جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بغدادی

۲,۱۳۰ بازديد
بغداد - دولت سوریه هزاران سرباز وظیفه را برای تقویت نیروهای فرسوده خود بسیج کرده‌است . در دریا , ناوگان دریایی روسی فقط دور از ساحل است و آماده است تا با قدرت آتش ترسناک مداخله کند . در استان ادلب , میلیون‌ها نفر از شهروندان از حوادث آینده هراس دارند .
طرفین درگیر در جنگ داخلی سوریه در حال آماده شدن برای یک حمله وحشیانه دیگر هستند و این ممکن است آخرین جنگ باشد .
حمله رو به افزایش در استان ادلب , یک دولت در دمشق است که امیدوار است آخرین ضربه نظامی را علیه مبارزان شورشی و حامیان غیرنظامی آن‌ها که بیش از هفت سال پیش خواستار تغییر رژیم بودند , تحویل دهد .
در جایی که سوریه و هم پیمانان ایران و روسیه فرصتی برای سرکوب مخالفان باقی مانده می‌بینند , رهبران غربی به یک فاجعه انسانی در ادلب هشدار می‌دهند که در آن حدود سه میلیون غیرنظامی در آن زندگی می‌کنند .
بسیاری از مهاجران در حال حاضر در ادلب از دیگر بخش‌های سوریه فرار کرده و از خشونت نیروهای دولتی بشار الاسد فرار کرده‌اند . ده‌ها هزار نفر به عنوان بخشی از تسلیم شدن با دولت به آنجا برده شدند .
استفان دوبریکاسار , فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه , گفت : " حمله قریب‌الوقوع دولت علیه آنچه که گمان می‌رود در مورد مبارزان شورشی ضد شورش باشد , " طوفان کامل " است که در مقابل چشمانمان رخ می‌دهد . "
ترکیه نیز در حال ابراز نگرانی جدی در مورد یک حمله است و نگران است که این حمله فشار فشارهای انسانی و امنیتی را تحمل کند .
نیروهای روسیه و سوریه که در ماه گذشته در حاشیه شرقی این کشور نگهبانی می‌دهند .
این کشور با هدف جدا کردن نیروهای سوری و شورشی و سربازان آن در وسط یک حمله دستگیر شده‌اند . ترکیه هم اکنون میزبان بیش از سه میلیون پناهنده از جنگ داخلی است و با بحران اقتصادی و رنجش فزاینده علیه این سوری‌ها در حال حاضر در کشور , دیگر چیزی نمی‌خواهد .
وزیر امور خارجه کشور در دیدار اخیر خود از مسکو خواستار زمان بیشتری برای مذاکره با شورشیان در ادلب از جمله گروه‌های تندرو اسلامی شد .
کازنی شف , وزیر امور خارجه روسیه , در یک کنفرانس خبری گفت : " یک راه‌حل نظامی فاجعه خواهد بود . " لاوروف .
اصیل بیگ افزود : " حمله به کل ادلب برای از بین بردن برخی گروه‌های تندرو به این معنی است که باعث کشته شدن صدها هزار نفر و تبدیل میلیون ‌ها میلیون نفر به خانه‌هایشان می‌شوند . "
در طول دو سال گذشته , ارتش سوریه با کمک قابل‌توجهی از روسیه و ایران , کنترل مناطق وسیعی را به دست آورده‌است . با وجود بیشتر این کشور , دولت اکنون می‌تواند توجه خود را به ادلب معطوف کند .
اگر دولت موفق به بازپس گیری استان شود , آخرین پناه‌گاه اصلی شورشیان , این پیروزی لزوما ً پایان جنگ بزرگ و مسلح در سوریه را نشان می‌داد . اما به سختی پایان جنگ یا بدبختی‌های آن را نشان می‌داد .
حدود یک چهارم از کشور هنوز خارج از کنترل دولت است و کنترل آن در بسیاری از نواحی که بازپس گرفته شده‌است , در بهترین حالت آزمایشی است و شورشیان مسلح هنوز قادر به انجام حملات کوچک‌تر هستند . با زیر ساخت‌ها در ویرانه‌ها , میلیون‌ها آواره و کرده‌ای منطقه شرق رود فرات , جنگ سوریه هنوز راه درازی برای حل و فصل , حتی با ادلب در دست دولت است .
و شکست نیروهای شورشی در ادلب ممکن است تعداد زیادی از تلفات غیرنظامیان را که متحمل فشار ناشی از درگیری سوریه از زمان آغاز درگیری سوریه شده بود , داشته باشد . بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند و بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از خانه‌هایشان فرار کرده‌اند .
براساس این گروه که مقر آن در نیویورک است , حمله به ادلب " یک فاجعه منفرد در یک جنگ فاجعه‌بار " خواهد بود .



منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.