پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

رژه میدان تانمین چین

۲,۱۳۲ بازديد
رژه روز پنجشنبه در میدان تیانانمن در زیر آسمان آبی آغاز شد که پس از روزه‌ای بارانی و هفته‌ها تعطیلی اجباری کارخانجات در سراسر شمال چین برای نگه داشتن مه بدنام پایتخت در معرض خطر قرار گرفت . ( Sarcastic چینی ) قبل از این که ۱۲، ۰۰۰ تن از نیروهای چینی به همراه تانک و موشک بر روی زمین و جت‌های جنگنده پرواز کنند، آقای Xi و همسرش ، پنگ Liyuan ، نشان دادند که به مقامات خارجی خوشامد می‌گویند که شامل ۳۰ رهبر ملی می‌شود .
برای روز پس از هفتادمین سالگرد تسلیم رسمی ژاپن ، این رژه برای تاکید بر گناه جنگ ژاپن و تجلیل از نقش حزب کمونیست چین در این درگیری برنامه‌ریزی شده‌بود . بسیاری از کشورهای غربی ، که هم اکنون با ژاپن متحد شده‌اند ، تلاش خود برای شرمسار کردن حملات توکیو را پیدا کردند و از ادعای حزب که کمونیست‌ها توانستند نیروهای ژاپن را اشغال کنند ، ناراحت هستند . مورخان به میهن پرستان ، مخالفان آن‌ها در جنگ داخلی که در سال ۱۹۴۹ به پایان رسید ، با بیشتر جنگ اعتبار دادند.
حضور رهبران خارجی بسیار ساده‌تر از آن چیزی بود که حزب می‌خواست ، تا حدی به این دلیل که بسیاری از کشورها نسبت به دیده شدن برای حمایت از یک ارتش در حال رشد چین محتاط بودند . در سال‌های اخیر ، چین در مرز هیمالیایی خود و در آب‌های منطقه‌ای مورد اختلاف - از جمله ساخت جزایر مصنوعی برای استفاده نظامی - کشورهای همسایه را بر روی لبه هدف قرار داده‌است .
رئیس‌جمهور ولادیمیر پنجم . " پوتین " از روسیه در صدر فهرست شرکت کنندگان خارجی قرار داشت و حضار در جایگاه تماشاچیان زمانی که وی در تلویزیون در میدان ظاهر شد ، با صدای بلند به هم دست زدند . رئیس‌جمهور سودان ، عمر البشیر ، تحت تعقیب دادگاه جنایی بین‌الملل در مورد اتهامات نسل‌کشی ، برجسته‌ترین رهبر آفریقایی در جایگاه بود . آقای Xi روز سه‌شنبه به عنوان " دوست قدیمی مردم چین " از او استقبال کرد .
اگرچه پکن کشورهای اروپای غربی را تحت فشار قرار داده بود تا مقامات سطح بالا را اعزام کند، اما تعداد کمی از آن‌ها قول دادند که این کار را بکنند . ایالات‌متحده سفیر خود را به چین ، ماکس Baucus فرستاد .
برای مشتاقان نظامی در چین و بسیاری از ناظران در خارج از کشور ، نمایش تسلیحات مهم‌ترین بخش این رژه بود . دنیس J گفت : " ارتش آزادی‌بخش خلق ، که براساس آمار رسمی ، امسال ۱۰ درصد رشد داشته‌است، این رژه را یک مکان استراتژیک برای " نمایش یک ارتش توانا و نشان دادن اراده استفاده از آن " می‌داند . Blasko ، وابسته سابق ارتش ایالات‌متحده در پکن و مولف کتاب در ارتش چین .
برای ( Xi ) ، درست به همان اندازه که نمایش سخت‌افزار ، نوری است که ممکن است با فرماندهی شخصی خود تطبیق کند . بخش بزرگی از شهرت او به عنوان یک رهبر قوی بر این حقیقت استوار است که او پس از تصدی پست ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۲ ، به ویژه کنترل ارتش ، قدرت را به دست آورد . آقای Xi بلافاصله نقش رئیس کمیسیون مرکزی ارتش را برعهده گرفت که بر ارتش ، از سوی هو جینتائو ، نظارت می‌کند و سپس به سرعت به سوی پاک‌سازی ژنرال‌های ارشد در یک حرکت گسترده مبارزه با فساد مبارزه می‌کند .
آقای Xi خود را به عنوان نجات‌دهنده ارتش معرفی کرده‌است و می‌گوید که فساد باید برای ارتش ریشه‌کن شود و آماده مبارزه باشد و او هم پایه خود را با ارتقا افسران در ستاد کل تقویت کرده‌است .
ژانگ تونگ ، یک تاریخ‌دان ، که پدرش در دوران حکومت کمونیستی پیشین وزیر بود ، گفت : " Xi به شدت می‌خواهد تصویری از آخرین فرمانده نظامی از زمان مایو تسه تونگ و دنگ Xiaoping ، بسازد . من معتقدم که این رژه بیشتر برای سیاست‌های داخلی است ، زیرا او می‌خواهد قدرت خود را در ارتش به اثبات برساند ."

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.