چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

سلاح هسته ای

۲,۱۳۳ بازديد
Pentagon مقابله با Devastating Cyberattacks با سلاح‌های هسته‌ای
نشریه Posture هسته‌ای در پنتاگون نوشته شده‌است و توسط کاخ سفید itCreditCharles itCreditCharles / آسوشیتد پرس مورد بررسی قرار گرفته‌است .
نویسنده : دیوید ای . Sanger و ویلیام جی . پهن
۱۶ ژانویه ۲۰۱۸
واشنگتن - یک استراتژی جدید هسته‌ای ایالات‌متحده که برای تصویب به رئیس‌جمهور ترامپ فرستاده شده‌است ، اجازه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را برای پاسخ به طیف گسترده‌ای از حملات ویرانگر اما غیر هسته‌ای بر زیرساخت‌های آمریکا ، از جمله آنچه که مقامات سابق و سابق دولت به عنوان the نوع بشر توصیف کرده‌اند ، مجاز خواهد ساخت .
برای دهه‌ها ، رئسای جمهور آمریکا " اولین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در مقابل دشمنان در شرایط بسیار محدود و محدود ، مانند واکنش به استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی علیه آمریکا " تهدید کرده‌اند . اما سند جدید ، اولین سند توسعه آن است که شامل تلاش برای از بین بردن زیرساخت فراگیر ، مانند شبکه برق کشور یا ارتباطات ، است که در برابر cyberweapons آسیب‌پذیر خواهد بود .
پیش‌نویس این پیش‌نویس که بررسی Posture هسته‌ای نامیده می‌شود در پنتاگون نوشته شده‌است و توسط کاخ سفید مورد بررسی قرار گرفته‌است . آخرین نسخه آن در هفته‌های آینده پیش‌بینی می‌شود و نشان‌دهنده نگاهی جدید به استراتژی هسته‌ای ایالات‌متحده است . این پیش‌نویس اولین بار در هفته گذشته توسط HuffPost منتشر شد .
این کشور با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای روسیه و چین که به طور بالقوه ایران و ایران انجام می‌شود ، این تصویر استراتژیک را که با ایالات‌متحده رو به رو است ، کاملا ً غم‌انگیز توصیف کرد .
پیش‌نویس سند گفت : " ما باید به چشم خود نگاه کنیم و جهان را آنطور که هست می‌بینیم ، نه آنطور که آرزو داریم " . او ادامه داد که ابتکار جدید دولت ترامپ با ارزیابی واقع گرایانه از تهدیداتی که ما امروز با آن مواجه هستیم و عدم قطعیت‌ها در رابطه با محیط امنیتی آینده ، ادامه داد .
پنتاگون از اظهار نظر در مورد پیش‌نویس این ارزیابی خودداری کرد زیرا آقای ترامپ هنوز آن را تایید نکرده است . کاخ سفید نیز از اظهار نظر خودداری کرد .
اما سه مقام ارشد دولتی و ارشد دولتی گفتند که cyberattacks بزرگ علیه آمریکا و منافع آن در انواع تجاوز خارجی گنجانده خواهد شد که می‌تواند یک واکنش هسته‌ای را توجیه کند - اگر چه آن‌ها تاکید کردند که گزینه‌های متعارف دیگری برای انتقام وجود خواهند داشت . مقامات با این شرط که نخواستند نامشان فاش شود صحبت کردند زیرا مجاز به بحث در مورد سیاست پیشنهادی نیستند .
گری Samore ، که مشاور عالی هسته‌ای رئیس‌جمهور باراک اوباما بود ، گفت : " پیش‌نویس استراتژی ، عناصر اصلی سیاست اوباما را برای کلمه " از جمله بیانیه خود که آمریکا " تنها استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در شرایط فوق‌العاده برای دفاع از منافع حیاتی ایالات‌متحده یا متحدان و شرکای آن مورد بررسی قرار می‌دهد " تکرار می‌کند .
اما بزرگ‌ترین تفاوت در جمله‌بندی جدید در مورد آنچه که " شرایط افراطی " را تشکیل می‌دهد ، قرار دارد .
در پیش‌نویس دولت ترامپ ، آن " شرایط می‌تواند شامل حملات استراتژیک غیر هسته‌ای قابل‌توجه باشد " و گفت که می‌تواند شامل " حملات به آمریکا ، متحد یا شریک غیر نظامی یا زیرساختار ، و حملات به آمریکا یا نیروهای هسته‌ای متحد ، فرماندهی و کنترل آن‌ها و یا هشدار و قابلیت‌های ارزیابی حمله باشد ."
این پیش‌نویس صریحا ً اعلام نمی‌کند که یک ضد شورش فلج‌کننده در برابر ایالات‌متحده در شرایط بسیار دشواری قرار خواهد گرفت . اما متخصصان یکی از موثرترین راه‌ها برای فلج کردن سیستم‌هایی مانند شبکه برق ، شبکه‌های تلفن همراه و ستون فقرات اینترنت بدون استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.