پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

نقش ناآشنای ارتش

۲,۱۱۴ بازديد
اکنون ارتش خود را در یک نقش ناآشنا می‌بیند که بین اعتراضات ورم کرده و رهبران غیر نظامی که تمایلی به واگذار کردن قدرت واقعی ندارند ، گیر افتاده‌است .
آقای هانا ، از بنیاد قرن ، گفت : " ارتش در برخورد با شهروندان خشمگین هیچ آموزشی ندیده است." وی گفت : " این یک سوال باز است ، چه زنجیره فرماندهی در شرایطی مورد احترام قرار گیرد که یک سرباز پیاده یا حتی یک فرمانده را مامور کشتن مردم خود می‌کند ."
پل جی . سالیوان که متخصص ارتش مصر در دانشگاه دفاع ملی است ، گفت که او " هرگز بیش از الان نگران مصر و منطقه نبوده است."
او گفت : " وقتی که شما امیدی دارید که به سرعت پیش بروند ، این خطرناک‌ترین لحظه است . همه شرط‌ها از بین رفته‌اند ."
نه آقای مبارک و نه آقای سلیمان در این جلسه حضور داشتند و اعلامیه حاصله حاکی از آن بود که این شورا " به تایید حمایت از خواسته‌های مشروع مردم " برخورده است .
ارتش به مدت تقریبا ً ۶۰ سال لنگر دولت استبدادی مصر بوده‌است . این کار به کمک آقای مبارک ، رئیس سابق نیروی هوایی ، بعد از ترور انور سادات در سال ۱۹۷۹ کمک کرد . اما تحت حکومت سه دهه حکومت مبارک ، نقش آن در سیاست مصر کاهش‌یافته و سرویس‌های امنیتی داخلی جداگانه نقش of سیاسی را ایفا می‌کنند. بسیاری از افسران ارشد نظامی مشغول نظارت بر صنایع نظامی هستند که ۵ تا ۱۵ درصد از اقتصاد را تشکیل می‌دهند .
با فرض اینکه رهبران نظامی با آن همراه شوند ، تصمیم برای ترک آقای سلیمان در محل نشان می‌دهد که هیچ تعهد برگشت‌ناپذیر برای حرکت به سوی دموکراسی رخ نداده است. حتی در روزه‌ای اخیر ، آقای سلیمان پیشنهاد کرده‌است که این کشور برای دموکراسی آماده نیست و قانون اضطراری که چند دهه در آن صورت می‌گیرد ، هنوز به پایان نرسیده است، مساله‌ای که آقای مبارک در سخنرانی خود تکرار کرد . در ۷۴ سالگی آقای سلیمان یکی از نزدیک‌ترین مشاوران آقای مبارک به مدت دو دهه بوده‌است که به عنوان رئیس اطلاعات نظامی و سپس رئیس اطلاعات کشور خدمت می‌کند تا زمانی که در تاریخ ۲۸ ژانویه به عنوان معاون رئیس‌جمهور منصوب شد .
رابطه او با ژنرال Enan مشخص نیست . در سال ۶۳ ، ژنرال Enan یک نسل جوان از آقای مبارک است . او دوره‌های طولانی را در ایالات‌متحده گذرانده است و به فرماندهان آمریکایی نزدیک‌تر از قدیمی‌ترین رهبران نظامی مصر از جمله آقای طنطاوی ، وزیر دفاع ۷۵ ساله و فرمانده‌کل که توسط اتحاد جماهیر شوروی تربیت شده‌بودند ، نزدیک‌تر است .
مقامات آمریکایی گفته‌اند که ژنرال Enan به آن‌ها اطمینان داده‌است که نیروهای مسلح از نهاده‌ای مصری دفاع خواهند کرد ، نه افراد ، و بر روی شهروندان آتش نخواهد زد . رابرت م ، وزیر دفاع . گیتس از ارتش مصر برای آنچه که " رفتار نمونه " را در میان اعتراضات خیابانی خواند و گفت که " سهمی در تکامل دموکراسی داشته‌است " را تحسین کرده‌است .
Newsletter UpContinue UpContinue را برای خواندن داستان اصلی
مترجم شفاهی مترجم شفاهی
جهان را با بینش و تفسیر شارپ در مورد اخبار مهم این هفته درک کنید .
به دنبال این باشید که به عنوان مثال ، " OPT " یا "OPT " را به دقت بررسی کنید و یا با آن تماس بگیرید .
ارتش علاوه بر نقش خود به عنوان منبع نهایی قدرت سیاسی نقش بزرگی در اقتصاد مصر ایفا می‌کند . از زمانی که یک پیمان صلح با اسرائیل در سال ۱۹۷۹ به امضا رسید ، صنایع نظامی به بخشی گسترش‌یافته اند تا محتوای نسبتا ً بی‌کار نیروهای نظامی را حفظ کنند .
مایکل Wahid حنا ، یک تحلیلگر بنیاد قرن که در طی بحران در قاهره بوده‌است ، گفت : " بخشی از استراتژی این بود که رضایت خود را از طریق یک نقش اقتصادی بزرگ‌تر برای آن‌ها خریداری کند " و گفت : " علایق تجاری آن‌ها وسیع هستند " و شامل مزایایی مانند باشگاه‌های افسران و یک قایق بر روی رود نیل برای نیروی هوایی است .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.