پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

دولت اسلامی عراق

۲,۱۳۵ بازديد
رسمی دولت اسلامی عراق و شام برای "caging Foes " که توسط عراق دستگیر می‌شود ، شناخته می‌شود .
جمال al در عکسی که توسط سرویس اطلاعات ملی authorities.Cred itCreditIraq منتشر شد
نوشته Falih حسن و Alissa J . روبین
۳۰ نوامبر ۲۰۱۸
بغداد - مقامات عراقی در روز جمعه ویدیویی را منتشر کردند که به تازگی دستگیر شده بود و در آن سربازان کردی دستگیر شده در قفس‌های پرورش داده شدند و در اطراف شهر شمالی عراق با سره‌ای پوشیده از شعارهای اسلامی رژه رفتند .
در آن زمان ، اوایل سال ۲۰۱۵ ، دولت اسلامی تهدید کرد که آن‌ها را به اندازه دو ماه زودتر به یک خلبان اردنی که در قفس اسیر شده و سپس در سوریه به آتش کشیده شده‌بود ، به قتل برساند . مشخص نیست که چگونه اسرا کرد کشته شدند .
رهبر دستگیر شده، جمال al ، که با نام مستعار ابو حمزه al معروف بود ، قبل از سقوط صدام‌حسین ، در دستگاه امنیتی رئیس‌جمهور صدام‌حسین ، یک مامور امنیتی بود . آقای Mashadani بعدا ً وفاداری خود را به دولت اسلامی منتقل کرد .
او یکی از تعداد نسبتا ً کمی از مقامات بلندپایه و مقامات سطح بالاتر است که توسط عراقی‌ها ، آمریکایی‌ها یا از طریق تلاش‌های مشترک سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و عراق دستگیر شده‌اند . پنج مقام دیگر دولت اسلامی نیز در ماه مه دستگیر شدند . عراقی‌ها نیز چندین هزار نفر از مبارزان رده پایین را دستگیر کرده‌اند . بسیاری از دیگر مقامات دولتی اسلامی و مبارزان در نبرد کشته شدند .
در یک فیلم ویدئویی ۱۷ دقیقه‌ای که توسط اطلاعات عراق در روز جمعه منتشر شد، آقای Mashadani که به نظر می‌رسد با ریش فلفل نمکی ساخته و کچل است می‌گوید که او متولد ۱۹۷۳ است و از Tarmiya ، شهری در شمال بغداد ، فارغ‌التحصیل شده‌است و قبل از پیوستن به اطلاعات نظامی کشور از کالج امنیت ملی عراق فارغ‌التحصیل شده‌است .
هیچ راهی وجود نداشت که بگوید آیا اعتراف به زور شکنجه شده‌است یا از طریق شکنجه به دست آمده‌است . عراق سابقه بی‌توجهی به حمایت‌های فرآیند و استفاده از اعتراف به عنوان مدرک جرم را دارد .
آقای Mashadani ، برخلاف بسیاری از مبارزان خارجی که برای حمایت از دولت اسلامی به عراق و سوریه آمده بودند ، مهارت‌های فنی و سازمانی لازم برای توسعه دسترسی خود را داشتند .
حسن حسن ، نویسنده کتاب ردیابی و ظهور دولت اسلامی که در شام و شام نیز شناخته می‌شود ، گفت : " او یکی از متخصصان و مغزهای واقعی است که دولت اسلامی شام و شام را ساخت ، چهره‌ها معمولا ً در بحث‌هایی در مورد این گروه به رسمیت شناخته نمی‌شوند . "
وی افزود که آقای Mashadani " یکی از رهبران شناخته‌شده اما حیاتی در دولت اسلامی عراق و شام که تحت حکومت صدام‌حسین خدمت می‌کرد " بود .
در حالی که آقای Mashadani یک رهبر ارشد نبود ، سمت‌های مدیریتی midlevel مهمی را در دولت اسلامی برگزار کرد . مهم‌تر از آن ، او در میان کادر آموزش‌دیده متخصصان نظامی و اطلاعاتی است که این گروه ، که بیشتر شبیه القاعده قبل از آن بود، توانست از صفوف پلیس منحل‌شده آقای حسین استفاده کند .
سربازان دستگیر شده در یک ویدیوی تبلیغاتی دولت اسلامی .
آقای حسن می‌گوید که آقای Mashadani در برنامه سلاح‌های شیمیایی گروه تروریستی دخالت داشته‌است . او همچنین به عنوان فرماندار دولت اسلامی در کرکوک و در شمال بغداد ، دو حوزه اجرایی که به خلافت اسلامی دولت اسلامی تعلق داشتند ، خدمت کرد .
مقامات آمریکایی که با آقای Mashadani آشنا بودند نقش او در سازمان را تایید کردند و او دستگیر شد .
او قبلا ً توسط آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۶ دستگیر و در کمپ Cropper ، یکی از دو بازداشتگاه مرکزی که توسط ایالات‌متحده اداره می‌شود ، زندانی شد . او در میانه سال ۲۰۱۱ آزاد شد و دو سال بعد به دولت اسلامی پیوست .
بازداشت وی در یک مرکز آمریکایی به طور قابل‌توجهی بلندتر از ابوبکر البغدادی رهبر دولت اسلامی بود که کمی کم‌تر از یک سال در زندان آمریکا در Bucca عراق گذرانده بود .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.