شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

شام پیروز

۲,۰۸۵ بازديد
ترامپ به منظور عقب کشیدن نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام کرد: " ما در مقابل دولت و شام خود پیروز شده‌ایم ."
رئیس‌جمهور ترامپ در ویدیویی که روز چهارشنبه عصر در تویی‌تر منتشر شد اعلام کرد : " پسران ما ، زنان جوان ما ، مردان ما ، همه شان بر می‌گردند و اکنون دارند بر می‌گردند " .
اعتبار
مائوریسیو لیما برای نیویورک‌تایمز
تصویر
رئیس‌جمهور ترامپ در ویدیویی که روز چهارشنبه عصر در Twitter.Cred itCreditMauricio لیما برای نیویورک‌تایمز برگزار شد ، اعلام کرد : " پسران ما ، زنان جوان ما ، مردان ما - همه آن‌ها بازگشته اند و اکنون دارند بر می‌گردند " .
توسط مارک Landler ، هلن کوپر و اریک اشمیت
نوزدهم دسامبر ۲۰۱۸
واشنگتن - رئیس‌جمهور ترامپ دستور عقب‌نشینی ۲، ۰۰۰ سرباز آمریکایی از سوریه را صادر کرد و یک پایان ناگهانی به یک عملیات نظامی داد که تا حد زیادی بر دولت اسلامی غلبه کرده بود، بلکه واگذاری یک کشور حیاتی استراتژیک به روسیه و ایران بود.
در بین ژنرال‌های او و مشاوران غیر نظامی ، آقای ترامپ به طور مکرر تمایل خود را برای آوردن نیروهای آمریکایی به وطن از آشفتگی سیاسی درهم و برهم انجام داد . اما تصمیم او که در روز چهارشنبه از طریق تویی‌تر منتشر شد ، استراتژی خاورمیانه دولت را به بی‌نظمی و شکست دادن متفقین مانند بریتانیا و اسرائیل و رها کردن کردها از کردها که شرکای وفادار در مبارزه با دولت اسلامی بوده‌اند ، می‌اندازد .
ماهیت نامنظم ، هرج و مرج حرکت - و اپوزیسیون که بلافاصله در کاپیتول هیل و فرای آن مطرح شد ، سوالاتی در مورد این که چطور اقای ترامپ با عقب‌نشینی کامل دنبال خواهد شد ، مطرح کرد . حتی پس از اعلام رئیس‌جمهور ، مقامات پنتاگون و وزارت امور خارجه به تلاش خود برای صحبت با او ادامه دادند .
آقای ترامپ در ویدئویی که عصر روز چهارشنبه در تویی‌تر منتشر شد ، اظهار داشت : " ما در مقابل شام و شام خود پیروز شده‌ایم " و افزود : " پسران ما ، زنان جوان ما ، مردان ما - همه آن‌ها بازگشته اند و اکنون بر می‌گردند ."
تبلیغ
او با اشاره به نیروهای آمریکایی که در نبرد کشته شده‌اند ، گفت : " ما پیروز شدیم و این روشی است که ما آن را می‌خواهیم و این روشی است که آن‌ها می‌خواهند . "
Sarah Huckabee ساندرز ، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، در بیانیه‌ای اعلام کرد : " کاخ سفید یک برنامه زمانی یا جزئیات دیگر برای عزیمت نظامی ارائه نکرده است . ما شروع به بازگشت نیروهای ایالات‌متحده به خانه کرده‌ایم که به مرحله بعدی این کمپین برمی گردیم ." مقامات وزارت دفاع گفتند که آقای ترامپ دستور داده بود که عقب‌نشینی ظرف ۳۰ روز کامل شود .
ویدیو
۰ : ۳۴
گراه‌ام می‌گوید : " هیچ یک از ما باور نکردیم که دولت عراق و عراق شکست‌خورده است . "
سناتور لیندزی گراه‌ام ، جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی ، گفت که تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ، جهان را به لرزه درآورد .
این تصمیم باعث ایجاد طوفانی از اعتراضات در کنگره شد، حتی از طرف هم پیمانان جمهوری‌خواه آقای ترامپ مانند سناتور لیندزی گراه‌ام از کارولینای جنوبی که گفته بود " غافلگیر شده‌است " ، رهبر حزب دموکرات مجلس ، نانسی پلوسی از کالیفرنیا ، پیشنهاد کرد که رئیس‌جمهور به جای منافع امنیتی ملی از " اهداف شخصی یا سیاسی " عمل کرده‌است .
پنتاگون در بیانیه‌ای گفت که " ادامه کار با شرکای ما و متفقین برای شکست دادن" دولت اسلامی " هر کجا که فعالیت می‌کند ادامه خواهد یافت .
تصمیم آقای ترامپ با آنچه که مقامات ارشد امنیت ملی در هفته‌های اخیر گفته بودند مغایرت دارد .
دو ماه پیش مشاور امنیت ملی جان آر . بولتون ، اظهار داشت که آمریکا تا زمانی که ایران در حال اعمال نفوذ در آنجا بوده‌است ، یا از طریق نیروهای نظامی خود و یا شبه نظامیان تحت حمایت ایران ، از سوریه خارج نخواهد شد .
ایالات‌متحده در سوریه نیروهای نظامی دارد . پس روس‌ها و ایرانی‌ها . اینجاست .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.