پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

ترکیه بع سوریه

۲,۱۱۷ بازديد
ترکیه Threatens Incursion را به سوریه افزایش داد و نگرانی‌های آمریکا را افزایش داد .
یک سرباز آمریکایی با نیروهای کردی در حال کنترل شهر of در شمال سوریه در نزدیکی مرز ترکیه است .
اعتبار
مائوریسیو لیما برای نیویورک‌تایمز
تصویر
یک سرباز آمریکایی با نیروهای کردی که شهر of در شمال سوریه را در نزدیکی مرز با Turkey.Cred itCreditMauricio لیما برای نیویورک‌تایمز کنترل می‌کنند
از کارلوتا گال
۱۴ دسامبر ۲۰۱۸
استانبول - رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرده‌است که یک حمله جدید به شمال سوریه انجام خواهد داد و ایالات‌متحده را متهم به شکست در مقابله با تهدیدات امنیتی ترکیه در منطقه کرد .
رسانه‌های خبری ترکیه گزارش دادند که واحدهای کماندویی ترکیه روز جمعه در مرز شمال شرقی سوریه مستقر شده‌اند و احتمال رویارویی غیر عمدی با نیروهای آمریکایی فعال در این منطقه را افزایش داده‌اند .
ترکیه و ایالات‌متحده ، متحدان ناتو ، هردو مخالف رئیس‌جمهور سوریه ، بشار الاسد هستند . اما آن‌ها به نیروهای محلی سوریه در سوریه باز می‌گردند : ترکیه از ارتش آزاد سوریه ، یک نیروی نظامی عمدتا ً عرب حمایت می‌کند ، در حالی که ایالات‌متحده با نیروهای دموکرات کردستان به رهبری کرد متحد است .
در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ترامپ ، رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه ، روز جمعه در مورد اقدامات و حضور نیروهای شبه‌نظامی کرد در شمال شرقی سوریه ابراز نگرانی کرد . آقای اردوغان مکررا ً خواستار توقف حمایت نیروهای آمریکایی از مبارزان کرد سوریه شده‌است .
advertisement
وی روز جمعه در سخنرانی خود به نمایندگان سازمان هم‌کاری اسلامی در استانبول گفت : " اگر تهدیدی علیه ما وجود داشته باشد، که در آنجا وجود دارد ، واکنش به این تهدید فوری خواهد بود ، یا آن‌ها آن گروه‌های تروریستی یا ما را تخریب خواهند کرد ." وی در اشاره به ایالات‌متحده و هم پیمانانش ، افزود .
کاخ سفید بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که آقای ترامپ و آقای اردوغان توافق کرده‌اند که " به هماهنگی برای رسیدن به اهداف امنیتی مربوطه خود در سوریه ادامه دهند ."
رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه ، در سخنرانی روز جمعه در استانبول در استانبول .
اعتبار
سرویس مطبوعاتی ریاست‌جمهوری ترکیه
تصویر
رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه ، در سخنرانی روز جمعه در سرویس مطبوعاتی ریاست‌جمهوری Istanbul.Cred itTurkish
سخنگوی پنتاگون ، شان Robertson ، هشدار داده‌است که هر گونه اقدام یک جانبه نظامی در شمال شرقی سوریه غیرقابل‌قبول و منشا نگرانی جدی است ، " به ویژه که پرسنل ایالات‌متحده ممکن است در آن حوالی یا در آن نزدیکی حضور داشته باشند ."
علاوه بر ۲، ۰۰۰ پرسنل نظامی ، یک تیم متشکل از ۲۰ شهروند آمریکایی به اجرای برنامه‌های پایدار در شمال شرقی سوریه کمک می‌کند که برای راه‌اندازی مجدد تاسیسات برق و پاک‌سازی در مناطقی که از دولت اسلامی دستگیر شده‌اند کار می‌کنند .
ترکیه که سه دهه است با حزب کارگران کردستان separatist یا P.K.K. در ترکیه مبارزه کرده‌است ، ایالات‌متحده را به تقویت این گروه با مسلح کردن و آموزش وابسته به سوریه متهم کرده‌است که ستون فقرات نیروهای دموکراتیک سوریه را تشکیل می‌دهد . ایالات‌متحده این گروه تروریستی را یک گروه تروریستی قلمداد می‌کند ، اما می‌گوید که Y.P.G. نیرویی است که سوریه بیشتر قادر به مبارزه با دولت اسلامی است .
advertisement
نیروهای عملیات ویژه آمریکایی با نیروهای دموکرات سوریه برای مبارزه با بقایای دولت اسلامی در شرق سوریه کار می‌کنند . حتی هنگامی که ترکیه اقدام نظامی را تهدید می‌کرد ، نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که مبارزان آن کنترل Hajin ، آخرین شهر سوریه که توسط دولت اسلامی برگزار شد را به دست گرفته‌اند .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.