جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

حدود ۳۰۰ نفر

۲,۱۷۸ بازديد
حدود ۳۰۰ هزار نفر آواره هستند و تقریبا ً چهار خانه غیرقابل‌سکونت هستند . با توجه به تصاویر هوایی که توسط سازمان ملل تهیه شده‌است , بخش‌های تجاری و دولتی شهر فلج شده‌اند .
طرف غربی به طور خاص خسارات آخرالزمانی پایدار را متحمل شده‌است . این عملیات شش ماه طول کشید تا درگیری‌های خیابانی و بمباران هوایی منطقه از جمله یک شهر نه قدیمی که در آن جنگجویان ایستاده بودند آزاد شود .
لیزا گرانده , هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه در عراق و رئیس برنامه توسعه سازمان ملل می‌گوید : " موصل داستانی از دو شهر است . " " در شرق موصل , بیش از ۹۰ % مردم در خانه هستند . در غرب , این تصویر کاملا ً متفاوت است . با این حال مردم آستین خود را بالا می‌زنند و مصمم هستند که جان خود را پس بگیرند . "
از تابستان , جامعه بین‌المللی برای کمک به بازسازی برق , آب و خدمات پزشکی و کشورهای کمک‌کننده به همراه دولت عراق در تلاش برای ایجاد و تامین مالی یک برنامه توسعه مجدد چند میلیارد دلاری است .
در دولت موقت , به عنوان ساکنان موصل , منابع خود و روح انسان‌دوستانه برای تنفس زندگی جدید به شهر جمع کرده‌اند .
بزرگراه‌های منتهی به موصل با کامیون‌های سنگین که کالاهای تجاری و مصالح ساختمانی را می‌آورند , مسدود شده‌اند . در هر دو طرف رودخانه , خطوط درخشان ماشین‌های شستشو , بخاری فضایی و دوچرخه‌های کودکان برای فروش گذاشته شده‌است . رستوران‌ها , به ویژه آن‌هایی که دارای بخش‌های خانوادگی هستند , کار بزرگی انجام می‌دهند .
یک سازمان غیر انتفاعی در موصل یک مسابقه دو پای کوتاه و کوتاه را برای کودکان برگزار کرد .
ماراتن هزاران نفر را در مناطق ویران‌شده عراق توسط آژانس خبری afp جذب می‌کند.
خلیل خلیل , یک مهندس ناظر بازسازی میدان فواره , پارکی در خیابان اصلی تجاری در سمت شرقی موصل , گفت : " ما از تغییر جو موصل هیجان‌زده هستیم . " او با استفاده از الفبای عربی برای دولت اسلامی گفت : " ما می‌خواهیم این فرصت را بدهیم تا همسایگان ما بعد از شکست دادن خود , هوای تازه تنفس کنند . "
در سمت شرقی , دانشگاه بزرگ موصل از فعالیت دانشجویان و زنانی که امسال در کلاس‌ها شرکت می‌کنند , تشکیل شده‌است . آن‌ها می‌گویند که صدها دانش‌آموز از دیگر بخش‌های عراق نیز در مورد امنیت والدین خود در مورد امنیت ثبت‌نام کرده‌اند .
بیشتر کلاس‌ها در دانشگاه موصل , مرکز قدیمی یادگیری , در زمان حکومت اسلامی متوقف شدند . در حال حاضر این پردیس با وجود آسیب‌هایی که متحمل شده‌است در حال زمزمه کردن است .
اعتبار
برای نیویورک‌تایمز
تصویر
بیشتر کلاس‌ها در دانشگاه موصل , مرکز قدیمی یادگیری , در زمان حکومت اسلامی متوقف شدند . در حال حاضر محوطه دانشگاه به رغم آسیب‌های وارده به روزنامه نیویورک‌تایمز در حال زمزمه کردن است
برای قرن‌ها , موصل مرکز یادگیری بوده‌است . در قرون‌وسطی , محققان در اینجا پیشگام تکنیک‌های جراحی و ابزارهای پزشکی هستند که هنوز توسط پزشکان معاصر استفاده می‌شوند . این دانشگاه برای فارغ التحصیلان علوم پزشکی و علوم پزشکی بسیار مورد توجه است .
با این حال , در دوران حکومت اسلامی , بسیاری از کلاس‌ها متوقف شدند , چرا که این گروه از تدریس آنچه که به عنوان موضوعات گناه یا نامربوط به شمار می‌آمد , مانند هنر و فلسفه منع می‌کرد , و از آنجا که اساتید و دانشجویان از بیرون آمدن از خانه‌هایشان هراس داشتند .
تبلیغات
پردیس , مانند اکثر مناطق موصل , زخم‌های جنگ را نشان می‌دهد . حملات هوایی نیروهای متحد آمریکا چهار ساختمان علمی را نابود کرد که دولت اسلامی از آزمایشگاه‌های تحقیق سلاح استفاده می‌کرد . مدیران دانشگاه می‌گویند که نمی‌دانند چطور باید میلیون ‌ها کتاب را از کتابخانه شان جایگزین کنند , یک مخزن برای نسخه‌های خطی قدیمی و مواد تحقیقاتی که توسط دولت اسلامی سوزانده شد یا صدها هزار دلار در تجهیزات علمی .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.