جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

پنهان کردن

۲,۰۷۷ بازديد
به نظر می‌رسید که سربازان تلاش کمی برای پنهان کردن حضورشان داشته باشند و یا روتین خود را تغییر دهند تا دشمن را ردیابی کنند .
در یک خبرنامه که اندکی پس از حمله منتشر شد, این گروه به نقل از یکی از اعضای شورای امنیت و امنیت سازمان ملل متحد که در آن مستقر بود , اشاره کرد . تلاش‌های آن‌ها تا هفته گذشته شکست خورد .
یک بنای یادبود در بازار کریسمس در ستراسبورگ , فرانسه , در ماه دسامبر , جایی که یک مرد مسلح که تعهد وفاداری به دولت اسلامی را ترک کرده بود, منجر به کشته شدن پنج نفر شد .
دو سرباز آمریکایی در آن بمب‌گذاری انتحاری کشته شدند که آمار کشته شدن نیروهای ایالات‌متحده در نبرد از زمان استقرار چهار ساله آن‌ها در سوریه را دو برابر کرد .
اما ما همیشه گفته‌ایم که نبرد علیه داعش پایان نیافته است , خطر داعش پایان نیافته است . " " داعش هنوز قدرت دارد , هنوز هم سلول دارد و برای بازسازی رده‌های خود تلاش می‌کند . "
سه گزارش مختلف که در اواخر سال گذشته منتشر شد - توسط بازرس کل پنتاگون , سازمان ملل و مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی - برآورد شده که داعش به تنهایی در عراق و سوریه حضور دارد .
این ارقام برای هزاران مبارز مستقر در غارهای افغانستان , در سواحل نیجر و مالی , در صحرای سینا , در مناطق بی‌قانون لیبی و یمن , و در کشورهای دیگر که وابسته به گروه هستند , در نظر نمی‌گیرند .
به صورت آنلاین , گروه تروریستی بارها در مورد چگونگی خروج نیروهای متحد از ایالات‌متحده گفته شده‌است .
در یک فیلم که توسط یک روحانی معروف و مشهور داعش ذکر شده‌است , این گروه تروریستی به این معنی است که اکنون قوی‌تر از آخرین باری است که نیروهای آمریکایی عقب‌نشینی می‌کنند .
تبلیغات
او می‌گوید : " وقتی اوباما پرواز آمریکا از عراق را اعلام کرد , آتش جنگ ما تنها در عراق شعله‌ور بود . " او گفت : " امروز شعله‌های جنگ در عراق , سوریه , افغانستان , یمن , سینا , آفریقای شرقی و لیبی در حال سوختن هستند . "
برایان صحبت , مدیر سابق تحقیق در مرکز مبارزه با تروریسم در آکادمی نظامی ایالات‌متحده در وست پوینت و نویسنده کتاب در مورد ظهور داعش می‌گوید : " واضح است که امروز گروه بسیار قدرتمندتر از دولت اسلامی عراق است . "
کارشناسان می‌گویند که کاخ سفید به اشتباه سطح نگهداشت ارضی گروه را با قدرت کلی آن برابری می‌کند .
نیروهای ویژه عراقی در موصل در جستجوی خانه برای مواد منفجره و هر یک از مبارزان دولت اسلامی باقی مانده‌اند .
اعتبار
برای نیویورک‌تایمز
تصویر
نیروهای ویژه عراقی در موصل در جستجوی خانه برای مواد منفجره و هر یک از جنگنده‌های دولت اسلامی باقی مانده در ایالت نیویورک در نیویورک‌تایمز
از قله آن چهار سال پیش , زمانی که تقریبا ً نیمی از سوریه و یک سوم عراق را در دست داشت , دولت اسلامی تنها بخشی از سرزمینی را که زمانی در منطقه نگه‌داشته بود از دست داده‌است .
اما این استراتژی یک تغییر تاکتیکی را به یک استراتژی چریکی تبدیل کرده‌است .
حسن حسن , یکی از اعضای ارشد موسسه سیاست خاورمیانه در واشنگتن , گفت : داعش این تغییر تاکتیکی را زودتر از موعد اعلام کرد .
در این خبرنامه , دولت اسلامی وضعیت خود را با تکه‌های تکه‌تکه شدن قبل از آخرین خروج آمریکایی مقایسه کرد .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.