دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

مایکل ترامپ

۱,۹۵۰ بازديد
مایکل ترامپ همسر , که او را به خاطر اسکی کردن از کنار او روی تپه‌ای در اسپن , اسپن , به خاطر می‌آورد , گفت : " او می‌خواهد توجه شود . " آقای ترامپ ایستاد , چوب اسکی خود را برداشت و دور شد . او گفت : " او نمی‌توانست قبول کند که من می‌توانم کاری بهتر از او انجام دهم . "
ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون شوهر سابقش را پیدا کرده‌است , گفت : " بله , فهمیدم . او افزود : " اما من واقعا ً نمی‌دانم . "
پس از تاسیس جمهوری خلق چین , ارتش آزادسازی مردم از انقلاب کمونیستی به عنوان سدی در برابر تهدیدات خارجی و حمایت داخلی از قدرت حزب ظهور کرد . تعداد آن‌ها همیشه به شدت به نیروهای زمینی که در چین مستقر هستند , وزن شده‌است . اما طی چند دهه اخیر , رهبران چین کوشیده‌اند تا منابع بیشتری را به نیروهای دریایی و نیروی دریایی منتقل کنند که قصد دارند در خارج از کشور نفوذ کنند و ادعای کشور در مورد جزایر و آب‌های مورد اختلاف را اعلام کنند .
طبق برآورده‌ای اخیر , چین حدود ۱۷۰ میلیون مرد و زن در ارتش خود دارد و بخش عمده‌ای از آن‌ها سربازان پیاده هستند که اغلب از روستاها جذب می‌شوند تا به مدت چند سال قبل از ورود به نیروی کار غیرنظامی خدمت کنند .
به و نی . گلاسر , مشاور ارشد آسیا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن , گفت که کاهش نیروها بخشی از تلاش دولت ۱۱ بود تا ارتش را موثرتر و حرفه‌ای سازد . او گفت : " چینی‌ها در دهه گذشته از هر نظامی دیگری فراتر رفته‌اند . " اما هیچ‌کس کمبودهای منطقه را بیش از چین تشخیص نمی‌دهد . "
گلاسر گفت : چینی‌ها گام‌های بلندی در ساخت یک ارتش کلاس جهانی در دهه گذشته برداشته اند . اما چالش‌های جدی همچنان باقی مانده‌اند از جمله ارتقای سلاح نظامی و پرسنل آموزشی . او گفت : " هیچ‌کس نمی‌داند که ارتش چین چگونه در مقابل آنچه که دولت انجام داده‌است مواجه خواهد شد . " " اما به شیوه‌های مهم , آن‌ها قطعا ً شکاف‌ها را می‌بندند . "
( 11) هیچ جزئیاتی درباره چگونگی اجرای این کاهش‌ها ارائه نداد و ممکن است با فرسایش طبیعی یا کاهش استخدام , به جای کاهش مستقیم قابل‌دستیابی باشند . اما در زمانی که رشد اقتصادی چین کاهش داشته‌است , کاهش مصرف نظامی می‌تواند فشار بر دولت را افزایش دهد . در گذشته , افسران از کار افتاده و سربازان سابق که با چشم اندازه‌ای کارشان ناراضی هستند , به منبع دائمی اعتراضات خارج از دفاتر دولتی تبدیل شده‌اند .
دولت چین آمار منظمی از نیروهای نظامی خود ندارد . اما کارشناسان تخمین می‌زنند که ارتش حدود ۸۰ میلیون نفر پرسنل , نیروی دریایی و نیروی هوایی را در اختیار دارد .
رژه روز پنج شنبه در میدان تیان آن من در زیر آسمان آبی آغاز شد که به دنبال روزه‌ای بارانی و هفته‌ها بستن اجباری کارخانه‌ها در شمال چین برای نگه داشتن مه‌دود بدنام در خلیج بود . مفسران چینی آن را " ضد فاشیست " نامیده‌اند . پیش از این که برخی از نیروهای چینی از گذشته عبور کنند , تانک‌ها و موشک‌های هوا بر روی زمین و جت‌های جنگنده در بالای سرشان به راه افتادند .
در روز بعد از اولین سالگرد تسلیم رسمی ژاپن , این رژه به منظور تاکید بر تقصیر جنگ ژاپن و تجلیل از نقش حزب کمونیست چین در جنگ طرح‌ریزی شد . بسیاری از کشورهای غربی , که در حال حاضر با ژاپن متحد شده‌اند , تلاش خود را برای شرمسار کردن حملات توکیو یافتند و همچنین از اظهار نظر حزب ناراضی هستند . مورخان به ملی گرایان , مخالفان آن‌ها در جنگ داخلی که با بیشتر جنگ‌ها خاتمه یافت , اعتبار بخشیدند .
حضور رهبران خارجی بسیار ساده‌تر از خواست حزب بود , تا حدی به این دلیل که بسیاری از کشورها در حمایت از ارتش چین در حال افزایش محتاط بودند . در سال‌های اخیر , حرکت چین در مرز هیمالیا و در آبه‌ای مورد مناقشه منطقه - از جمله ساخت جزایر مصنوعی برای استفاده نظامی - کشورهای همسایه را در حاشیه قرار داده‌است .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.