سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

سیگماتروفیک

۲,۱۳۱ بازديد
دگرگونی‌های سیگماتروفیک به تهدید روسیه و چین ، نه تروریسم
وزیر دفاع ، جیم mattis ، روز جمعه در مدرسه مطالعات بین‌المللی پیشرفته در Washington.Cred itCreditJacquelyn مارتین / Associated صحبت کرد .
نوشته هلن کوپر
۱۹ ژانویه ۲۰۱۸
واشنگتن - جیم mattis ، وزیر دفاع ، روز جمعه گفت که ایالات‌متحده در حال تغییر اولویت خود برای مقابله با تروریسم چینی و روس پس از تقریبا ً دو دهه تمرکز بر مبارزه با تروریسم است .
این استراتژی جدید انعکاس یافته بر روی کاغذ است، اگر نه با لحن - طرح امنیت ملی ماه گذشته که در آن رئیس‌جمهور ترامپ تهدید به افزایش تهدیدات علیه ایالات‌متحده و چین ، و همچنین از آنچه که به عنوان دولت‌های سرکش مانند کره‌شمالی و ایران توصیف شد ، ارائه داد .
اما در جایی که آقای ترامپ در مراسم پرده‌برداری از استراتژی امنیت ملی خود ، با اشاره به ساختن دیواری در امتداد مرز جنوبی با مکزیک ، با اشاره به ایجاد یک دیوار در امتداد مرز جنوبی با مکزیک ، مسیر هوشیار تری را با چسبیدن به چارچوب فکری سنتی که با اصول سیاست خارجی ادارات گذشته همراه بوده‌است ، به دست آورد .
آقای mattis که از وینستون چرچیل اله‌ام گرفته بود گفت که تنها چیزی که سخت‌تر از مبارزه با هم پیمانان است ، بدون آن‌ها در حال مبارزه است ، آقای mattis گفت که ایالات‌متحده باید متحد خود را با قدرت‌های دیگری تقویت کند.
آقای mattis در سخنرانی خود در مدرسه پیشرفته مطالعات بین‌المللی جانز هاپکینز گفت : " تاریخ ثابت می‌کند که ملت‌ها با هم متحد شده‌اند و با هم هم‌کاری می‌کنند و از طریق دوستانی که سهم عادلانه خود را حمل می‌کنند به ما اجازه می‌دهد تا بیش‌ترین قدرت ممکن را به دست آوریم ."
او گفت : " برخلاف آقای ترامپ که گفت روسیه و چین " به دنبال به چالش کشیدن نفوذ آمریکا ، ارزش‌ها و ثروت " بدون اشاره به دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ هستند ، به نظر می‌رسد که هدف مستقیمی از تجربه آمریکا در دموکراسی است : اگر ما را به چالش بکشیم ، این طولانی‌ترین و بدترین روز شما خواهد بود ."
دولت ترامپ در تلاش برای تغییر تاکید نظامی به روسیه و چین پس از سال‌ها مبارزه با تروریسم ، بسیاری از اظهارات مشابهی را که توسط دولت اوباما تهیه‌شده و پس از سال‌ها جنگ در عراق به دنبال محور تبدیل به آسیا می‌گردد ، بازگو می‌کند . اما ظهور دولت اسلامی که به عنوان خلیفه در عراق و سوریه اعلام شد ، در آخرین سال‌های ریاست‌جمهوری اوباما در سخنرانی محور آسیا توقف کرد .
اکنون یک دولت جدید به دنبال ترک مبارزه با تروریسم است . آقای mattis افزایش بی‌ثباتی جهانی و عدم اطمینان را با رقابت شدید قدرت بین ملت‌ها یک‌بار دیگر توصیف کرد و گفت که شکست خلافت فیزیکی دولت اسلامی در عراق و سوریه .
آقای mattis گفت : " ما به پی‌گیری کمپین علیه تروریست‌ها ادامه خواهیم داد ، اما رقابت شدید قدرت - نه تروریسم - اکنون تمرکز اصلی امنیت ملی ایالات‌متحده است ."
اما ایالات‌متحده هنوز در حال جنگ در افغانستان است ، جایی که آقای ترامپ وعده داده‌است که هیچ وقت artificial برای خروج نیروها علیه طالبان انعطاف‌پذیر تعیین نکرده است . و خلبانان آمریکایی و نیروهای عملیات ویژه پس از جنگ شبه نظامیان با دولت اسلامی ، القاعده و گروه الشباب از سوریه به یمن به سومالی ادامه می‌دهند .
اما با وجود تنش‌های موجود در شبه‌جزیره کره در طول سال گذشته ، فرماندهان نظامی آمریکا و مقامات ارشد دفاعی در مورد این که آیا ۱۶ سال جنگ ضد شورشی آمادگی ارتش را برای جنگ جهانی قدرت‌های بزرگ آماده کرده‌است ، نگران هستند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.