شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

دولت مشروع

۲,۰۸۵ بازديد
او گفت : " این دولت هیچ مشروعیتی در دست ندارد . این هم اکنون مشروعیت مردم و انقلاب است ."
همراه با اعتراضات ، اعتصاب کارگران در سراسر مصر شعله‌ور شد ، که توسط کارگران در دفاتر پست ، مراکز مخابرات ، کارخانه‌های نساجی و کارخانه‌های سیمان سازماندهی شده‌بود . درگیری‌ها در بخش‌های دور از کشور - از غرب دره نیل تا سوئز ، شهری در امتداد کانال سوئز رخ داده‌است که با درآمده‌ای حیاتی مصر را تامین می‌کند .
یک فرمانده ارتش مصر روز پنج شنبه خطاب به معترضان در میدان تحریر سخنرانی کرد . اعتبار : سالم / رویترز
سازمان دهندگان گفته‌اند که تظاهر کنندگان قصد دارند تا روز جمعه در شش مکان در سراسر پایتخت راهپیمایی کنند و سپس نه تنها در میدان تحریر بلکه در پارلمان و ساختمان تلویزیون هم جمع شوند . در حالی که سازمان دهندگان گفته‌اند که تظاهرات روز جمعه ممکن است برخی از بزرگ‌ترین اعتراضات باشد ، آن‌ها با لحن darker در مورد آنچه که اکنون ممکن است نماینده داشته باشند ، با توجه به آنچه که بسیاری از آن‌ها به عنوان تصمیم آقای مبارک برای ماندن در دفتر ، هر چه که هستند ، صحبت کردند .
ژنرال حسن - ، یک فرمانده نظامی مصری ، توسط معترضان antigovernment محاصره شد و او برای سخنرانی در روز پنج شنبه وارد میدان تحریر شد . اعتبار Moises سامان برای نیویورک‌تایمز
در حدود ساعت ۱۰ : ۴۵ ، جمعیت آرام شد ، هنگامی که آقای مبارک سخنرانی خود را آغاز کرد ، که از طریق رادیو کوتاهی که کسی به میکروفون وصل بود منتقل شد . کسی گفت : " "الاغ " .
به زودی ، شعارهای خشمگین در سراسر میدان طنین انداخت . مردم در گروه‌هایی جمع شدند ، گیج ، خشمگین ، و با درخواست آقای مبارک برای تایید دیدگاه او از اصلاحات تدریجی مواجه شدند . برخی می‌گفتند که سخنرانی وی برای تقسیم کردن معترضان با حذف کسانی که فکر می‌کردند او به اندازه کافی دور شده‌است ، در نظر گرفته شده‌است . برخی دیگر گفتند که بازتاب انزوای رئیس‌جمهوری که از آن نفرت داشته‌اند را منعکس کرده‌است .
اشرف عثمان ۴۹ ساله یک حسابدار که در میدان به معترضان پیوسته بود گفت : " مبارک ما را تا به حال باور نکرد ، اما ما فردا او را متقاعد خواهیم کرد ."
تا نیمه‌شب حدود ۳، ۰۰۰ معترض از میدان به ساختمان رادیو و تلویزیون وارد شدند که معترضان از تبلیغات سیاسی که آن‌ها را به عنوان "آشوبگران " تبدیل کرده ، متنفر هستند . این ساختمان با سیم‌خاردار ، تانک و خودروهای زرهی مسدود شده بود . بسیاری از معترضان گفتند که قصد دارند در آنجا بخوابند ، با این وجود اقدام دیگری برای گسترش اعتراضات آن‌ها که تا کنون بر میدان تحریر و ساختمان پارلمان نزدیک متمرکز شده‌اند . برخی از معترضان نیز در خارج از کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کردند .
محمد Zuhairy ، یک مهندس ۳۰ ساله که به جمعیت ملحق شده بود ، گفت : " ما باید این دروغ گوها را متوقف کنیم . تلویزیون باید منعکس‌کننده قدرت واقعی انقلاب باشد ."
حتی لحظاتی از شوخ‌طبعی در یک کشور با شهرتی که شایسته آن بود وجود داشت . معترضان به شوخی گفتند که شعار تعیین‌کننده تظاهرات " مردم خواهان براندازی دولت " شده‌اند - " مردم می‌خواهند سخنرانی را درک کنند ."
در یکی از نشانه‌های سردرگمی که در قاهره حکمفرما بود ، رهبران مخالف جوان تلاش کردند که مجموعه‌ای از اظهارات فرمانده نظامی ، آقای مبارک و آقای سلیمان را تشریح کنند . برخی بر این باور بودند که ارتش ، که یک بازیکن بلند پشت صحنه است، هنوز قصد جستجو به دنبال قدرت را دارد ، اما هنوز به اهرمی برای وادار کردن آقای مبارک از اداره دست نیافته است .
شادی الغزالی حرب ، یک رهبر معترض ، گفت : " ما فکر می‌کنیم که بین ارتش و سلیمان برخوردی صورت‌گرفته است و ارتش از ما می‌خواهد تا اعتراضات خود را افزایش دهیم تا آن‌ها بتوانند عبور کنند. ما فکر می‌کنیم که ارتش نمی‌خواهد عمر سلیمان پیروز شود .
Newsletter UpContinue UpContinue را برای خواندن داستان اصلی
مترجم شفاهی مترجم شفاهی
جهان را با بینش و تفسیر شارپ در مورد اخبار مهم این هفته درک کنید .
به دنبال این باشید که به عنوان مثال ، " OPT " یا "OPT " را به دقت بررسی کنید و یا با آن تماس بگیرید .
مشخص نیست که آیا ارتش سعی کرده بود که آقای مبارک را بیرون کند و شکست‌خورده یا در یک طراحی پیچیده و پیچیده در نظام مبهم مصر شرکت کند . بیانیه نظامی بعد از سخنرانی آقای مبارک هنوز تا اوایل روز جمعه پخش نشد .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.