سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

تهدید جنگ

۲,۰۹۶ بازديد
پس از تهدید جنگ ، عراق و کردها دما را کاهش دادند
میدان اصلی در اربیل عراق در روز دوشنبه . کردها در طی یک همه‌پرسی در هفته گذشته به صورت چشمگیری به استقلال رای دادند که تهدیدات تلافی جویانه از سوی مقامات عراقی را برانگیخت .
اعتبار
Ivor prickett برای نیویورک‌تایمز
تصویر
میدان اصلی در اربیل عراق در روز دوشنبه . کردها در طی یک همه‌پرسی در هفته گذشته به صورت قاطع به استقلال رای دادند که تهدیدات تلافی جویانه از سوی authorities.Cred itCreditIvor عراقی برای نیویورک‌تایمز را برانگیخت .
نویسنده : راد Nordland و دیوید Zucchino
سوم اکتبر ۲۰۱۷
ERBIL ، عراق - جهان را می‌توان به خاطر این که جنگ دیگری در شرف شکستن در عراق بود ، معاف کرد .
پس از اینکه کرده‌ای عراق به نفع استقلال رای دادند ، آن‌ها به خیابان‌ها ریختند ، پرچم‌ها را تکان دادند و بوق می‌زنند و با صدای بلند تهدیدات بغداد را مورد تمسخر قرار می‌دهند . عراق پروازهای بین‌المللی را به منطقه قطع کرد و ژاندارم‌ها را به مرزه‌ای کردها فرستاد ، در حالی که همسایگان این کشور مداخله اقتصادی و نظامی را تهدید کردند .
با این حال ، بیش از یک هفته بعد ، کردها هیچ اقدامی برای اعلام استقلال انجام ندادند ، و بغداد و هم پیمانانش کاری انجام نداده اند تا بر تهدیدات خود برای مداخله خوب عمل کنند . رفراندوم استقلال یک لحظه مهم در مبارزه طولانی کردها برای میهن بود ، اما نه بغداد و نه کردها مصمم به تحمیل آن لحظه به بحران نیستند .
advertisement
نفت کرد هنوز در حال جریان است ، علی‌رغم تهدیدهای ترک‌ها برای بستن یک خط لوله حیاتی ؛ نیروهای Kurds pesh هنوز در کنار ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا در عراق می‌جنگند ، مرزه‌ای آن‌ها باز است ، و مانورهای نظامی ترکیه و ایران توسط همه طرف‌ها کمی بیش از ژست می‌گیرد . در روز دوشنبه ، ایران نمایشی نمایشی از تانک‌های جنگی در حال حرکت به سمت گذرگاه مرزی Parvaz خان در کردستان ایجاد کرد ، اما مرز همچنان برای ترافیک غیر نظامی باز می‌ماند .
ارتش ایران حیدر آباد را در فاز ۳ - ۳ در مرز Prviz - خان حفر می‌کند .
مهم‌ترین اقدام بغداد ، ممنوعیت جمعه گذشته در پروازه‌ای بین‌المللی به و از فرودگاه‌های بین‌المللی کردستان ، این هفته زمانی که مقامات عراقی اعلام کردند به سفر هوایی از کردستان به منظور ترانزیت از طریق بغداد را مجاز خواهند کرد، ملایم شد .
اگرچه مسائل وجودی در خطر وجود دارند - به طور بالقوه یک دولت مستقل کرد و جدایی عراق - هر دو طرف ممکن است حداقل در بخشی از ملاحظات سیاسی داخلی عمل کنند .
برای کردها زمان برگزاری رفراندوم توسط منتقدان به عنوان تلاش رهبر منطقه کردی مسعود بارزانی برای تقویت محبوبیت خود در داخل و منحرف کردن توجه‌ات از مشکلات اقتصادی منطقه دیده شد .
گاز در یک میدان نفتی در منطقه تحت کنترل کرد در نزدیکی کرکوک منفجر شد . علی‌رغم تهدیدهای ترکیه برای تعطیل کردن خط لوله کردی ، نفت کرد هنوز در حال جریان است .
اعتبار
Ivor prickett برای نیویورک‌تایمز
تصویر
گاز در یک میدان نفتی در منطقه تحت کنترل کرد در نزدیکی کرکوک منفجر شد . نفت کرد علی‌رغم تهدیدهای ترکیه برای تعطیل کردن روزنامه کردی itIvor برای نیویورک‌تایمز ، هنوز در حال جریان است .
برای بغداد ، واکنش شدید نخست‌وزیر حیدر al به عنوان تلاشی برای آرام کردن محافظه‌کاران شیعه در واکنش شدید به تحریک کرد دیده شد .
هر دو رئیس‌جمهور در ماه‌های آتی با انتخابات مواجه هستند . در حال حاضر هر دو تمایل به عقب‌نشینی از لبه پرتگاه دارند .
advertisement
سعد al ، سخنگوی آقای Abadi ، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که دولت عراق هنوز بیشتر تهدیدات خود را انجام نداده است تا به کردها " هر فرصتی را بدهد تا از موقعیت خود عقب‌نشینی کنند ."
او گفت : " دولت نمی‌خواهد آتش را آتش بزند . ما معتقدیم که آن‌ها پایین خواهند رفت ."


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.