دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

رهبران غربی

۱,۹۲۵ بازديد
رهبران غربی از این معامله بسیار حمایت کرده‌اند ، به این امید که به ثبات منطقه فرار تاریخی کمک کند . صدر اعظم آلمان ، آنگلا مرکل ، که در نمایش حمایت از آقای Tsipras از آتن دیدن می‌کرد ، رهبری خود را در این زمینه مورد تحسین قرار داد .
او در یک کنفرانس خبری در روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت : " من از الکسیس Tsipras که ابتکار را برای یافتن راه حلی در کنار with Zaev در رابطه با مساله بسیار دشواری اتخاذ کرده‌است ، خوشحالم . وی در یک کنفرانس خبری در روز جمعه گفت : " من متقاعد شده‌ام که این راه‌حل به نفع یونان ، مقدونیه شمالی ، ثبات در بالکان غربی و اتحادیه اروپا خواهد بود ."
Niki Kitsantonis گزارش آتن را تهیه کرده‌است .
آقای Tsipras همچنین پیشنهاد کرد که اگر آقای Kammenos کناره‌گیری کند ، به جای اینکه دولت اقلیت را رهبری کند ، به انتخابات فوری رای خواهد داد . او گفت که با وجود اینکه قانون اساسی یونان به او اجازه ادامه دادن به حکومت اقلیت را می‌دهد ، " از لحاظ سیاسی " مشکلی وجود خواهد داشت .
او گفت که در هر صورت ، پس از اینکه قرارداد مقدونیه در پارلمان یونان تصویب شد و پس از تکمیل برخی مسائل معوقه ، انتخابات snap برگزار خواهد شد .
مقدونیه می‌خواهد نام خود را برای حل اختلاف با یونان تغییر دهد .
تظاهر کنندگان در پلا ، یونان ، به استفاده از نام مقدونیه در هر راه حلی برای اختلاف بین آتن و اسکوپیه در مورد نام جمهوری یوگسلاوی سابق اعتراض کردند .
اعتبار
Alexandros Avramidis / رویترز
تصویر
تظاهر کنندگان در پلا ، یونان ، در اعتراض به استفاده از نام مقدونیه در هر راه حلی برای اختلاف بین آتن و اسکوپیه در خصوص the itCreditAlexandros " جمهوری یوگسلاوی سابق
نویسنده : Niki Kitsantonis
۱۲ ژوئن ۲۰۱۸
ATHENS - مقدونیه موافقت کرد که نام خود را برای حل اختلاف چند دهه‌ای با یونان تغییر دهد ، دو کشور روز سه‌شنبه گفتند که مخالفت خود با ورود کشور همسایه به اتحادیه اروپا و ناتو را در صورتی که این تغییرات به طور رسمی اتخاذ شوند ، کاهش خواهد داد .
Alexis Tsipras ، نخست‌وزیر یونان ، گفت که نام جدید این کشور Severna Makedonija یا جمهوری مقدونیه شمالی خواهد بود . یونان مدت‌ها بود که با نام " مقدونیه " مخالفت کرده بود و می‌گفت که آن اهداف قلمرویی در یک منطقه شمالی یونان از همین نام را نشان می‌دهد .
آقای Tsipras گفت : " من عمیقا ً متقاعد شده‌ام که این توافقنامه یک موفقیت دیپلماتیک و یک فرصت تاریخی است ." وی آن را " لحظه تاریخی برای بالکان و ملت‌ها " خواند و گفت : " یک پنجره برای انسجام ، دوستی ، هم‌کاری ، رونق و رشد متقابل ایجاد می‌کند ."
یونان ، که مقدونیه را از پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا مسدود کرده‌است ، گفت که این معامله راه کشور همسایه را تا زمانی که از طریق آن رد شود و رسما ً تغییر نام را بپذیرد ، هموار خواهد کرد .
advertisement
ما گفتیم " بله " به آینده مقدونیه . Zoran Zaev ، نخست‌وزیر مقدونیه ، در سخنرانی خود با ملت خود گفت : " این آینده در اروپا و ناتو قرار دارد . ما در حال حل یک مناقشه هستیم که ۲۵ سال به طول انجامید و " چیزی که " ما را از رونق نگه می‌دارد " .
این توافقنامه اوج بسیاری از سال‌ها مذاکرات با میانجیگری سازمان ملل بود که در شش ماه گذشته تشدید شده بود . در هفته‌های اخیر ، گفتگوها در میان امیدهای دولت‌های غربی به جلو پیش رفت که به مقدونیه اجازه پیوستن به اتحاد بین‌المللی را می‌دهد و بالکان غربی را تثبیت خواهد کرد.
آقای Tsipras به رئیس‌جمهور Prokopis Pavlopoulos از یونان درباره این توافقنامه در یک تبادل تلویزیونی پس از صحبت تلفنی با آقای Zaev صحبت کرد . این دومین تماس در عرض دو روز بود .
The Mogherini ، رئیس سیاست خارجی اروپا ، و یوهانس هان ، نماینده توسعه آن ، بیانیه‌ای مشترک صادر کرد و آن را " قرارداد تاریخی " خواند که به تبدیل کل منطقه کمک می‌کند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.