پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

احیا

۲,۱۳۴ بازديد
قرقیزستان پیشنهاد احیای ائتلاف نیروی دریایی برای متعادل کردن گسترش چین را پیشنهاد داد
یک کشتی نیروی دریایی هند در ماه گذشته در نزدیکی پیشاور . تا به امروز , هند تمایل خود را به انجام گشت‌های مشترک با ایالات‌متحده , حتی تحت نظارت خنثی تری از عملیات‌ها نشان داده‌است .
اعتبار
( آسوشیتدپرس / آسوشیتدپرس )
تصویر
یک کشتی نیروی دریایی هند در ماه گذشته در نزدیکی پیشاور . تا به امروز هند علاقه خود را به انجام گشت‌های مشترک با ایالات‌متحده نشان نداده است , حتی تحت حمایت بی طرفانه ای .
نوشته الن بری
۳۱ مارس ۲۰۱۱
دهلی‌نو هریس جونیور چهارشنبه پیشنهاد احیای یک ائتلاف استراتژیک غیررسمی متشکل از نیروی دریایی ژاپن , استرالیا , هند و ایالات‌متحده را پیشنهاد داد , آزمایشی که یک دهه پیش به دلیل اعتراضات دیپلماتیک چین از بین رفت .
این پیشنهاد آخرین پیشنهاد در یک سری از پیشنهادهای ایالات‌متحده به هند بود که کشوری محتاط از تشکیل اتحادیه‌های استراتژیک بود تا بخشی از شبکه‌ای از نیروهای دریایی شود که توسعه دریایی چین را متعادل می‌کند .
سفیر آمریکا در هند ریچارد آر . در یک سخنرانی ابراز امیدواری کرد که " در آینده‌ای نه چندان دور " گشت‌های مشترک کشتی‌های نیروی دریایی هند و ایالات‌متحده به یک منظره مشترک و استقبال در سراسر آب‌های هند و اقیانوسیه تبدیل خواهند شد. "
تبلیغات
و مقامات گفته‌اند که ایالات‌متحده پس از گذشت چند سال از عقب‌نشینی از طرف هندی به انعقاد قرارداد لجستیکی که به ارتش دو کشور اجازه می‌دهد به راحتی از یکدیگر برای سوخت‌گیری و تعمیرات استفاده کنند نزدیک است .
چیزی که چین در دریای جنوب چین ایجاد کرده‌است
چین به شدت در حال جمع‌آوری ماسه بر روی صخره‌های دریای جنوب چین بوده و هفت جزیره جدید را در منطقه ایجاد کرده و تنش‌های ژئوپلیتیک را در حال افزایش است .
ای .
دریاسالار هریس ضمن اشاره به چین در روز چهارشنبه گفت که کشورهای قدرتمند به دنبال " آزار و اذیت کشورهای کوچک‌تر از طریق ارعاب و اجبار هستند " و این موضوع را مطرح کرد که هم‌کاری گسترده نیروی دریایی بهترین راه برای جلوگیری از آن است .
او پیش از ملاقات با همتای هندی خود گفت : " ورزش کردن با یکدیگر منجر به هم‌کاری با یکدیگر خواهد شد . " با بلند پرواز کردن , هند , ژاپن , استرالیا و ایالات‌متحده و بسیاری از کشورهای علاقه‌مند می‌توانند در هر جایی در دریاهای آزاد و فضای هوایی بالای آن عمل کنند . "
از زمان تصدی پست نخست‌وزیری , هند در حال افزایش هم‌کاری دریایی با ایالات‌متحده بوده‌است . این کشور در زمانی که یک زیردریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در بندر سریلانکا پهلو گرفته بود , با عصبانیت واکنش نشان داد و با احتیاط به گسترش یکی از پروژه‌های اولویت‌دار رئیس‌جمهور به نام " جاده ابریشم " در گوادر , پاکستان , و چیتاگونگ , بنگلادش , نگاه کرد . زمانی که رئیس‌جمهور اوباما سال گذشته از هند دیدار کرد , دو کشور در مورد " آسیا - اقیانوسیه و اقیانوس هند " بیانیه‌ای مشترک صادر کردند , چیزی که هند از انجام آن امتناع ورزیده بود .
با این حال , برخی پیشنهادها آمریکایی از تفکر آرزومندانه هستند . تا به امروز , هند تمایل خود را به انجام گشت‌های مشترک با ایالات‌متحده , حتی تحت نظارت خنثی تری از عملیات‌ها نشان داده‌است .
مقامات در اینجا یک گزارش رویترز در ماه گذشته رد کردند که در آن یک مقام ایالات‌متحده پیشنهاد داد هند ممکن است در گشت‌های مشترک در دریای جنوب چین شرکت کند , چیزی که حتی متحدی مانند استرالیا یا ژاپن با آن موافق نیستند .
انتخاب ویراستاران
در ایوان جلویی , زندگی سیاه ,
فیلم‌هایی که درباره زن بودن به من آموختند
ظهور شغال زرین
تبلیغات


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.