پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مالی

۲,۰۸۸ بازديد
رئیس‌جمهور مصر حسنی‌مبارک روز پنجشنبه یک بیانیه تلویزیونی را ایراد کرد . اعتبار تلویزیون مصر از طریق APTN ، از طریق آسوشیتد پرس
قاهره - رئیس‌جمهور حسنی‌مبارک روز پنجشنبه به مردم مصر گفت که او قدرت را به معاون رئیس‌جمهور عمر سلیمان واگذار خواهد کرد، اما او استعفا نخواهد داد، و به این ترتیب صدها هزار نفر برای اعتراض به ترک او و ایجاد یک مرحله جدید جدید در قیام سه هفته‌ای ، گرد هم آمدند .
بیانیه آقای مبارک اعلام کرد که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور برای نشان دادن افزایش خطر در یکی از بزرگ‌ترین شورش‌های مردمی در تاریخ مصر ظاهر خواهد شد و برخی از معترضان هشدار دادند که هفته‌ها تظاهرات مسالمت‌آمیز ممکن است در اوایل روز جمعه به خشونت راه پیدا کند .
سخنرانی ۱۷ دقیقه‌ای بر یک شکاف ظاهرا ً unbridgeable بین حاکم و حاکم بر مصر تاکید کرد : آقای مبارک ، با لحن paternalistic ، در مورد تغییراتی که او برنامه‌ریزی کرده تا به قانون اساسی مستبدانه مصر تبدیل شود صحبت کرد ، در حالیکه جمعیت در میدان تحریر با حیرت و عصبانیت خواستار کناره‌گیری شد .
آقای مبارک بی‌توجه به نظر می‌رسید ، او در سخنرانی خود گفت : " در مورد من نیست . " هنگامی که او انجام شد ، جمعیت در قاهره کف کفش‌های خود را در هوا تکان دادند ، حرکتی که قصد انتقال انزجار را داشت و فریاد زد: " بروید ! و لش کن ! "
واکنش در خارج به سخنرانی آقای مبارک بیشتر ارزیابی شد، اما بسیار مهم بود . رئیس‌جمهور اوباما در شب پنجشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت : " بسیاری از مصری‌ها قانع نشده اند که دولت در مورد انتقال واقعی به دموکراسی جدی است ."
به خواندن داستان اصلی ادامه دهید
coverage مرتبط
رئیس‌جمهور مبارک در ۱۰ فوریه ۲۰۱۱ سخنرانی سخنرانی خود را اعلام کرد . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
سرکوب اعتراضات در قاهره
اعتراضات در مصر
شورای عالی نیروهای مسلح مصر : بیانیه‌ها و رهبران کلیدی feb . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
نمایش اسلاید
با نادیده گرفتن جمعیت ، مبارک از کناره‌گیری از feb خودداری می‌کند . ۱۰ ژانویه ۲۰۱۱
COMMENTS اخیر
۱۱ فوریه ۲۰۱۱
زمانی که رسانه‌ها از جمله the برای داستان واقعی سخنرانی می‌کنند . هر کلمه در اینجا در مورد استعفای رهبری فعلی است . این طور نیست …
۱۱ فوریه ۲۰۱۱ اسکات
این سناریو یک مطالعه موردی از قلب انسان است که عاشق قدرت شده‌است . پس از سه دهه هم‌کاری ، وابسته به این خودکامه ، …
۱۱ فوریه ۲۰۱۱
همه آن کشورها ( تونس ، مصر و غیره ) به لطف اینترنت ( Google ، ویکی‌پدیا ، فیس بوک ، تویی‌تر ) یک پنجره دیگر دارند …
سخنرانی پس از یک روز آشوب و گمانه‌زنی‌های تب‌آلود که رهبر تازه منصوب‌شده آقای مبارک گفت که رئیس‌جمهور موافقت کرده‌است استعفا دهد ، و ارتش بیانیه‌ای صادر کرد که در آن اعلام شد برای حفاظت از کشور مداخله کرده‌است و برخی از رهبران مخالف آن را " یک کودتا " خواندند .
پیش از این در روز ، حتی آقای اوباما معتقد بود که آقای مبارک جلوتر می‌رود و اعتقاد خود مبنی بر اینکه مصر شاهد " شاهد تاریخ " بوده‌است را جشن می‌گیرد .
در عوض ، آقای مبارک ۸۲ ساله ، یک ژنرال سابق ، با لحن defiant و حتی تحریک‌کننده برخورد کرد . در حالی که وی برای اولین بار تایید کرد که دولت وی مرتکب اشتباه شده‌است ، روشن ساخته‌است که او هنوز رئیس‌جمهور است و اصلاحات در مصر تحت نظارت دولت وی و بر طبق برنامه زمانی انتخابات در ماه سپتامبر ادامه خواهد یافت .
آقای مبارک گفت : " من برای محول کردن اختیارات رئیس‌جمهور به معاون رئیس‌جمهور مناسب بودم ، همان طور که قانون اساسی دیکته می‌کرد . " وی افزود که او " سرسخت است که مسئولیت خود را برای حمایت از قانون اساسی و حفظ منافع مردم به دوش بکشد ."
برای ساعت‌ها قبل از سخنرانی آقای مبارک ، جمعیت شادمان ، پیش از موعد ، پیروزی خود را جشن گرفتند، خود را در کنار سخنرانان بزرگ قرار دادند تا آنچه را که تصور می‌کردند ، سخنرانی استعفای باشد . مردان بسته‌های رایگان خرما را کنار گذاشتند . معترضین تنها برای صف‌های نوجوانان از هم جدا شدند و شعار می‌دادند : " او می‌خواهد برود . ما قصد نداریم که برویم ."

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.