چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

تکان

۲,۱۳۳ بازديد
همانند بسیاری از حرکت‌های disruptive اقای ترامپ ، این تصمیم در حال تکان دادن بود و هنوز قابل‌پیش‌بینی بود . بیش از یک سال و به خصوص از زمانی که دولت اسلامی از بیشتر مناطق خود در شمال سوریه رانده شده‌است ، به مشاوران گفته‌است که می‌خواهد نیروهای نظامی را از کشور خارج کند .
کدام گروه‌ها در سوریه کنترل دارند
تا اواسط ماه دسامبر ، دولت سوریه بخش‌های مرکزی و جنوبی کشور را در اختیار دارد . ایالات‌متحده ۲۰۰۰ سرباز زمینی در شمال و شرق سوریه دارد .
نوشته سارا Almukhtar | منبع : ناظر تعارض توسط IHS Markit
جیم mattis ، وزیر دفاع و دیگر مقامات عالی‌رتبه امنیت ملی ، ادعا کردند که عقب‌نشینی ، اساسا ً، نفوذ غرب در سوریه به روسیه و ایران است . سیاست امنیت ملی ترامپ خواستار مبارزه با هر دو کشور است، که حامیان اصلی رئیس‌جمهور بشار اسد در سوریه هستند و سال‌ها حمایت مالی و نظامی به وی داده‌اند .
تبلیغ
به گفته مقامات ، به جای متحدان کرد ، تلاش‌های آینده آمریکا برای به دست آوردن اعتماد مبارزان محلی برای عملیات‌های ضد تروریستی از جمله در افغانستان ، یمن و سومالی را فلج خواهد کرد .
براساس گزارش خبرگزاری ایتارتاس ، وزارت خارجه روسیه از این حرکت استقبال کرد و گفت که عقب‌نشینی آینده را برای حل و فصل سیاسی در جنگ داخلی سوریه ایجاد کرده‌است . همچنین گفت که یک طرح ابتکاری برای تشکیل یک کمیته قانون اساسی سوریه آینده درخشانی خواهد داشت که نیروهای آمریکایی از بین رفته‌اند .
در حالی که آقای ترامپ نقش نظامی آمریکا در سوریه را به شدت بر شکست دولت اسلامی متمرکز کرده‌است ، ژنرال‌ها و دیپلمات‌ها مدعی هستند که ایالات‌متحده منافع پیچیده ‌تری در آنجا دارد .
ژنرال جوزف Votel ، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده ، و برت اچ . مسئولان دولت گفتند که مک گرک ، فرستاده آمریکا در ائتلاف با دولت اسلامی ، قویا ً به عقب‌نشینی ارتش اعتراض کرد . هر دو این گونه استدلال می‌کردند که دولت اسلامی هرگز بدون مبارزان کرد شکست نخورده است ، که ژنرال Votel گفته‌است که تلفات زیادی دیده‌است و همیشه با آن‌ها سر و کار داشته‌است .
مقامات رسمی گفته‌اند که عقب‌نشینی سربازان آمریکایی کردها را نسبت به حمله به ترکیه آسیب‌پذیر خواهد کرد که به زودی حمله‌ای علیه آن‌ها را آغاز خواهد کرد . این امر همچنین زنده ماندن آقای اسد را که سقوط آن به مدت مدیدی یک بند از ایمان در واشنگتن بوده‌است ، تحکیم خواهد کرد.
پنتاگون در بیانیه‌ای گفت که " ادامه کار با شرکای ما و متفقین برای شکست دادن" دولت اسلامی " هر کجا که فعالیت می‌کند ادامه خواهد یافت .
تصمیم آقای ترامپ با آنچه که مقامات ارشد امنیت ملی در هفته‌های اخیر گفته بودند مغایرت دارد .
Editors
عقب‌نشینی رئیس‌جمهور ترامپ بر محیط‌زیست بر جوامع در سراسر آمریکا تاثیر گذار است .
آن‌ها زنده ماندند .
طالبان با " مبارزه من " : با افراد هنگ بعد از گذشت زمان چه کار باید بکنند ؟
تبلیغ
دو ماه پیش مشاور امنیت ملی جان آر . بولتون ، اظهار داشت که آمریکا تا زمانی که ایران در حال اعمال نفوذ در آنجا بوده‌است ، یا از طریق نیروهای نظامی خود و یا شبه نظامیان تحت حمایت ایران ، از سوریه خارج نخواهد شد .
ایالات‌متحده در سوریه نیروهای نظامی دارد . پس روس‌ها و ایرانی‌ها . اینجاست .
پوتین از عقب‌نشینی آمریکا از سوریه به عنوان " درست " استقبال می‌کند .
پوتین " تا حد زیادی به توافق با ترامپ در مورد تصمیم سوریه " می‌پردازد .
رئیس‌جمهور ولادمیر پوتین از روسیه گفت که او با تصمیم دولت ترامپ برای عقب‌نشینی نیروهای نظامی از سوریه موافقت کرده‌است ، اما این شک را ابراز کرد که ایالات‌متحده آمریکا so.Cred itCreditYuri Kochetkov / EPA را از طریق Shutterstock انجام خواهد داد .
نوشته نیل MacFarquhar و اندرو ای . کرامر
۲۰ دسامبر ۲۰۱۸
مسکو - رئیس‌جمهور ولادیمیر پنجم . پوتین روز پنجشنبه از تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای خارج کردن نیروهای ایالات‌متحده از سوریه تقدیر کرد و آن را " صحیح " خواند ، زیرا نیروهای آمریکایی مورد نیاز نبودند .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.