سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

کرد به نوبه

۲,۱۳۴ بازديد
کردها به نوبه خود می‌گویند که هرگز قصد ندارند با اعلام استقلال فوری رای خود را دنبال کنند .
Hoshyar Zebari ، وزیر امور خارجه پیشین عراق که معمار " رای رفراندوم " کردها بود ، گفت : " ما این رای را به این دلیل برگزار کردیم که ایمان را از دست دادیم ، ما در حال مبارزه با موضع پشتیبان برای یک کشور از دست رفته بودیم . شرایط و شرایط ساختمان دولت بسیار سخت‌تر از رای‌گیری در ۲۵ ام سپتامبر است . این اتفاق در عرض یک شب رخ نخواهد داد ."
Editors
بایدن چگونه راه را برای انتخابات ریاست‌جمهوری احتمالی هموار کرده‌است؟
آینده منطقه‌ای کویر Struggling در مورد گلدان
Ranchers زن غرب آمریکا هستند.
مبادله کنندگان پول با افرادی که سعی در مبادله دینار در اربیل در روز سه‌شنبه داشتند ، چک و چانه می‌زدند . ترس از اینکه رفراندوم انجام شود ممکن است شروع شود .
اعتبار
Ivor prickett برای نیویورک‌تایمز
تصویر
مبادله کنندگان پول با افرادی که سعی در مبادله دینار در اربیل در روز سه‌شنبه داشتند ، چک و چانه می‌زدند . ترس از اینکه رفراندوم انجام شود ممکن است به سرعت در بانک‌ها برگزار شود .
کردها امیدوارند که این رفراندوم برای شروع مذاکرات طلاق با بغداد ، اهرم را تامین کند . اگرچه آقای Abadi امتناع کرده‌است ، کردها امیدوارند که بغداد مذاکره کند .
تبلیغ
آن‌ها همچنین نسبت به تهدید بغداد برای مطیع کردن منطقه کردی توسط زور ، بی‌احترامی می‌کنند .
Vahal علی ، رئیس ارتباطات در دفتر آقای بارزانی گفت : " مداخله نظامی ، این اتفاق نخواهد افتاد .
علاوه بر این ، عراقی‌ها درگیر نبرد علیه دولت اسلامی هستند که هنوز قلمرو عراق را کنترل می‌کند و به هم‌کاری نیروهای نظامی کرد بستگی دارد .
یوست Hiltermann ، متخصص خاور میانه در گروه بحران بین‌الملل ، گفت که واقعیت این است که هیچ یک از طرفین خواهان یک رویارویی نظامی نیستند .
آقای Hiltermann در یک ایمیل نوشت : " اگر اوضاع تشدید شود ، به خاطر پویایی خاصی است که تکامل می‌یابد ، و نه لزوما ً به این خاطر که آقای Abadi آن را می‌خواهد ، من فکر نمی‌کنم ما حتی به آن نقطه نزدیک شویم ."
در پشت‌پرده ، دیپلمات‌های غربی در تلاش برای جلوگیری از خشم هر دو طرف و حفظ اتحاد علیه دولت اسلامی فعالیت کرده‌اند . دیپلمات‌ها ابراز خوش بینی کرده‌اند که بحران استقلال به طور کامل بوجود نخواهد آمد - حداقل هنوز نه .
یک جدایی در این بن‌بست از یک منبع غیر منتظره ایراد شد که جمعه گذشته توسط رهبر بانفوذ شیعه ایران آیت‌الله علی سیستانی برگزار شد . آیت‌الله سیستانی به شدت از ایده یک دولت مستقل کرد انتقاد کرد ، اما در عین حال خواستار گفتگو و برای بغداد برای احترام به حقوق کردها شد .
با این حال وی اصرار داشت که دولت یک برنامه زمانی برای وادار کردن کردها برای تسلیم شدن به مرزه‌ای خود و درآمده‌ای نفتی خود دارد اما او از ارائه جزئیات خودداری کرد .
احزاب شیعه تندرو که با ایران متحد شده‌اند ، یک بلوک رای‌گیری قدرتمند در عراق هستند و بسیاری از آن‌ها حامی رقیب سیاسی اصلی آقای Abadi ، معاون نوری المالکی هستند . Threatening اقدام سخت علیه کردها به آقای Abadi کمک می‌کند تا پایه‌های شیعه خود را نگه دارد .
علی al ، یکی از قانونگذاران برجسته عراقی و محرم راز آقای Abadi ، گفت : " این یک استراتژی بلند مدت است . " او گفت : " در نهایت ، عراق صادرات و عواید کردستان را تا زمانی که به آن تسلیم شود قطع خواهد کرد " و گفت : " در نهایت ، عواید حاصل خواهد شد و آقای بارزانی آنجا خواهند ماند و رویاهای او از بین خواهند رفت ."


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.