جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

نام مقدونیه

۲,۱۲۱ بازديد
برنامه مقدونیه برای نام مقدونیه ؟ Treason معروف ، برخی از یونانی‌ها می‌گویند :
ده‌ها هزار نفر در تسالونیکی ، یونان ، اوایل امسال علیه اجازه دادن به یک کشور همسایه بالکان برای استفاده از نام مقدونیه اعتراض کردند .
اعتبار
نیکولاس Economou / NurPhoto ، از طریق گتی ایماژ
تصویر
ده‌ها هزار نفر در تسالونیکی ، یونان ، اوایل امسال علیه اجازه دادن به یک کشور همسایه بالکان برای استفاده از نام Macedonia.Cred itCreditNicolas Economou / NurPhoto ، از طریق گتی ایماژ
نویسنده : Niki Kitsantonis
۵ ژوئن ۲۰۱۸
THESSALONIKI ، یونان - برای درک این که چگونه نام مقدونیه در ذهن یونانی جای گرفته‌است ، بیشتر از شهر دوم یونان ، تسالونیکی است . این شهر مرکز استان شمالی مقدونیه ، مرکز تاریخی دشمنی طولانی‌مدت با کشور همسایه مقدونیه است که ادعا می‌کند که این نام کانون مذاکرات سازمان ملل متحد است .
در تسالونیکی ، یک وزارتخانه یونانی برای مقدونیه وجود دارد . فرودگاه بین‌المللی نام مقدونیه را دارد . این شهر دارای یک موسسه تحقیقاتی و دانشگاهی با همین نام است . و موزه مبارزه مقدونیه در تسالونیکی در سالن‌ها ، تاریخ مشکل‌دار منطقه را برگزار می‌کند .
این اختلاف به قدری contentious است که شهردار اهل تسالونیکی ، Yiannis Boutaris ، در ماه نوامبر از نام مقدونیه برای بازدید از اسکوپیه ، پایتخت مقدونیه ، استفاده کرد . او در ماه نوامبر به عنوان خائن به رسانه‌های اجتماعی معرفی شد . او همچنین به خاطر نشان دادن اینکه فرودگاه تسالونیکی می‌تواند نام مقدونیه را حذف کند و برای سخن گفتن " سه Macedonias " - یکی در یونان ، یکی در بلغارستان و یکی در کشور همسایه بالکان ، مورد آتش قرار گرفت .
( هیچ مدرکی دال بر آن وجود ندارد که مناقشه مقدونیه موجب شکست بی‌رحمانه آن مرد ۷۵ ساله ، معروف به لیبرالیسم و رک‌گویی او ، در طی مراسمی در ماه گذشته برای یادبود جنگ جهانی اول که توسط نیروهای ترک به ثبت رسیده‌است ، شد ) .
advertisement
هفته گذشته ، اتحادیه ملی اتحادیه‌های فرهنگی مقدونیه از وزیر امور خارجه یونان ، Ni******* Kotzias ، شکایت کرد که به اتهام خیانت بزرگ بر سر انجام مذاکرات نام با اسکوپیه ، خیانت کرده‌است . چنین واکنش‌های افراطی محدود هستند ، اما نشانه‌هایی وجود دارد که یونانیان عادی مایل به تقسیم نام مقدونیه با ملتی هستند که استقلال خود را از یوگسلاوی در سال ۱۹۹۱ و تحت نام جمهوری مقدونیه اعلام کرده‌است .
هزاران تن از حامیان حزب اصلی اپوزیسیون مقدونیه ، به نام VMRO - ، روز شنبه در اسکوپیه تظاهرات کردند و به هر گونه تغییر پیشنهادی در نام کشور اعتراض کردند . Rallies برای روز چهارشنبه در ۱۶ شهر در سراسر منطقه یونانی مقدونیه برای حمایت شهرداران محلی و اسقف‌ها و هفت شهر دیگر در بخش‌های دیگر کشور برنامه‌ریزی شده‌است .
Ni******* Kotzias ، وزیر امور خارجه یونان ، چپ ، با همتای مقدونی ، نیکولا Dimitrov ، در ماه مه گفت : " رسیدگی به مذاکرات با اسکوپیه به اتهام خیانت بزرگ از سوی گروهی از انجمن‌های فرهنگی شده‌است .
اعتبار
Alexandros Avramidis / رویترز
تصویر
Ni******* Kotzias ، وزیر امور خارجه یونان ، چپ ، با همتای مقدونی ، نیکولا Dimitrov ، در ماه مه گفت : " رسیدگی به مذاکرات با اسکوپیه به اتهام خیانت بزرگ از سوی گروهی از گروه‌های فرهنگی itAlexandros Avramidis / رویترز شده‌است .
روابط بین دو کشور به دلیل پیوندهای بسیار سرد میان موزه نبرد مقدونیه در تسالونیکی و یکی در اسکوپیه با همین نام نشان‌داده شده‌است .
اما Vasileios Nikoltsios ، متصدی موزه تسالونیکی ، محکم است . وی گفت : " هویت مقدونی هویت من است ؛ او حتی بخشی از مقدونیه باستان نیست .
موزه اسکوپیه در سال ۲۰۱۱ و تقریبا ً سه دهه پس از آن در تسالونیکی افتتاح شد . وبسایت آن می‌گوید : " سمبل اشتیاق و آرزوی اصلی برای آزادی آن‌ها است " آقای Nikoltsios ، یک سرهنگ بازنشسته و کلکتور پرکار ، تحت‌تاثیر قرار نگرفت . او این پروژه را " موزه تبلیغات " خواند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.