پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

مقدونیه

۲,۱۲۴ بازديد
مقدونیه برای تغییر نام خود رای می‌دهد و قدم به مناقشه یونان می‌گذارد
نخست‌وزیر قبل از رای‌گیری روز جمعه به قانونگذاران گفت : " ما باید سرمان را بالا ببریم , از تمام مسائلی که جامعه ما را تقسیم کرده‌اند , عبور کنیم . "
اعتبار
رویترز
تصویر
نخست‌وزیر , نخست‌وزیر مقدونیه , پیش از رای‌گیری در روز سه‌شنبه به قانون گذاران گفت : " ما باید سرمان را بالا ببریم , از تمام مسائلی که جامعه ما را تقسیم کرده‌اند , عبور کنیم . "
نوشته شده‌است .
ای .
اسکوپیه
این آخرین قدم در چیزی بود که سفری طولانی و پرپیچ و خم برای دولت و دولت نخست‌وزیر بود که سرانجام به طور رسمی به بحث درباره مساله یونان خاتمه داد .
او پیش از رای‌گیری روز جمعه به قانونگذاران گفت : " ما باید سرمان را بالا ببریم و از تمام مسائلی که جامعه ما را تقسیم کرده‌اند , عبور کنیم . " او از آن‌ها خواست تا یک روز منتظر بمانند تا بتوانند پرچم کشورشان را در مقابل مقر ناتو در بروکسل بیابند .
با این حال , قبل از آن روز , پارلمان یونان نیاز دارد تا نام جدید را شناسایی کند - که به احتمال زیاد هیچ کار ساده‌ای را به ما نشان نمی‌دهد .
تبلیغات
دبیرکل ناتو , عضو ناتو , گفت که این یک لحظه تاریخی و پیروزی برای مردم مقدونی است .
او گفت : " ناتو به شدت از اجرای کامل این توافقنامه حمایت می‌کند که کمک مهمی به یک منطقه باثبات و پررونق است . "
رهبران اروپایی نظرات خود را بیان کردند .
یک بیانیه مشترک گفت : " رهبران سیاسی و شهروندان مصمم هستند که این فرصت منحصربفرد و تاریخی را برای حل یکی از قدیمی‌ترین مناقشات منطقه به دست آورند . "
تظاهرکنندگان در ماه نوامبر در اعتراض به تغییر نام کشور پرچم‌های مقدونیه را در دست داشتند .
اعتبار
رابرت لو / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ
تصویر
تظاهرکنندگان که در ماه نوامبر پرچم‌های مقدونیه را در دست داشتند , در طی تظاهرات علیه تغییر نام دولت فرانسه / خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )
آن‌ها افزودند : " دولت به شدت از این توافقنامه حمایت می‌کند که نمونه‌ای از آشتی برای منطقه و اروپا خواهد بود . "
در واقع , در لحظه‌ای که بلوک ملت‌ها با یک کلک از چالش‌ها رو به رو است , رای جمعه‌شب به عنوان اخبار خوب و پیروزی دیپلماسی سخت در نظر گرفته شد . اما کاره‌ای بیشتری باید انجام شود .
تبلیغات
حتی قبل از رای‌گیری در اسکوپیه , به نظر می‌رسید که شکافی در مورد این مساله بین نخست‌وزیر و یک شریک ائتلافی جناح راست او در حال افزایش است .
او تهدید کرده‌است که دولت را ترک خواهد کرد , حرکتی که می‌تواند منجر به انتخابات زودهنگام شود .
در حالی که او به طور فزاینده‌ای صوت رشد کرده‌است , روشن نیست که آیا او در مورد تهدید خود خوب عمل خواهد کرد یا خیر.
اگر او می‌خواست از آنجا دور شود , شغل فعلی خود را به عنوان وزیر دفاع ترک خواهد کرد و هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که از این تغییر نام جلوگیری کند .
او در مصاحبه‌ای تلویزیونی در روز چهارشنبه گفت که مطمئن است که در صورتی که شریک جناح راست او عقب‌نشینی کند , به دنبال رای اعتماد است و می‌گوید مطمئن است که می‌تواند حمایت مورد نیاز برای ماندن در قدرت را تضمین کند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.