سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

درگیری یونان

۲,۱۱۵ بازديد
درگیری‌ها و گاز اشک‌آور در یونان به عنوان هزاران سال اعتراض به مقدونیه
نویسنده : Niki Kitsantonis
۲۰ ژانویه ۲۰۱۹
ATHENS - به گفته پلیس ، تظاهرات مسالمت‌آمیز ده‌ها هزار نفر در آتن در روز یکشنبه به خشونت کشیده شد، زیرا معترضان خواهان ورود به ساختمان پارلمان مورد استفاده ، بمب‌های آتش‌زا و دیگر اشیا خطرناک برای حمله به افسران نگهبانی از ساختمان بودند .
در اکثر موارد ، تظاهرات که چند روز پیش از پارلمان یونان برای تصویب یک توافقنامه برای تغییر نام همسایه شمالی کشور مقدونیه شمالی برگزار شد ، صلح‌آمیز بود . اما حدود ساعت ۳ بعد از ظهر ، برخوردها و فیلم‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بود، پلیس را به استفاده از گاز اشک‌آور به روی تظاهرکنندگان نشان داد . پلیس گفت که ۱۰ افسر در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند .
The Tsipras ، نخست‌وزیر ، افراط گرایانی را متهم به تلاش برای وادار کردن راه خود به پارلمان و حمله به افسران پلیس با سنگ و چماق و زخمی شدن ده‌ها نفر کرد . یک عکاس در میان زخمیان بود .
مخالفان قرارداد یونان که با مقدونیه امضا شد روز یکشنبه در آتن اعتراض کردند . بسیاری از یونانی‌ها اعتقاد دارند که نام همسایه شمالی اش دلالت بر آرمان‌های قلمرویی در یک منطقه شمالی یونان از همین نام دارد .
اعتبار
Thanassis Stavrakis / آسوشییتدپرس پرس
تصویر
مخالفان قرارداد یونان که با مقدونیه امضا شد روز یکشنبه در آتن اعتراض کردند . بسیاری از یونانی‌ها اعتقاد دارند که نام همسایه شمالی اش دلالت بر آرمان‌های سرزمینی بر روی منطقه شمالی یونان از همان name.Cred itThanassis Stavrakis / Associated دارد.
در این بیانیه آمده‌است : " در دموکراسی ما ، آزادی بیان شهروندان بسیار مناسب است ، حتی کسانی که می‌خواهند آن را نابود کنند ، اما این وظیفه همه کسانی است که به آن‌ها اعتقاد دارند و از دموکراسی دفاع می‌کنند نه این که به آن‌ها اجازه انجام این کار را بدهند . برای جدا کردن آن‌ها و محکوم کردن آن‌ها بدون قید و شرط ."
تبلیغ
سازمان دهندگان تظاهرات که چندین تظاهرات علیه پیمان آتن امضا کردند که با مقدونیه بر سر اختلاف نام طولانی‌مدت شان امضا شده بود، گفت که اعتراض روز یکشنبه می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین و با ۶۰۰۰۰۰ نفر که انتظار می‌رود در آن شرکت کنند ، باشد . اما پلیس میزان مشارکت کنندگان را نزدیک به ۶۰، ۰۰۰ نفر برآورد کرد .
نخست‌وزیر سابق "Antonis Samaras "، یک محافظه‌کار ، پیش از این به خبرنگاران گفت که این تظاهرات " تظاهرات دموکراسی ، برای یونان ، برای آنچه که ما می‌دانیم درست است " بود .
معترضان با افسران پلیس درگیر شدند .
اعتبار
Alkis Konstantinidis / رویترز
تصویر
معترضان با police itAlkis Konstantinidis / رویترز برخورد کردند.
یونان مدت‌ها است که با نام مقدونیه برای همسایه شمالی اش مخالفت کرده‌است و می‌گوید که این کشور آرمان‌های ارضی را بر منطقه شمالی یونان به همین نام بیان کرده‌است . براساس قراردادی که در ماه ژوئن توسط آتن و اسکوپیه به امضا رسید، مقدونیه نام خود را به مقدونیه شمالی تغییر خواهد داد و یونان با پیوستن همسایه خود به ناتو و اتحادیه اروپا مخالفت خواهد کرد .
پارلمان مقدونیه این توافقنامه را در ماه جاری تصویب کرد ، اما برای اجرایی کردن آن باید مورد تایید قانونگذاران یونانی قرار گیرد . انتظار می‌رود آقای Tsipras به کسب آرای مورد نیاز برای اعمال فشار از طریق پارلمان دست پیدا کند ، پس از پایان دادن به رای اعتماد به نفس در اواخر روز چهارشنبه که بعد از استعفای شریک ائتلافی او در اعتراض به این توافق فراخوانده شد .



منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.