یکشنبه ۰۵ فروردین ۰۳

خشم معترضین بعد از سخنرانی

۱,۹۰۶ بازديد
خشم معترضین پس از سخنرانی
kareem fahim و THANASSIS CAMBANISFEB . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
خشم روز پنجشنبه در میدان تحریر قاهره به عنوان معترضان یاد گرفتند که رئیس‌جمهور حسنی‌مبارک قصد استعفا ندارد . بسیاری از مردم معتقد بودند که پیروزی در دست است . کارت اعتباری فلیپ Trueba / آژانس Pressphoto اروپا
قاهره - ساعاتی پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور ، از طریق خیابان‌های تاریک ، مرکز شهر ، گروه‌هایی از مردان و زنان جوان بر فراز صخره‌های نبرده‌ای اخیر قدم گذاشتند و به سمت چراغ‌های میدان تحریر رفتند .
آن‌ها رنگ‌های کشور خود را بر روی headbands ، lanyards و تی‌شرت می‌پوشیدند و شروع به جشن گرفتن کردند . Popcorn فروخته شد ، خرما در اطراف و صدای قیام به گوش رسید ، خواننده ، عبدالحلیم حافظ ، از یک بلندگو بیرون آمد .
دو مرد lampposts را به خطر انداختند و مرگ را به خطر انداختند تا تصویر شهید را آویزان کنند .
افراد دیگری که به یک سقف چوبی کوبیده بودند ، علاوه بر یک شهر چادری ، به یک سقف چوبی ضربه زدند . Lashed تا تیره‌ای چراغ از بلندگوها پخش می‌شد تا جمعیت بتوانند اخبار را بشنوند . معترضان که توسط معماری مبارزه خود احاطه شده بودند منتظر پاداش شان شدند .
ده‌ها نفر از اهالی سینا که به مدت دو هفته در میدان اردو زده بودند ، هنگامی که در مورد بازگشت به خانه صحبت کردند لبخند زدند . یک مرد دیگر ، با انداختن بازویش از نبرد سنگ‌ها ، گفت که در نهایت به همسرش خواهد گفت که در روز ۲۸ ژانویه هنگامی که او به یک اعتراض رفت و هرگز به عقب نگاه نکرد ، به همسرش خواهد گفت .
"عمر گالا ، یک حسابدار ، حدود ساعت ۸ بعد از ظهر گفت : " من نمی‌توانم باور کنم که رئیس‌جمهور در حدود ساعت ۸ : " من نمی‌توانم باور کنم که رئیس‌جمهور استعفا خواهد داد " و هیچ‌کس در مورد آنچه بعد از آن اتفاق افتاد نگران نشد .
عکس
این حالت به سرعت تغییر کرد و معترضین به سخنان آقای مبارک گوش دادند و اعلام کردند که او فورا ً استعفا نخواهد داد. اعتبار Moises سامان برای نیویورک‌تایمز
مینا سی ، ۳۱ ساله گفت : " او برگ‌ها را ترک می‌کند و بعد ما فکر می‌کنیم . "
برادرش ماریو افزود : " و سپس ما انتخاب می‌کنیم . "
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
coverage مرتبط
جدول زمانی : یک روز of feb . ۱۱ مارس ۲۰۱۱
مبارک از رفتن به داون امتناع می‌کند ، خشم و خشم قیام را حل می‌کند . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
روزنامه تایمز :
مصر
ویدیو
TimesCast | ، ۱۰ فوریه ۲۰۱۱ feb . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
اعلان
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
همه چیز باور نکردنی به نظر می‌رسید و معلوم شد که این طور است .
در ابتدا ، آرامش برقرار بود ، به طوری که صدها هزار نفر دیگر سرود می‌خواندند و حرکت می‌کردند. در ساعت ۱۰ : ۴۵ بعد از ظهر ، رئیس‌جمهور حسنی‌مبارک شروع به صحبت کرد، یک نسخه ضعیف از صدای او که از بلندگو به گوش می‌رسید مانند صدای scratchy از یک بخش خبری .
برای بسیاری از معترضین گفته‌های او دشوار بود . نزدیک یک مرحله در میدان ، مردم تلفن‌های همراه را بیرون کشیدند و در گره دار جمع شدند، به عنوان خویشاوند در انتهای دیگر تلفن‌ها در سخنرانی خود از تلویزیون‌ها پخش شدند . در یک مرحله دیگر ، مرد جوانی که ژاکت سیاه پوشیده بود، یک رادیوی کوچک را به میکروفون وصل کرد .
به زودی معترضان سرشان را تکان دادند . سپس شروع به ناله یا نفرین کردند و آقای مبارک را یک خر خواندند . استاتیک ، سخنرانان را در لحظات بحرانی پر کرد ، درست مانند زمانی که رئیس‌جمهور سعی کرد توضیح دهد که قدرت را به سمت معاون خود منتقل می‌کند .
واضح بود که چه اتفاقی افتاده‌است . قبل از اینکه سخنرانی تمام شود ، سرود تمام میدان را پر کرد .
و لش کن ! و لش کن ! و لش کن ! "
افراد بدون هیچ دلیلی برای شادی ، یا حتی تنفس به دور میدان می‌رفتند ، اخم کرده یا با هم دعوا می‌کردند . بسیاری گفتند که سخنرانی آقای مبارک ترفندی بود که جنبش اعتراضی را با حذف افرادی که فکر می‌کردند رئیس‌جمهور به اندازه کافی به مخالفان پیشنهاد کرده‌است ، تقسیم کرده‌است . افراد دیگر گفتند که روزه‌ای آینده خشن خواهند بود .
عکس
جمعیت تهییج شده خشمگین شد . در حالی که تظاهر کنندگان احساسات خود را در مورد آقای مبارک و تصمیمش روشن کرده بودند ، این کفش‌ها که نمادی از بی‌احترامی عمیق بودند ، وارد شدند . اعتبار : Behrakis / رویترز

منبع سایت سربازی

روشهای شروع یک سخنرانی

1- با یک ادعای بزرگ شروع کنید

همه سخنرانی معروف مارتین لوترکینگ به نام “رویایی دارم” را به خاطر دارند. اما این سخنرانی با جمله من رویایی دارم شروع نمی شود. بلکه این جمله نقط اوج سخنرانی است. به جای آن لوترکینگ صحبت هایش را با جمله زیر شروع می کند:

“خرسندم از همراهی با شما و بودن در این جمع که بعدها از آن در تاریخمان به عنوان بزرگترین راهپیمایی برای آزادی یاد خواهد شد.” می بینید؟ مارتین لوترکینگ سخنرانی اش را با ادعایی مبنی بر اینکه این راهپیمایی بزرگترین تجمع و تظاهرات برای آزادیست شروع می کند. شاید الان این مساله عادی به نظر برسد ولی تصور کنید که شنیدن چنین جمله ای در آن روزها که هیچ کس از حوادث بعد از آن خبر نداشت تا چه اندازه غافلگیر کننده بود.

شما هم با جملات اغراق آمیز و غافلگیر کننده شروع کنید. اعتماد بنفس داشته باشید. اگر می دانید گفتن یک ادعای غافلگیر کننده می تواند توجه مخاطبتان را به شما جلب کند این کار را در همان شروع سخنرانی انجام بدهید و آن را برای آخر حرف هایتان نگه ندارید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.