه تهدید افراط گرایان است . براساس اطلاعات نیروی هوایی که روز جمعه منتشر شد ، بمب گذاران آمریکایی حملات ۱، ۴۲۴ را در ماه نوامبر انجام دادند که نسبت به ماه گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته‌است .
علاوه بر این ، گروه Airwars گزارش داد که ۲۲۱ غیر نظامی در ماه نوامبر توسط کمپین هوایی به رهبری آمریکا کشته شدند - افزایشی در تلفات مشابه تعداد غیر نظامیانی وجود دارد که در اوج درگیری شهر سوریه در شمال سوریه در اکتبر ۲۰۱۷ کشته شدند . Airwars به طور مستقل تلفات غیرنظامیان در سوریه را رد می‌کند .
عقب‌نشینی ایالات‌متحده آمریکا را برای تمام نیروهایی که وادار به حرکت به منطقه می‌کنند آسان‌تر می‌کند ، شاید آن‌ها را به جنگ بکشاند .
تصحیح : ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹
نسخه اولیه این مقاله وضعیت خروج ارتش آمریکا از سوریه را نشان می‌دهد . در حالی که برنامه‌ریزی آغاز شده‌است و برخی تجهیزات پس گرفته شده‌است ، نیروهای آمریکایی هنوز از سوریه بیرون نیامده اند .
بعد از سقوط دولت عراق و شام ، دومین شهر بزرگ عراق ، the را به دست آورده‌است .
نوشته مارگارت Coker
۱۰ دسامبر ۲۰۱۷
دانشجویان خارج از کتابخانه سوخته دانشگاه موصل .
اعتبار
Ivor prickett برای نیویورک‌تایمز
تصویر
دانشجویان خارج از کتابخانه سوخته موصل ، itIvor itIvor برای نیویورک‌تایمز
MOSUL ، عراق - در گرمای تابستان اواخر تابستان ، هفته‌ها پس از پایان یکی از بزرگ‌ترین نبرده‌ای شهری از زمان جنگ جهانی دوم ، مدیر دبیرستان از خانه‌اش در شرق موصل تا ساحل غربی رود دجله حرکت می‌کند تا با خرابه‌های زندگی اش مقابله کند .
شهر قدیمی موصل ، مدرسه با شکوه عثمانی که نسل‌ها از رهبران سیاسی و نظامی عراق مورد مطالعه قرار گرفتند ، در ویرانی قرار گرفتند . دو ساختمان در محوطه دانشگاه توسط حملات هوایی نیروهای آمریکایی در طول نبرد علیه دولت اسلامی وارد شده بودند . دیواره‌ای سنگی قرن بیستم از shrapnel زخمی شده‌بودند . اولین آزمایشگاه کامپیوتر ، کتابخانه و تئاتر که در سال ۲۰۱۴ یک محصول دانشجو " مکبث " را ارائه داد ، با عقب‌نشینی مبارزان دولت اسلامی سوزانده شد .
مقیاس ویرانی در جایی که او امیدوار بود نسل بعدی رهبران عراق را شکل دهد ، باعث شد که از مدیر ، Muthana صالح ناامید شود . اما بعد ویژگی‌هایی را به خود گرفت که ساکنان موصل به خاطر زیرکی و زیرکی مشهور هستند . این ماه ، به لطف بخشی از داوطلبان و اهدا کننده عراقی ، او در حال برنامه‌ریزی برای شروع مجدد کلاس‌ها برای ۴۵۰ دانشجو است .
او گفت : " ما مشکلات را حل می‌کنیم . راهی پیدا می‌کنیم . این روح موصل است ."
صالح صالح ، مدیر دبیرستان Sharqiya ، در نظر دارد ۴۵۰ دانشجوی منتظر خود را به یک نیروی کار داوطلب تبدیل کند تا به تعمیر مدرسه کمک کند .
اعتبار
Ivor prickett برای نیویورک‌تایمز
تصویر
صالح صالح ، مدیر دبیرستان Sharqiya ، در نظر دارد ۴۵۰ دانشجوی منتظر خود را به یک نیروی کار داوطلب تبدیل کند تا به تعمیر school.Cred prickett برای نیویورک‌تایمز کمک کند .
به مدت سه سال ، این شهر بزرگ سه میلیون نفر ، دومین شهر بزرگ عراق ، تحت حکومت خشن دولت اسلامی زندگی کرد . زمانی که این گروه ستیزه‌جو در ماه ژوئیه برکنار شد ، آغاز پایان خلافت خود را نشان داد که زمانی یک سوم کشور و بسیاری از سوریه را اشغال کرد . نیروهای آمریکایی تحت حمایت آمریکا به طور رسمی اعلام کردند که این کار آخر هفته تمام شده‌است .
advertisement
اما نبرد برای موصل نزدیک به نه ماه طول کشید و هزاران نفر را کشت و حدود یک میلیون نفر را آواره کرد و کل مناطق را در انبوه آوار برجای گذاشت .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.