سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

بودجه کردستان

۲,۰۷۱ بازديد
کردستان یک بودجه واقعی برای پروژه‌های گردشگری ندارد ، که به این معنی است که برخی از جاذبه‌های توریستی چیزهایی اساسی مانند نشانه‌های تفسیری دارند . این میدان که هرگز حفاری نشده است ، تنها یک میدان بدون آقای Schute برای توضیح آن است . در سال ۳۳۱ ق م ، پادشاه پارسی (داریوش سوم ) این مکان آرام را برای مواجهه با اسکندر بزرگ مقدونیه برای همیشه انتخاب کرد . جنگ پس از آن ، نبرد of ، شاهد این بود که نیروی بسیار بزرگ‌تر (داریوش ) به زودی دچار چنان تلفاتی خواهد شد که به زودی پادشاهی مقدونیه از یونان به پاکستان کشیده خواهد شد . آقای Schute گفت که این نبرد به عنوان یکی از مهم‌ترین پیروزی‌های نظامی در تمام زمان‌ها محسوب می‌شود .
به گشت و گذار خواهد پرداخت .
قرمز چشم از عمان درست قبل از سپیده‌دم در اربیل ، جایی که آقای Zrar منتظر بود ، فرود آمد . اندامی باریک و موهایی سیاه داشت که از رنگ خاکستری پوشیده شده بود. مثل بیشتر مردان کرد وول می‌خورد و یک رشته تسبیح به اسم a به صدا درمی‌آورد . بیرون هوا مه‌آلود و خنک بود .
سربازان پنج آمریکایی شمالی تقریبا ً به مدت یک عمر سفر کرده بودند . با این حال ، تنها یکی از ما ، رئیس یک اتحادیه تجاری سفر ماجراجویانه ، قبلا ً از کردستان دیدن کرده بود . این بار پسرش را باخود اورده بود که در سفر ۱۷ ساله شده بود . یک مهاجر کانادایی که در هنگ‌کنگ زندگی می‌کند و یک عکاس از لس‌آنجلس که ۱۰ بار به کره‌شمالی رفته بود ، گروه ما را گرد آورد .
ما به یک اتوبوس کوچک رفتیم و به داخل شهر سرازیر شدیم . ردیف‌هایی از آسمان‌خراش‌های به پایان رسیده از روی زمین ، مانند قفسه‌سینه حیوانات بلند پولادین ، از روی زمین بلند شد . barbershops ، کتابفروشی ها، مساجد و گاری‌های مملو از خیار و سیگارهایی که کنار پنجره قرار داشت . بر خلاف اعراب ، تعداد کمی از زنان کرد روسری به سر داشتند . اگر علائم جاده را نادیده بگیرید و به بغداد اشاره کنید، می‌توانید این کار را برای ترکیه اشتباه کنید .
این برنامه قرار بود یک هفته را در حلقه‌ای در جهت عقربه‌های ساعت سپری کند که در اربیل شروع و به پایان رسید ، در شهرهایی مانند Duhok و Sulaymaniyah در امتداد مسیر حرکت کرد . ما در کوه‌های زاگرس پیاده‌روی کردیم و بر روی دریاچه dukan قایق‌سواری کردیم و kebabs و flatbread را می‌خوریم . اغلب در خارج از بازارهای پر سر و صدا در خارج از بازارهای پر سر و صدا مکث می‌کردیم و در موزه‌ها توقف می‌کردیم و سنت‌ها و تاریخ کردها را برجسته می‌کردیم . آقای لیتون ، که اکنون در Connecticut زندگی می‌کند ، نمی‌تواند به ما بپیوندد ، اما آقای Schute ، که هنوز در اربیل است ، زمان را با ما سپری می‌کند .
بلافاصله مشخص شد که این اتفاق برخلاف هر سفر دیگری است . آقای Schute همچنین به عنوان مشاور ارشد امنیتی وزارت کشور کرد عمل می‌کند و هم‌کاری نزدیکی با کرده‌ای پیش‌مرگ دارد که به معنای " آن‌هایی که با مرگ روبرو هستند" ، بیش از ۱۰۰، ۰۰۰ نفر از این سربازان کرد - هم پیمانان ما علیه صدام‌حسین و ISIS - که منطقه کردستان را برای امنیت تطبیقی نگه داشته‌اند در حالی که بسیاری از بقیه عراق برای گردشگران بسیار خطرناک است . کرده‌ای پیش‌مرگ ، نیروهای ائتلاف و عراقی‌ها آخرین نفر از جنگجویان داعش را در شهر قدیمی موصل در امتداد دجله به دام انداخته‌اند . تلاش برای ریشه‌کن کردن آن‌ها از طریق مرکز Zerevani Peshmerga در خارج از اربیل ، هماهنگ بود . آقای Schute ترتیبی داد که ما را به آنجا ببرد .
سی و پنج دقیقه بعد از رسیدن ما ، غرش کنان از بالای سرمان بیرون آمد . در فاصله دور شما می‌توانید یک گنبد را ببینید که کره‌جنوبی برای باشگاه و چندین ساختمان کوتاه فلزی ساخته شده‌است . افراد گارد ما را به اتاقی با یک میز دراز پر از موز و زردآلو و قوطی‌های خالی پپسی هدایت کردند . سرهنگ دوم ، سرهنگ دوم ارتش ایالات‌متحده آمریکا . فرمانده سرلشکر سعد خالد یاسین به من گفت که هوس ، مدیر مرکز ، و سرداران عراقی و کرد ، برای پاسخ به سوالات ما در مورد این جنگ به اینجا آمدند . ( این بیشتر شبیه شش هفته خواهد بود )
advertisement

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.