سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

یونانیان

۲,۱۱۱ بازديد
مقدونیه و یونان طرح تاریخی برای تغییر نام را امضا کردند .
نخست‌وزیر Zoran Zaev از مقدونیه ، که چهارمین نفر از چپ است، پس از مراسم امضای روز یکشنبه ، کراوات خود را به همتای یونانی خود ، الکسیس Tsipras ، تقدیم کرد .
اعتبار
Ni******* Arvanitidis / EPA از طریق Shutterstock
تصویر
نخست‌وزیر Zoran Zaev از مقدونیه ، چهارم از چپ ، کراوات خود را به همتای یونانی خود ، Tsipras پس از مراسم امضای on itCreditNi******* Arvanitidis / EPA از طریق Shutterstock پیشنهاد کرد .
نویسنده : Niki Kitsantonis
۱۷ ژوئن ۲۰۱۸
ATHENS - مقدونیه برای تغییر نام خود به مقدونیه شمالی یک توافق‌نامه مهم را امضا کرد و قرارداد با یونان را امضا کرد که در صورت تصویب ، اختلاف چند دهه‌ای را حل کرده و راه را برای توسعه اتحادیه اروپا و ناتو هموار خواهد کرد .
نخست‌وزیر "الکسیس Tsipras " از یونان اظهار داشت : " برای هر دو کشور یک توافقنامه مفید دوجانبه و دوجانبه وجود دارد " .
این پیمان هنوز باید برای تصویب یک رفراندوم در مقدونیه و تصویب مجلس هر دو کشور تصویب شود .
آقای Tsipras گفت : " این مسئولیت تاریخی ما است که تضمین کنیم این گام ما در هوا رها نشده است . "
advertisement
وزرای خارجه یونان و مقدونیه توافقنامه ای را بر روی بانک‌های منطقه دریاچه Prespa در شمال یونان امضا کردند که دو کشور در کنار آلبانی در مراسمی شرکت کردند که در آن آقای Tsipras و نخست‌وزیر Zoran Zaev از مقدونیه حضور داشتند .
این مراسم به توافقی رسید که سه کشور در روز سه‌شنبه اعلام کردند .
آقای Zaev گفت : " ما به مشکلات دیرینه خود پایان داده‌ایم که روابط دو جانبه ما را تشدید می‌کند و دو کشور ما باید از گذشته عقب بمانند و به آینده نگاه کنند . موفق باشید ."
برای دهه‌ها ، یونان به استفاده جمهوری یوگسلاوی سابق از نام مقدونیه اعتراض کرده‌است و مدعی است که این جمهوری بر آرمان‌های قلمرویی در برابر یک منطقه شمالی یونان با همین نام دلالت دارد . آتن همچنین ادعا کرد که استفاده از این نام تلاشی برای مناسب ساختن تمدن باستانی مقدونیه ، پادشاهی یونان است که فیلیپ دوم و الکساندر بزرگ آن را اداره می‌کنند .
دولت‌های متوالی یونان از حق وتوی کشور برای حفظ مقدونیه از اتحادیه اروپا و ناتو تا زمان حل اختلاف نام استفاده کرده‌اند . اکنون ، با فرض اینکه معامله به طور رسمی به تصویب رسیده‌است ، آقای Tsipras وعده داده‌است که یونان objections خود را به مقدونیه برای پیوستن به این معاهدات برخواهد داشت .
Editors
" سند A " : این که مک McKinsey چگونه در یک پرونده رشوه Entangled کار می‌کند .
برای گرفتن پیغام این هنرمند باید واقعا ً به دقت نگاه کنید .
یک روز ، یک زندگی : وقتی یک Medic در غزه کشته شد ، تصادف بود ؟
یونانی‌ها به این توافق‌نامه در روز یکشنبه با پلیس ضدشورش در Pisoderi ، یونان در نزدیکی مرز با مقدونیه معترض بودند .
اعتبار
خبرگزاری فرانسه / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ
تصویر
یونان در اعتراض به این توافق روز یکشنبه با پلیس ضد شورش در Pisoderi ، یونان ، نزدیک مرز با Macedonia.Cred itAgence فرانسه - خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ )
یکی از مقامات عالی‌رتبه خارجی که در این مراسم به شدت محافظت می‌شد ، یکی از مقامات ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، Federica Mogherini ، و ماتیو Nimetz ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد بودند که اختلاف مدت یک ربع‌قرن را میانجی گری کرده‌است .
advertisement
آقای Nimetz که روز یکشنبه ۷۹ ساله شد گفت که این معامله یک هدیه تولد است . او به مقامات یونانی و مقدونیه برای " شجاعت سیاسی " و " چشم‌انداز استراتژیک " تبریک گفت .
در پایان مراسم ، آقای Zaev کراوات خود را از تن جدا کرد و آن را به آقای Tsipras در یک حرکت نمادین داد ؛ آقای Tsipras به خاطر رفتن به tieless مشهور است و قول داده‌است که تنها زمانی که یونان از بار بدهی عظیم آن مطمئن شود ، یکی از آن‌ها را بپوشد .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.