چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

زیاد ال الیمی

۲,۱۵۳ بازديد
Zyad - یکی از برگزارکنندگان گفت : " او کشور را آتش زد و گفت : " هیچ‌کس نمی‌تواند فردا خشونت را کنترل کند. فردا فکر می‌کنم بسیاری از مردم کشته خواهند شد ."
این خشم با پیش‌بینی اینکه آقای مبارک آخرین سخنرانی خود را برای ملت انجام خواهد داد ، به خوبی شعله‌ور شد . در بیشتر روز ، مردم شایعاتی مبنی بر اینکه کجا ممکن است برای رفتن به بحرین و دبی آماده شود را رد و بدل کردند - و سپس از طریق آبشاری از اظهارات رسمی که ممکن است اینطور باشد .
اولی از سوی دولت غیرنظامی آمده بود. در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر ، نخست‌وزیر احمد شفیق به بی‌بی‌سی گفت که مذاکرات با آقای مبارک در مورد استعفای ممکن در حال حاضر در حال انجام است .
به گفته شاهدان عینی ، " ژنرال حسن al " در میدان تحریر ظاهر شد و به معترضان گفت : " امروز خواسته‌های شما برآورده خواهد شد . "
کمی بعد ، ارتش که هنوز به عنوان بالقوه قاطع در این درگیری دیده می‌شود اعلام کرد که در آنچه که برای بسیاری از مردم مانند یک کودتا به نظر می‌رسد ، اقدام می‌کند .
سخنگوی ارتش در تلویزیون دولتی اعلام کرد : " در تایید و حمایت از خواسته‌های مشروع مردم ، شورای عالی نیروهای مسلح امروز ۱۰ فوریه ۲۰۱۱ تشکیل جلسه داد تا در نظر بگیرد چه رویه‌ها و تدابیری را برای محافظت از ملت و دستاوردها و آرمان‌های مردم بزرگ مصر در نظر بگیرد ."
در همان زمان ، ژنرال سامی حافظ Enan ، رئیس ستاد نیروهای مسلح ، در میدان تحریر ظاهر شد تا به معترضین همان چیز را بگوید ، و در مورد جشن فریاد بزند .
این گزارش‌ها به طور فزاینده‌ای قانع‌کننده به نظر می‌رسید ، هم معترضان و هم مقامات عالیرتبه . حسام Badrawy ، مقام ارشد حزب حاکم ، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که وی شخصا ً به رئیس‌جمهور گفته‌است که باید استعفا دهد . و با اینکه آقای مبارک پاسخی نداد ، آقای Badrawy گفت که او معتقد است که او خواهد رفت ." او در یک مصاحبه افزود : " امید من است ، این امید من است ." این اخبار ، معترضان را در میدان پخش کرد . وائل غنیم ، مدیر اجرایی گوگل و سازمان‌دهنده تظاهرات که صفحه فیس بوک او به شعله‌ور کردن این جنبش کمک کرد ، در یک فید تویی‌تر جشن گرفت : " ماموریت انجام شد . جمعیت در میدان تحریر به زودی به نیم‌میلیون نفر رسید .
اما همان طور که شب در یک روز بارانی سقوط کرد و مصری‌ها در انتظار سخنرانی استعفای رئیس‌جمهور ، دور تلویزیون خود جمع شدند ، سردرگمی شروع به چرخیدن کرد . Contradicting چیزی که تبدیل به یک محکومیت گسترده شد که آقای مبارک در راه خروج بود ، وزیر اطلاعات گفت رئیس‌جمهور اصلا ً استعفا نخواهد داد. در تلویزیون دولتی ، تحلیلگران مضطرب به طور علنی درباره درگیری بین رئیس‌جمهور و ارتش فکر می‌کردند .
او گفت : " آقای مبارک سخنرانی خود را با کلماتی که نشان می‌داد او در آنجا اقامت دارد ، باز کرد و گفت : " من همه شما را از صمیم قلب خطاب می‌کنم ، سخنرانی پدر برای پسران و دختران . " آنچه را که به عنوان مایه افتخار آنان توصیف می‌کرد بیان می‌کرد .
پاسخ آن‌ها از ناامیدی تا ناامیدی در نوسان بود .
" آیا این مرد می‌تواند جدی باشد یا عقلش را از دست بدهد ؟ جرج Ishak ، رهبر دیرینه اپوزیسیون ، پرسید : " مردم به خانه نمی‌روند و فردا روز وحشتناکی خواهند بود . این یک سخنرانی اضافی است ، آزاردهنده است و ما هزاران بار آن را شنیده‌ایم ."
محمد البرادعی ، رهبر مخالفان و برنده جایزه نوبل ، در تویی‌تر خود نوشت : " من از ارتش می‌خواهم که سریعا ً مداخله کند تا مصر را نجات دهد .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.