سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

۵ مقام ارشد

۲,۱۰۲ بازديد
پنج مقام ارشد دولت عراق و شام در استینگ در آمریکا دستگیر شدند
تلویزیون دولتی عراق تصاویری از چهار مرد دستگیر شده در این عملیات را پخش کرد .
تصویر
تلویزیون دولتی عراق تصاویری از چهار مرد دستگیر شده در این عملیات را پخش کرد .
نوشته مارگارت Coker
۹ می ۲۰۱۸
بغداد - دو مقام عراقی در روز چهارشنبه گفتند که پنج مقام ارشد دولت اسلامی ، از جمله یک دستیار ارشد برای رهبر این گروه ، در یک ضربه مرزی مختلط که توسط نیروهای اطلاعاتی عراق و آمریکا انجام شد ، دستگیر شده‌اند .
این عملیات سه ماه که گروهی از رهبران ارشد دولت اسلامی را که در سوریه و ترکیه مخفی شده‌بودند را دنبال کرد، نشان‌دهنده پیروزی نظامی قابل‌توجهی برای ائتلاف به رهبری آمریکا است که با گروه افراطی مبارزه می‌کند و بر رابطه قوی بین واشنگتن و بغداد تاکید می‌کند .
دو مقام اطلاعاتی عراق گفتند که چهار عراقی و یک سوری که مسئولیت‌های آن شامل کنترل قلمرو حکومت اسلامی در دیر al ، سوریه ، هدایت امنیت داخلی و اداره کردن نهاد اجرایی است که بر احکام مذهبی نظارت دارند.
آژانس جاسوسی خارجی عراق بیانیه‌ای را منتشر کرد که موید این دستگیری‌ها بود، اما هیچ گونه جزئیاتی از نقشی که آمریکایی‌ها یا ترک‌ها ایفا کردند را ذکر نکرد . دو مقام اطلاعاتی عراق به شرط ناشناس بودن برای بحث در مورد جزئیاتی که علنی نشده اند ، صحبت کردند .
advertisement
ترکیه بلافاصله درباره این عملیات اظهار نظر نکرد . کاخ سفید و the از اظهار نظر خودداری کردند .
این اخبار به سرعت در شب چهارشنبه در بسیاری از اخبار عراق پخش شد ، با anchors که نخست‌وزیر حیدر - را به خاطر آنچه که سرویس اطلاعاتی " پیروزی بزرگ " نامید ستایش می‌کنند . این خبر به موقع مناسبی برای آقای Abadi است که روز شنبه با یک مسابقه سخت پارلمانی مواجه است .
این دو مقام عراقی گفتند که آن‌ها چندین ماه است که اهداف خود را پی‌گیری کرده‌اند ، اما این پیشرفت در آغاز سال به وقوع پیوست .
این مقامات گفتند که یک واحد اطلاعاتی عراقی که مسئول ماموریت‌های مخفی شده‌بود یک مرد عراقی به نام اسماعیل Alwaan al را شناسایی کرد که با نام مستعار ابو زید al از سوریه به شهر Turkish در حدود ۱۰۰ مایلی شرق استانبول شناخته می‌شود .
ثبت‌نام برای مترجم شفاهی
برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .
امضا
advertisement
آقای Ithawi که توسط عراقی‌ها به عنوان دستیار برتر رهبر دولت اسلامی ابوبکر البغدادی توصیف شد ، مسئول فتواهایی یا احکام مذهبی در کشور اسلامی به اصطلاح خلیفه بوده‌است . او همچنین مسئول برنامه آموزشی آموزشی بود و عضوی از هیات بود که به عنوان رهبران امنیتی و اجرایی برای قلمرو حکومت اسلامی منصوب شده‌بود که بخش‌های بزرگی از عراق و سوریه را در بر گرفته بود .
یکی از این مقامات گفت که او در ترکیه با همسر سوریه تحت هویت برادرش زندگی می‌کرده‌است .
این مقام گفت : عراقی‌ها یک پرونده اطلاعاتی برای ترک‌ها فرستادند که آن‌ها در روز ۱۵ فوریه او را دستگیر کردند و او را به عراق مسترد کردند .
مقامات گفتند که مقامات اطلاعاتی عراق و آمریکا پس از آن هفته‌ها بازجویی از وی کردند و جزئیات و محل زندگی رهبران اسلامی و اسلامی عراق را در خفا یاد گرفتند .
این مقام دوم گفت که ائتلاف تحت رهبری آمریکا از این اطلاعات برای راه‌اندازی حمله هوایی در اواسط آوریل استفاده کرد که منجر به کشته شدن ۳۹ عضو مظنون دولت اسلامی در نزدیکی Hajin در منطقه دیر al در سوریه شد .
به گفته این مقامات ، تیم امنیتی مشترک عراق و آمریکا یک تله را ترتیب دادند . به گفته مسئولان ، آن‌ها آقای Ithawi را وادار کردند تا با چندین تن از همکاران دولت اسلامی خود که در سوریه مخفی شده‌بودند ، تماس بگیرند و آن‌ها را در مرز به دام بیاندازند .
مقامات عراقی منتظر بودند و بعد از آن‌ها این گروه را دستگیر کردند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.