پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مرحله بعدی

۲,۱۰۲ بازديد
مرحله بعدی جنگ داخلی سوریه به مرحله اوج می‌رسد .
ساختمان‌هایی که با درگیری در شهر هرات در استان ادلب سوریه تخریب شده‌اند .
اعتبار
انتشارات دیزنی
تصویر
ساختمان‌های ویران‌شده با درگیری در شهر هرات در استان ادلب سوریه از بین رفته‌اند .
توسط ادوارد وانگ , گاردی نر هریس و توماس گیبونز - نف
ای .
واشنگتن - همانطور که جنگ داخلی هفت‌ساله سوریه وارد مرحله اوج می‌شود, مدیریت ترامپ با چگونگی پرداختن به حرکت‌های سیاسی در حال ظهور دست به گریبان است . رئیس‌جمهور بشار الاسد کنترل بیشتر قلمرو سوریه را بازپس گرفت و کارشناسان گفتند که تقریبا ً هیچ شانسی وجود ندارد که گروه‌های شورشی او را سرنگون کنند یا دوره جنگ را تغییر دهند .
اما این هفته , روسیه و ترکیه یک منطقه غیر نظامی را برای توقف عملیات نظامی که بشار اسد در برابر استان ادلب برنامه‌ریزی کرده بود , پیشنهاد کرد . حتی تاخیر در اقدام جنون‌آمیز , زمانی را برای ایالات‌متحده می‌خرید تا به طراحی استراتژی‌های جدید برای مقابله با سوریه , اگر به طور قطع تحت حکومت بشار اسد قرار گیرد , کمک کند .
انتظار می‌رود در جلسه هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل , روسای دولت و دیپلمات‌های ارشد در مورد نحوه حفاظت از ساکنان ادلب از بشار اسد بحث کنند و در نهایت به جنگ داخلی پایان دهند . رجب طیب اردوغان , رئیس‌جمهور ترکیه , که با بشار اسد مخالف است و نیروهای ترک را به ادلب اعزام کرده‌است قرار است روز سه‌شنبه در نشست سالانه رئیس‌جمهور حسن روحانی ایران , یکی از وفادارترین متحدان دولت سوریه صحبت کند .
رئیس‌جمهور ترامپ همچنین در آن روز به هیات جهانی رسیدگی خواهد کرد . او مکررا ً تهدید کرده‌است که نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند , جایی که آن‌ها در حال مبارزه با دولت اسلامی در شرق کشور هستند . اما در ماه آوریل , ترامپ برای دومین بار به حملات هوایی دستور داد تا بشار اسد را به خاطر استفاده از سلاح‌های شیمیایی مجازات کند . مدیریت ترامپ همچنین به روند صلحی که در زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما آغاز شده بود, پایبند است .
تبلیغات
محققان سیاست خارجی این ماه را در تحلیل موسسه بروکینگز نوشته‌اند : " واقعیت زمینی در سوریه تغییر کرده‌است و استراتژی ایالات‌متحده برای سوریه باید در نتیجه تغییر کند . "
پاسخ‌های ساده کمی برای آمریکا وجود دارد چرا که وزن یک بازی پایانی بالقوه را در جنگی که حداقل صدها هزار سوری را کشته‌است , شکل می‌دهد , میلیون‌ها نفر را آواره کرده‌است و کشور را به مناطق رقابتی کنترل از بین برده‌است . در اینجا چند سوال اصلی وجود دارد .
آیا دولت بشار اسد می‌تواند به عنوان حاکم سوریه گام بردارد ?
مدیریت ترامپ عمدتا ً در مورد تلاش برای حذف رئیس‌جمهور بشار الاسد از قدرت سخن می‌گوید .
اعتبار
سرگی ایوانیچ
تصویر
مدیریت ترامپ عمدتا ً از صحبت در مورد تلاش برای حذف رئیس‌جمهور بشار اسد از سوریه از طریق مطبوعات وابسته / وابسته صحبت می‌کند.
نه
با این حال , ایالات‌متحده می‌تواند به تلاش برای هل دادن بشار اسد و متحدانش ادامه دهد تا با شرایطی موافقت کند که او بعدا ً قدرت را به یک جانشین واگذار کند . مخالفان بشار اسد سال‌ها حکومت خود را متهم کرده‌اند - و به ویژه نیروهای امنیتی و نیروهای امنیتی آن , قدرت اقلیت شیعه علوی - را به دامن زدن به افراط‌گرایی اهل‌سنت و کمک به گسترش گروهه‌ای افراطی مانند دولت اسلامی متهم کرده‌اند .
تحلیلگران بروکینگز همچنین اظهار داشتند که ایالات‌متحده باید هر کاری که بتواند انجام دهد را انجام دهد و با حملات هوایی علیه ارتش بشار اسد در هر زمان که از بمب‌ها و سلاح‌های شیمیایی در جمعیت سوریه استفاده می‌کند , واکنش نشان دهد .

منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.