پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

دیپ درامیک

۱,۹۳۹ بازديد
چرا یک " دیپ Dramatic " در عراق و شام و شام در غرب " Scant Scant " است
این حملات یکی پس از دیگری به وقوع پیوست : در سال ۲۰۱۵ ، دولت اسلامی در سالن کنسرت Bataclan در پاریس به ضرب گلوله کشته شد .
نویسنده : Rukmini Callimachi
۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸
این حملات ظاهرا ً یکی پس از دیگری صورت گرفت : ۱۳۰ کشته بر روی زمین تالار کنسرت Bataclan و در خیابان‌های پاریس . هشتاد و شش نفر در این گردش تاریخی نیس کشته شدند . بیست و دو نفر که بسیاری از آن‌ها دختر نوجوان بودند ، در یک کنسرت آریانا در منچستر کشته شدند .
از زمان افزایش صاعقه دولت اسلامی در سال ۲۰۱۴ ، نیروی انتظامی برای متوقف‌کردن یک مجموعه بی‌پایان از طرح‌ها تلاش کرده‌است . تنها در حال حاضر ، بیش از چهار سال پس از آن که ابوبکر البغدادی خلیفه خود را اعلام کرد ، آهنگ در نهایت کند شده‌است .
حملات دولت اسلامی در غرب در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با چهار سال قبل کاهش‌یافته است، اولین باری که این تعداد از سال ۲۰۱۴ کاهش‌یافته است . اما تعداد حملات انجام‌شده ثابت مانده‌است و اشاره کرد که این گروه همچنان متعهد به انجام آسیب فاجعه‌بار خواهد بود .
تحلیلگران می‌گویند که تفاوت این است که نیروی انتظامی به طور فزاینده‌ای توطئه‌ها را خنثی می‌کند .
دولت اسلامی مرگبارترین سازمان تروریستی جهان است و حملات آن در مکان‌هایی مانند افغانستان و عراق در حال افزایش است . اما در غرب ، نه تنها تعداد حملات کاهش یافت ، بلکه ویرانی هر یک از آن‌ها نیز کاهش‌یافته است .
سوگواران در خیابان‌های پاریس پس از کشته شدن ۱۳۰ تن از مردم در یک حمله به دولت اسلامی در ۲۰۱۵.Cred itTomas برای نیویورک‌تایمز ، کشته شدند .
[ مبارزه برای بازپس گیری آخرین بازمانده از خلافت اسلامی در عراق و سوریه شروع شده‌است .]
براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط برنامه دانشگاه جرج واشنگتن درباره افراط‌گرایی ، دولت اسلامی ۱۴ حمله موفق در اروپا و آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۵ ، ۲۲ مورد در سال ۲۰۱۶ و ۲۷ در سال ۲۰۱۷ انجام داد . اما در هشت ماه اول امسال ، تنها چهار تن از آن‌ها خارج شدند .
لورنزو Vidino ، مدیر این برنامه ، گفت : " این یک شیب بسیار چشمگیر است ."
میزان حملات نیز کاهش‌یافته است . بیش‌ترین تلفات در یک حمله از ۱۳۰ نفر در سال ۲۰۱۵ به ۸۶ مورد در سال ۲۰۱۶ به ۲۲ نفر در کنسرت پاپ در منچستر در سال ۲۰۱۷ کاهش‌یافته است. تاکنون در سال ۲۰۱۸ ، بدترین تلفات تک روزه در میان گذرهای یک سوپرمارکت در Trebes ، فرانسه ، جایی که مردی که به نام دولت اسلامی عمل می‌کرد ، سه نفر را در ماه مارس به ضرب گلوله از پای درآورد .
دولت اسلامی که در دولت اسلامی شام و شام نیز شناخته می‌شود ، ۹۹ درصد از زمین‌هایی را که زمانی در عراق و سوریه برگزار شد ، از دست داده‌است و جنگ برای بیرون راندن آن از آخرین فیلم در این هفته آغاز شده‌است . برخی تحلیلگران افت فعالیت را به از دست دادن منطقه مرتبط می‌دانند .
اما براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط مرکز تحلیل تروریسم در پاریس ، تعداد حملات تروریستی در اروپا بدون تغییر باقی مانده‌است . این اطلاعات حاکی از آن است که در حالی که ظرفیت دولت اسلامی ممکن است کاهش‌یافته باشد ، تلاش آن کاهش نیافته است .
یک جهادی که به دولت اسلامی وفادار است ۸۶ نفر را در نیس در سال ۲۰۱۶ با شخم زدن از میان جمعیتی در یک کامیون ۱۹ تنی کشته شد . سوراخ‌های ایجاد شده در پارکینگ کامیون ، windshield.Cred itAndrew را برای نیویورک‌تایمز دیده بود.
جین - ، مدیر مرکز پاریس - مستقر در پاریس ، گفت : " ما می‌توانیم نتیجه بگیریم که بین عقب‌نشینی نظامی آن‌ها و از دست دادن منطقه و شدت تهدید هیچ همبستگی وجود ندارد . حتی اگر دولت اسلامی هم از نظر نظامی و هم از نظر زمین از دست بدهد ، ایدئولوژی ISIS در قلب افرادی که می‌خواهند به ما آسیب برسانند ، وجود دارد ."
بنا بر اعلام پایگاه اطلاعاتی این مرکز ، دولت اسلامی در سال گذشته ۱۵ مورد حمله در ۲۸ کشور اتحادیه اروپا انجام داد . اما ۴۷ قطعه دیگر در مراحل برنامه‌ریزی و یا در طول اعدام خنثی شدند . در سال ۲۰۱۶ ، ۱۴ حمله موفق وجود داشت در حالی که ۴۰ نفر خنثی شدند .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.