سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

فرو افتادن در منجیب

۱,۹۴۳ بازديد
فرو افتادن در Manbij ، شهری کوچک در شمال شرقی سوریه در نزدیکی مرز ترکیه بود . یک ائتلاف تحت رهبری آمریکا - اعراب ، دولت اسلامی را در اواسط سال ۲۰۱۶ از شهر خارج کرد و شورای محلی مورد حمایت آمریکا را راه‌اندازی کرد .
پس از تهدید ترکیه در اوایل سال گذشته برای بیرون راندن نیروهای کردی ، که ترکیه تروریست را در نظر می‌گیرد ، ایالات‌متحده شروع به فرار از پایگاه‌های خود در باغ‌های زیتون نزدیک شهر کرد تا متحد خود یعنی ترکیه را متحد کند .
حضور ارتش باعث شده بود که Manbij به شکلی فریب آمیز آرام شود .
در یک بازدید ماه جولای ، یک هیات از رهبران نظامی آمریکا و سناتورهای هیچ زرهی به تن نداشتند و از میان یک بازار شلوغ در آنجا قدم می‌زدند . در حالی که غرفه‌های spices ، جواهرات طلا ، صابون زیتونی و مرغ تازه را تماشا می‌کردند.
ستوان ژنرال پایول ه . فانکی دو ، سپس فرمانده نیروهای ائتلاف در حال جنگ در عراق و سوریه ، " این چیزی است که ثبات به نظر می‌رسد . این همان چیزی است که برنده به نظر می‌رسد ."
از آنجا ، گروه ، از جمله سناتور لیندزی گراه‌ام ، جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی ، و ژان شاهین ، دموکرات نیوهمپشایر ، برای ناهار با رهبران محلی به کاخ شاهزادگان رفت .
سناتور گراه‌ام پس از آن گفت : " ما یک تور بسیار خوب و یک ناهار عالی داشتیم . " وی گفت که Manbij " مکانی برای امید در منطقه‌ای است که به امید بیشتری نیاز دارد ."
در حالی که آقای ترامپ و به همین اواخر روز چهارشنبه ، معاون رئیس‌جمهور مایک Pence اصرار داشت که دولت اسلامی شکست خورد ، تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله بسیاری از متحدان آقای ترامپ گفته‌اند که این حمله غیر ممکن است و ترک سوریه می‌تواند به جهادی‌ها اجازه بازگشت دهد .
آقای درویش ، از شورای نظامی محلی ، گفت که آیا ایالات‌متحده در نهایت عقب‌نشینی می‌کند یا نه ، سردرگمی موجود در سیاست آمریکا به جهادی‌ها کمک کرده‌است .
او گفت : " دولت اسلامی شام و شام از جو متشنج ، وضعیت تیره ، بیانیه‌های اخیر ، تصمیم برای عقب‌نشینی و توئیت ها از همه سو استفاده می‌کند ، و همه اینها به دولت اسلامی و شام کمک می‌کند تا خود را کنار هم جمع کند ."
تبلیغ
او گفت که یک عقب‌نشینی آمریکایی خلا ایجاد خواهد کرد که جهادی‌ها در موقعیت مناسبی برای بهره‌برداری قرار خواهند گرفت .
او گفت : " دولت اسلامی در شام و شام سود خواهد برد . "
اما در بخشی از سوریه تعداد کمی از آمریکایی‌ها شنیده‌اند ، همچنین تماس گرفته‌اند تا ایالات‌متحده را از جنگ تیره دیگر خاور میانه خارج کنند .
آرون دیوید میلر ، یک تحلیلگر سابق خاور میانه در وزارت امور خارجه ، گفت : " خطر واقعی این است که این حملات ترامپ و شرکت را رهبری خواهد کرد تا به فشار جنگ سوریه که پیش از این گفته بودند که اگر آمریکا باقی بماند ، به عنوان ضعف به تصویر کشیده شود .
به گفته ساکنان ، Manbij روز پنجشنبه هنوز شوکه بود ، و در تلاش برای مقابله با عواقب بمب‌گذاری و آینده نامطمئن شهر آن‌ها ، باید به وعده خود برای عقب‌نشینی سربازان آمریکایی عمل کند . ترکیه درباره تهاجم صحبت کرده‌است . دولت سوریه و هم پیمانانش و هم پیمانانش از این منطقه می‌خواهند . و دولت اسلامی ثابت کرده‌است که هنوز توانایی حمله دارد .
این حمله سوخت را به بحث در مورد ماموریت آمریکایی تغییر یافته در شرق سوریه و طرح‌های رئیس‌جمهور ترامپ برای بازگشت نیروها به خانه اضافه کرد .
چارلی سویج در تهیه گزارش از Manbij ، سوریه ؛ Rukmini Callimachi از نیویورک و کرم Shoumali از برلین کمک کرده‌است . توماس گیبونز - Neff نیز در تهیه گزارش مشارکت داشته‌است .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.