چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بارد

۲,۰۸۹ بازديد
مقامات گفتند از مرز عبور کرده‌اند .
این افراد دستگیر شده عبارت بودند از صدام‌حسین , یک سوری که رئیس قلمرو حکومت اسلامی در اطراف دیر الزور و ابو عبدالحق , عراقی بود که رئیس امنیت داخلی این گروه بوده‌است . دو عراقی دیگر نیز دستگیر شدند .
انتخاب ویراستاران
چیزی که رانندگی می‌تواند به ما در مورد زندگی یاد بدهد
بهترین کودکان در نیویورک
چقدر سخت گیری علیه خانم کوپ در دانش آموزان دبیرستانی بی‌گناه
تبلیغات
تلویزیون دولتی عراق تصاویر چهار تن از بازداشت شدگان را پخش کرد . مردانی که ریش زرد داشتند , مردانی با ریش بلند و برخی ریش تراشیده , در بیانیه‌های کوتاه مسئولیت‌های خود را در دولت اسلامی توضیح می‌دادند . هر یک از آن‌ها سلامت خوبی داشت .
مشخص نبود که آن‌ها کجا نگهداری می‌شوند یا به وکیل دسترسی پیدا کرده‌اند .
ترکیه در مورد این دستگیری‌ها اظهار نظر عمومی نکرده است , اما اغلب اعلام دستگیری مظنونین دولت اسلامی در شهرهای ترک را اعلام می‌کند . هفته گذشته , رسانه‌های خبری ترکیه دستگیری سه نفر از افرادی که متهم به عضویت در دولت اسلامی بودند را گزارش دادند . این گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی از این سه نفر رهبر گروه در دیر الزور بوده‌است .
مشخص نیست که این بازداشت‌ها مربوط به دستگیری این افراد بود .
روابط میان ترکیه و ایالات‌متحده اخیرا ً به ویژه حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه تحت رهبری کردی , تیره و تار شده‌است .
اما هم‌کاری ضد تروریستی میان دو کشور همچنان بسته می‌ماند . ترکیه که به دلیل اجازه دادن به جهادگرایان از سراسر جهان برای دسترسی آزاد به سوریه در سال‌های اولیه جنگ سوریه مورد انتقاد قرار گرفت , مرزه‌ای خود را بسته و صدها تن از اعضای مظنون اسلامی را در ترکیه طی دو سال گذشته دستگیر کرده‌است .
اعتراض یونانیان نسبت به استفاده همسایه از مقدونیه
یونانی‌ها روز یکشنبه علیه استفاده از مقدونیه از مقدونیه اعتراض کردند .
اعتبار
( خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )
تصویر
یونانی‌ها در روز یکشنبه علیه استفاده از این نام علیه ملت همسایه شان اعتراض کردند .
نوشته جوآن ارلی
ای .
آتن
این تظاهرات اولین اعتراض بزرگ از زمان یونان و جمهوری مقدونیه برای پیوستن به مذاکرات با میانجیگری سازمان ملل در ماه جاری برای حل و فصل عدم توافق سال هاست . سازمان دهندگان می‌گویند که تظاهرات بیشتری برنامه‌ریزی شده‌است .
بسیاری از مردم یونان استدلال می‌کنند که نام مقدونیه بر ادعای ارضی در منطقه‌ای در شمال یونان با همین نام دلالت دارد .
یونان تلاش‌های مقدونیه برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا را مسدود کرده‌است . جنز استولنبرگ , دبیر کل ناتو هفته گذشته در اسکوپیه , پایتخت مقدونیه , به مقامات گفت که اختلاف نام با یونان باید قبل از پیوستن به کشور بالکان حل شود .
تبلیغات
مذاکرات اکتشافی بین نمایندگانی از هر دو کشور , با میانجیگری دیپلمات سازمان ملل , متیو وان , هفته گذشته آغاز شد . گزارش‌های نشت یافته از این راه‌حل‌ها منجر به گمانه‌زنی شدید و کمبود لفاظی ملی در یونان شد .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.