سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

بیش از یک دهه

۱,۹۶۱ بازديد
کمی بیش از یک دهه بعد ، پس از اینکه بخش‌های عظیمی از عراق و سوریه را توقیف کردند ، ستیزه جویان یک تاکتیک دیگر را امتحان کردند . آن‌ها دولت خود را بر پشت همانی که قبلا ً وجود داشت ساختند ، و دانش اجرایی را که صدها نفر از اعضای دولت آن را جذب می‌کردند ، جذب کردند . بررسی نحوه اداره این گروه ، الگویی از هم‌کاری میان ستیزه جویان و شهروندان زیر یوغ آن‌ها را نشان می‌دهد .
یکی از کلیدهای موفقیت آن‌ها ، جریان درآمد متنوع آن‌ها بود . این گروه درآمد خود را از بسیاری از رشته‌های اقتصادی که حملات هوایی به تنهایی برای فلج کردن آن کافی نبود ، کشید .
ledgers ، تهیه کتاب و بودجه‌های ماهانه توضیح می‌دهند که چگونه ستیزه جویان هر اینچ از قلمرو خود را اشغال می‌کنند و هر کیلو کیلو گندم ، هر لیتر شیر گوسفند و هر هندوانه که در بازارها فروخته می‌شوند را تحت کنترل خود دارند . از کشاورزی به تنهایی صدها میلیون دلار پول گرفتند . برخلاف درک عمومی ، این گروه متکی به خود مالی بود و به اهدا کنندگان خارجی وابسته نبود .
در کمال تعجب ، این اسناد شواهد بیشتری را ارائه می‌دهند مبنی بر اینکه درآمد مالیاتی دولت اسلامی از فروش نفت پیشی گرفته‌است . آن تجارت روزانه و کشاورزی بود - نه نفتی - که اقتصاد خلافت را تامین می‌کرد .
ائتلاف به رهبری ایالات‌متحده ، در تلاش برای بیرون دادن دولت اسلامی از منطقه ، بی‌هوده تلاش کرد با بمباران تاسیسات نفتی این گروه را خفه کند . خنثی‌سازی یک زمین جو بسیار سخت‌تر است . تا تابستان گذشته بود که ستیزه جویان موصل را ترک کردند ، پس از نبردی چنان شدید که در مقایسه با بدترین نبرد جنگ جهانی دوم بود .
در حالی که دولت " شبه نظامیان " در نهایت فرو ریخت ، طرح اولیه آن برای دیگران باقی می‌ماند .
" ما دولت اسلامی را وحشیانه رد کردیم . وحشی است . ما این کار را وحشیانه و وحشیانه رد می‌کنیم . وحشیانه است . Fawaz ای می‌گوید : " اما در عین حال ، این افراد نیاز به حفظ موسسات را درک کردند ." جرجیس ، نویسنده کتاب " شام و شام ": تاریخ .
او گفت : " ظرفیت دولت اسلامی برای اداره کردن واقعا ً به اندازه combatants خطرناک است ."
کشاورزانی که پس از بیرون رانده شدن ستیزه جویان به زمین خود بازگشته اند، اغلب تجهیزات خود را آسیب‌دیده اند . Ivor prickett برای نیویورک‌تایمز
زمین برای گرفتن
روز بعد از ملاقات ، آقای حمود ، یک سنی ، به کار خود بازگشت و متوجه شد که گروه وی در حال حاضر ۱۰۰ درصد از گروه سنی است که توسط ستیزه جویان اجرا می‌شود . همکاران شیعه و مسیحی که پیش‌تر دفتر او را به اشتراک گذاشته بودند همگی گریخته بودند .
برای مدتی ، آقای حمود و کارمندانی که در بخش کشاورزی نظارت داشت ، همانطور که قبلا ً داشتند ، ادامه داشت . حتی لوازم‌التحریر مورد استفاده آن‌ها نیز همین بود ، اگرچه به آن‌ها دستور داده شد که از یک نشانگر برای پوشش دادن به لوگوی دولت عراق استفاده کنند .
به اشتراک گذاری دفتر روزنامه نیویورک‌تایمز در تلاش است تا اسناد دولت اسلامی و شام را در اختیار محققان ، محققان ، مقامات عراقی و هر کس دیگری قرار دهد که به دنبال درک بهتر دولت اسلامی هستند .
اما مردانی با ریش بلند که در حال حاضر نظارت آقای حمود را بر عهده داشتند طرحی را اجرا کردند و آن‌ها به آرامی شروع به اجرای آن کردند .
برای نسل‌ها ، جهادی‌ها در آرزوی تاسیس یک خلافت بوده‌اند . اسامه بن‌لادن مرتبا ً از این مساله سخن می‌گفت و وابستگان او در تپه‌های مالی ، در زمین‌های لم‌یزرع یمن و در مناطق وسیعی از عراق ، تحت کنترل بودند . هدف آن‌ها بازسازی جامعه‌ای بود که بیش از هزار سال پیش در زمان حضرت محمد وجود داشت .
در موصل آنچه که مدیریت کشاورزی نامیده شده بود به دیوان al تغییر نام داد که می‌تواند به عنوان وزارت کشاورزی ترجمه شود . واژه " diwan " به حکومت قرن هفتم یکی از the caliphs بازگشته است.
دولت عراق و عراق در شام نامه جدیدی را منتشر کردند که نشان می‌داد حداقل ۱۴ اداره اجرایی با نام " diwan " نامگذاری شده‌اند . نام آن‌ها به نام آموزش و پرورش تغییر نام داده‌است . سپس آن را برای چیزهایی باز کرد که مردم آن را نشنیده بودند : چیزی به نام " hisba " که به زودی از آن یاد گرفتند ، "پلیس اخلاق " بود ؛ یکی دیگر از diwan برای غارت آثار باستانی ؛ با این حال ، دیگری به " غنایم جنگی " اختصاص داشت .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.