چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

جیم متیس

۲,۰۶۳ بازديد
جیم mattis وزیر دفاع در مقدمه‌ای بر این گزارش نوشت : " روسیه " استراتژی‌های نظامی و قابلیت‌هایی را اتخاذ می‌کند که برای موفقیت خود اتکا دارند " . این تحولات همراه با حمله روسیه به کریمه و تهدیدات هسته‌ای علیه هم پیمانان ما ، نشان‌دهنده بازگشت گستاخانه مسکو به رقابت قدرت بزرگ است .
در بیشتر موارد ، طرح دولت ترامپ به سادگی سلاح‌های هسته‌ای را که آقای اوباما تایید کرده بود ، مانند نسل جدیدی از موشک‌های کروز - پرنده با بال‌های stubby که وقتی از یک بمب‌گذار پیاده شدند، زمین را در آغوش گرفتند تا از رادارهای دشمن و دفاع هوایی اجتناب کنند.
اما این استراتژی برای دیگر سلاح‌های هسته‌ای جدید نیز در نظر گرفته می‌شود . پیش‌نویس این سیاست خواستار " توسعه سریع " یک موشک کروز برای پرتاب از زیردریایی‌ها شد . آقای اوباما آن کلاس را بازنشسته کرده بود . همچنین خواستار توسعه یک کلاهک هسته‌ای با سطح پایین برای موشک‌های بالستیک است که از زیر دریایی‌های پرتاب می‌شوند .
تبلیغ
این برای روسای جمهور نسبتا ً آسان است که سیاست خارجی کشور را در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تغییر دهند و برای آن‌ها کاملا ً دشوار است که زرادخانه هسته‌ای خود را تغییر دهند ، که نه تنها مبالغ هنگفتی پول صرف می‌کند ، بلکه سال‌ها برنامه‌ریزی و اجرای آن را نیز به همراه خواهد داشت .
برچسب قیمت برای انتقال ۳۰ ساله زرادخانه هسته‌ای ایالات‌متحده در سال گذشته به ۱.۲ هزار میلیارد دلار رسید . تحلیلگران می‌گویند که طرح توسعه گسترش‌یافته ترامپ لایحه را بسیار بالاتر خواهد برد و خاطرنشان کرد که برآورده‌ای شرکت باید تا زمانی که بودجه پیشنهادی فدرال برای سال مالی ۲۰۱۹ به طور عمومی مطرح شود ، صبر کند .
اندرو سی گفت : " تقریبا ً همه چیز در مورد این سیاست جدید رادیکال ، خط بین هسته‌ای و متعارف را محو خواهد کرد ." وبر ، معاون وزیر دفاع در طول حکومت اوباما که به سمت یک هیات تخصصی هدایت شد که کنترل زرادخانه هسته‌ای کشور را بر عهده داشت .
وی افزود که اگر اتخاذ شود ، سیاست جدید " جنگ هسته‌ای را بیشتر محتمل خواهد ساخت ."
یکی از نتایج edgiest این سند شامل وجود یک دسته جدید از سلاح‌های هسته‌ای روسیه است که یک موشک زیر دریایی به شکل سیگار است که قصد پرتاب آن از زیر دریایی را دارد .
در طول جنگ سرد ، اژدر با سلاح‌های هسته‌ای مشترک بود و اتحاد جماهیر شوروی سلاح‌های خود را به شدت گسترش داد و آن‌ها را به شدت توسعه داد. یک مدل اتحاد جماهیر شوروی دارای دامنه‌ای از مایل‌ها و کلاهک بزرگ بود .
آقای Sakharov ، یکی از مخالفان مشهور روسیه در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ ، تصور کرد که یک اژدر عظیم قادر به مسافرت چند صد مایل است و تلفات سنگینی را با کلاهک اتمی هزاران بار قدرتمندتر از بمب هیروشیما به همراه خواهد داشت . اگرچه دیدگاه وی در آن زمان رد شد ، بررسی جدید فاش کرد که مسکو سلاحی را در امتداد خطوط مشابه بار کرده‌است .
این سند آن را " یک اژدر زیردریایی هسته‌ای مسلح - مسلح زیردریایی " می‌نامد ، در یک نمودار با برچسب " خودروهای تحویل هسته‌ای جدید در دهه گذشته " ، این اژدر را با نام رمز و وضعیت ۶ معرفی می‌کند .
گزارش‌های خبری وجود چنین سلاحی را حداقل سال ۲۰۱۵ گزارش کرده‌اند ، اما به نظر می‌رسد که مرجع این سند اولین باری باشد که دولت فدرال وجود خود را تایید کرده‌است . این اژدر برد بلند با کلاهک غول‌پیکر ظاهرا ً قصد دارد مناطق ساحلی را با رادیواکتیویته مرگبار زیر رگبار قرار دهد و شهرها را غیرقابل‌سکونت کرده‌است .
پیش‌گیری از حوادث خطرناک نیز مشاهده نشد و این منجر به هواپیمای روسیه شد که تحت آتش دفاع هوایی سوریه قرار داشت .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.