شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

وادار آمریکا

۲,۰۸۱ بازديد
بریتانیا - ایالات‌متحده آمریکا را وادار به اجتناب از مجازات اعدام در قبال ISIS کرد .
گفته می‌شود که Alexanda Kotey ، چپ ، و آل Shafee Elsheikh نیمی از یک گروه از جهادی‌های بریتانیایی هستند که بیتلز نامیده می‌شوند و نقش مرکزی در شکنجه و کشتن گروگان‌های غربی بازی می‌کنند .
اعتبار
رویترز
تصویر
گفته می‌شود که Alexanda Kotey ، چپ ، و آل Shafee Elsheikh نیمی از یک گروه از جهادگرایان انگلیسی به نام بیتلز هستند که نقش مرکزی در شکنجه و کشتار hostages.Cred غربی ایفا می‌کنند .
توسط آدام Goldman ، اریک اشمیت و چارلی سویج
۲۸ فوریه ۲۰۱۸
واشنگتن - به گفته مقامات آشنا در مذاکرات ، دولت بریتانیا از دولت ترامپ می‌خواهد تضمین کند که دادستان‌های آمریکایی به دنبال مجازات اعدام در برابر دو مظنون دولت اسلامی بریتانیایی نیستند که اخیرا ً در سوریه دستگیر شده‌اند - و تهدید می‌کند که مدارک مهم را در مورد آن‌ها به عنوان اهرم نگه می‌دارد .
به گفته مسئولان ، انگلیسی‌ها همچنین اصرار دارند که آمریکا قول داد که دو مرد را در یک دادگاه مدنی تحت پی‌گرد قانونی قرار دهد، به جای این که آن‌ها را به زندان گوانتانامو در زمان جنگ منتقل کند .
گفته می‌شود که دو مرد ، Alexanda Kotey و آل Shafee Elsheikh ، نیمی از یک سلول چهار جهادی بریتانیایی به نام بیتلز هستند که نقش اصلی در شکنجه و کشتن گروگان‌های غربی از جمله چندین آمریکایی را بازی کردند .
آقای Kotey و آقای Elsheikh آخرین عضو این گروه بودند ، تا زمانی که دستگیری اخیر آن‌ها در سوریه توسط یک گروه شبه‌نظامی کرد که آن‌ها را در دست داشت . اخیرا ً، وزیر دفاع بریتانیا ، گوین Williamson ، گفت که دولت او نمی‌خواهد این دو مرد که از شهروندی بریتانیا محروم شده‌اند را پس بگیرد ، بنابراین انتظار می‌رود ایالات‌متحده در نهایت آن‌ها را بازداشت کند .
advertisement
اما دولت ترامپ به انجام این کار ادامه می‌دهد تا اینکه مشخص شود که چگونه آن‌ها را کنترل خواهد کرد . در حالی که ارتش آمریکا از آقای Kotey و آقای Elsheikh برای اهداف جاسوسی بازجویی کرده‌است ، اما هنوز آن‌ها را read و با امید به گرفتن اعتراف که می‌تواند به عنوان مدرک دادگاه مورد استفاده قرار گیرد ، با آن‌ها مصاحبه کرد .
به گفته یک گروگان سابق و دیگر افرادی که با تحقیقات طولانی‌مدت F.B.I. آشنا هستند ، برخی از شاهدان دادگاه ممکن است از شاهدان عینی که حداقل یکی از مردان را با صدای خود تشخیص می‌دهند، نقاب بر چهره زده بودند . دولت بریتانیا اطلاعات دیگری در مورد پیشینه این مردان ، انجمن‌ها ، افراط‌گرایی ، جنبش‌ها و فعالیت‌هایی دارد که می‌تواند به طور قابل‌توجهی این پرونده را تقویت کند.
یک مقام رسمی در سفارت بریتانیا در واشنگتن به طور خاص پرسش‌هایی در مورد آقای Kotey و آقای Elsheikh را رد کرد و اینکه آیا لندن به دنبال محدودیت در این پرونده است ، اما گفت که دولت بریتانیا در حال هم‌کاری نزدیک با ایالات‌متحده برای تضمین عدالت است .
این مقام گفت : " در جایی که شواهدی وجود دارد که جنایات مرتکب شده‌اند ، مبارزان خارجی باید مطابق با روند قانونی ، بدون در نظر گرفتن ملیت خود ، به کار بسیار نزدیک با دولت آمریکا ادامه دهند . ما در زمینه مسائل امنیت ملی و در زمینه عزم مشترک ما برای مبارزه با تروریسم بین‌المللی و مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز به کار خود ادامه می‌دهیم ."
سخنگوی وزارت دادگستری از اظهار نظر خودداری کرد .
بریتانیا مجازات اعدام را لغو کرده و مانند بسیاری از کشورهای اروپایی از سیاست آمریکا برای برگزاری نامحدود مردم در گوانتانامو استفاده نمی‌کند . دولت این کشور برای بازگشت شهروندانی که در چند سال اول این عملیات در آنجا دستگیر شده بودند ، با دولت بوش مذاکره کرد .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.