سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

گفته مقامات

۲,۰۹۷ بازديد
به گفته یکی از مقامات , بودجه نظامی چین بیش از ۸۰ درصد افزایش یافت .
تفنگداران چینی تفنگ‌های خود را در پایگاهی در استان بلوچستان پاک می‌کنند . انتظار می‌رود که هزینه‌های نظامی بیش از ۱ میلیارد دلار در ثانیه به ایالات‌متحده برسد .
اعتبار
روزنامه چاینا دیلی , از طریق رویترز
تصویر
تفنگداران چینی تفنگ‌های خود را در پایگاهی در استان بلوچستان پاک می‌کنند . انتظار می‌رود که از طریق رویترز , هزینه‌های نظامی بیش از ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد .
نوشته ادوارد وانگ و کریس باکلی
۳۱ مارس ۲۰۱۱
پکن
این برآورد در پکن توسط فو یینگ , یک دیپلمات قدیمی که سخنگوی کنگره ملی خلق چین است , داده شده‌است . " فو فو " در یک کنفرانس خبری گفت که تعداد دقیق بودجه نظامی در روز پنج شنبه , همراه با سایر هزینه‌های بودجه‌ای که بعدها توسط مجلس تصویب خواهد شد , اعلام خواهد شد .
با این که هنوز خیلی از ایالات‌متحده , که بیش از هشت کشور دیگر در ترکیب با نیروهای مسلح خود خرج می‌کند , یک درصد افزایش در بودجه نظامی دولت را خرج خواهد کرد .
ریچارد آ . یک مرد ارشد در دهه s . دانشکده مطالعات بین‌المللی در دانشگاه فنی در سنگاپور که الگوی مخارج نظامی چین را مطالعه کرده‌است .
تبلیغات
" اما این اولین بار است که شکاف واقعا ً می‌تواند واقعا ً بزرگ باشد " . " یعنی , اگر اقتصاد فقط با رشد اقتصادی رشد کند , می ‌توان گفت که " درصد " , اما بودجه دفاعی رشد می‌کند . این نشان می‌دهد که رهبری چین متعهد به افزایش هزینه‌های دفاعی است و اهمیتی ندارد . "
کارشناسان نظامی می‌گویند که بودجه واقعی نظامی چین تقریبا ً از تعداد رسمی بیشتر است , اما هنوز به مراتب کم‌تر از ایالات‌متحده است .
در زمانی که بودجه نظامی رسمی به میزان 40 / 4 درصد افزایش یافت , رشد بودجه‌ای در حدود ۱۰ درصد کم‌تر خواهد بود . در اوایل قرن بیستم , " جین جین " , شرکت مشاوره و تحلیل که این صنعت را تحت پوشش قرار می‌دهد , تخمین زده‌است که چین در سال جاری بالغ بر ۱ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت .
گسترش نظامی چین عموما ً با رشد اقتصادی و اندازه اقتصاد آن که دومین کشور بزرگ جهان است و انتظار می‌رود به زودی از ایالات‌متحده فراتر رود , سازگار است . با این حال , ارتش قدرتمند چین و مدرن‌سازی آن هشدار دهنده دیگر کشورهای آسیایی هستند که بسیاری از آن‌ها در سال‌های اخیر بر سر مناقشات ارضی در دریاهای منطقه به مناقشه دیپلماتیک با چین رسیده‌اند .
ژاپن , ویتنام و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که مهم‌ترین نیروی نظامی در آسیا است . آمریکا گفته‌است که به طور کلی هیچ وجه در مناقشات ارضی وجود ندارد اما می‌خواهد ثبات و آزادی ناوبری را در منطقه حفظ کند .
تبلیغات
" خو نه " , یک ژنرال بازنشسته ارتش آزادی‌بخش خلق که در حال حاضر مشاور ارشد سازمان کنترل تسلیحات و خلع‌سلاح در پکن است , با تلفن اعلام کرد که افزایش ۳۵ درصدی در راستای رشد اقتصادی و نیازهای امنیتی چین بوده‌است . او گفت که افزایش اندازه مشابهی تا سال‌ها ادامه خواهد داشت .
او گفت : " سرانه مخارج نظامی چین بیش از حد پایین است , تنها برای هر یک از اعضای نیروهای نظامی در تاجیکستان , حدود ۱۰ دلار است . " که بسیار کم‌تر از ژاپن یا ایالات‌متحده است . "


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.