دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

جین جین

۱,۹۳۲ بازديد
اما جین جین گفت که کاهش هزینه‌های نظامی نیز توسط نگرانی‌های داخلی برانگیخته شده‌است . او گفت که پکن به قول خود در مورد برنامه‌های رفاه اجتماعی برای حمایت از فقرا در طول رکود اقتصادی چین , زندگی می‌کند . او گفت : " اکنون زمان درست برای افزایش چشمگیر بودجه نظامی نیست . "
" جین جین " اظهار داشت که " بسیار محتمل است که ارتش آزادی‌بخش مردم در افزایش هزینه‌های یک رقمی نا امید شود , اما او اشاره کرد که ارتش به دیدار از مزایای هزینه‌های قابل‌توجه در سال‌های اخیر ادامه خواهد داد . او گفت : " در دو یا سه سال آینده چین تجهیزات جدیدی دریافت خواهد کرد . " " تاثیر این رکود پنج سال پیش خواهد بود . "
ژنرال بازنشسته
شهریار کوچولو گفت : " یک چرخه مشخص در توسعه و تولید سلاح و تجهیزات وجود دارد . " " در نوسان است . در خط مستقیم نیست . "
" فو فو " در روز جمعه از فعالیت‌های چین در دریای جنوب چین دفاع کرد , جایی که در اختلاف با فیلیپین , ویتنام و همسایگان دیگر بر سر ادعاهای رقیب به جزایر قرار دارد . پکن رگه‌های و رخنمون‌های موجود در دریا را به جزایر انسان‌ساخت با پاسگاه‌های نظامی تبدیل کرده‌است . ماه گذشته , چین موشک‌های زمین‌به‌هوا را در جزیره " وودی ", واقع در ۳۵ مایلی جنوب شرقی این استان , نصب کرد .
ارتش ایالات‌متحده از مشارکت چین در عملیات‌های هوایی بین‌المللی حمایت کرده‌است که از حمل و نقل تجاری حیاتی در یک بخش فرار از جهان حمایت می‌کند .
اما برخی کارشناسان نظامی آمریکایی , نگران افزایش ظرفیت نظامی چین , نگرانی خود را از چین در مورد داشتن یک تاسیسات زمینی در جیبوتی , که در آن نیروهای ویژه , نیروهای ویژه , و شهروندان آموزش و عملیات ضد تروریستی را انجام می‌دهند , ابراز کرده‌اند .
هونگ لی , سخنگوی وزارت امور خارجه , جزئیات کمی در مورد تاسیسات جیبوتی ارائه کرد , اما گفت که این کشور کشتی‌های چینی را با تدارکات قابل‌اعتماد فراهم می‌کند و خدمه را قادر می‌سازد تا استراحت کنند . او گفت : " این امکانات به کشتی‌های چینی برای انجام بهتر ماموریت‌های چین مانند اسکورت و عملیات انسان‌دوستانه کمک خواهند کرد . "
چنین اظهاراتی , یک ساختمان نسبتا ً ساده‌تر نسبت به پایگاه پراکنده آمریکایی در اردوگاه هوپ نشان می‌دهد . واشنگتن اعلام کرد که میلیاردها دلار برای گسترش پایگاه صرف خواهد شد که از آن عملیات هواپیماهای بدون سرنشین بر روی سومالی و یمن انجام می‌شود .
فرانسه نیز پایگاهی در جیبوتی دارد که مستعمره سابق فرانسه است . ژاپن که در سازمان ملل متحد نیز شرکت می‌کند , هواپیماهای تجسس و صدها تن از پرسنل را در آنجا نگه می‌دارد .
شن مک وود , استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه در شانگهای , که استدلال کرده‌است که چین باید پایه‌های متناسب با قدرت نظامی رو به رشد خود را توسعه دهد , در روز پنج شنبه گفت که در انجام این کار , چین تنها کاری را انجام خواهد داد که آمریکا انجام داده‌است .
" شن شن " گفت : " ایالات‌متحده کسب‌وکار خود را در سراسر جهان گسترش داده و ارتش خود را برای محافظت از این منافع به مدت ۱۰ سال به دور خود می‌فرستد . " اکنون , آنچه ایالات‌متحده در گذشته انجام داده‌است , چین دوباره انجام خواهد داد . "
" شن شن " , که به تاسیسات برنامه‌ریزی‌شده در جیبوتی به عنوان یک پایگاه اشاره کرد , گفت که لازم است که ما از آزادی ناوبری خودمان حفاظت کنیم . "
وی افزود : " اگر هر کس - دزدان دریایی , داعش و یا داعش بخواهد این گذرگاه را ببندد ما باید آن را دوباره باز کنیم . "
رئیس فرماندهی وزارت آفریقا , دیوید دیوید م . رودریگز هفته گذشته در واشنگتن گفت که چین قصد دارد " پایگاهی در جیبوتی بسازد " و با دولت کشور به توافق رسیده بود . او گفت که نصب به عنوان یک مرکز لجستیک عمل می‌کند و به چینی‌ها امکان می‌دهد تا دسترسی خود را گسترش دهند . "


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.