سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

چینی

۱,۹۳۴ بازديد
چین اعلام کرد که ۳۰۰، ۰۰۰ تن از نیروهای نظامی را در نمایش رژه نظامی نشان می‌دهد .
پکن - رئیس‌جمهور Xi Jinping از چین روز پنجشنبه اعلام کرد که با استفاده از رژه بیش از ۷۰ سال از پایان جنگ جهانی دوم ، نیروی نظامی کشور را به میزان ۳۰۰، ۰۰۰ کاهش خواهد داد تا ارتش آزادی‌بخش خلق را به عنوان نیرویی برای ثبات و ثبات منطقه‌ای معرفی کند .
ارتش چین بیش از دو میلیون عضو دارد و آقای Xi مدرن‌سازی با شتاب نیروهای مسلح را آغاز کرده‌است که هزینه‌های خود را از نیروهای زمینی سنتی به نیروی دریایی و نیروی هوایی بیشتری منتقل خواهد کرد که به پرسنل آموزش کم‌تر اما بهتر نیاز دارد .
او که در یک سکو مشرف به میدان تیانانمن سخن می‌گفت ، این کاهش را به عنوان یک حرکت صلح توصیف کرد - در زمانی که همسایگان چین به طور فزاینده‌ای در مورد ادعاهای ارضی و قدرت نظامی خود نگران شده‌اند .
وی پس از اعلام اینکه ارتش " وفادارانه " به وظیفه مقدس خود برای دفاع از امنیت سرزمین مادری و زندگی صلح‌آمیز مردم متعهد بوده و وفادارانه به وظیفه مقدس حفاظت از صلح جهانی متعهد است ، گفت : " من اعلام می‌کنم که چین تعداد پرسنل نظامی را ۳۰۰، ۰۰۰ نفر کاهش خواهد داد ."
سرویس خبری چین ، که یک اداره دولتی است، گفت که این کاهش نیروهای نظامی را به دو میلیون نفر از پرسنل کاهش خواهد داد .
در اعلام کاهش در حدود دو دهه ، آقای Xi بر عزم خود برای فشار آوردن به جلو با دستور کار خود مبنی بر بازسازی نظامی علی‌رغم رکود اقتصادی چین اشاره کرد . دولت تحت فشار است تا برای سربازان آزاد شده شغلی پیدا کند ، که بسیاری از آن‌ها دارای مهارت‌های محدودی هستند.
این رژه ، که بلافاصله پس از سخنرانی آقای Xi آغاز شد ، مراسم بزرگداشت هفتادمین سال پایان جنگ جهانی دوم نامیده شد ، اما به نظر می‌رسد که تلاش حزب کمونیست برای نشان دادن موقعیت نظامی رو به افزایش کشور ممکن است برای مخاطبان جهانی باشد .
بسیاری از ناظران بیرونی آن را نمایشی از موضع قاطع چین در منطقه می‌دانند ؛ چرا که مناقشات ارضی شعله‌ور شده‌اند و این باعث شده‌است که ایالات‌متحده سلطه نظامی خود بر روی دریاهای آسیایی را نشان دهد .
روری Medcalf ، رئیس کالج امنیت ملی در دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا ، گفت که این کاهش‌ها بعید به نظر می‌رسد که نگرانی‌های منطقه‌ای در مورد قدرت نظامی رو به رشد چین را تسهیل کنند ، زیرا آن‌ها بخشی از برنامه مدرن‌سازی بودند تا منابع ارتش آزادی‌بخش مردم را از نیروهای زمینی سنتی تغییر دهند .
پروفسور Medcalf تلفنی گفت : " به نظر می‌رسد که این یک سورپرایز خوشایند است ، چون او به وضوح آن را به عنوان نشانه‌ای از صلح و اراده خوب آرایش می‌کند . اما چین احتمالا ً به یک ارتش به اندازه کافی بزرگ نیاز ندارد ."
پروفسور Medcalf گفت : " پرسنل در یک بودجه نظامی هزینه زیادی دارند و رشد زیادی در حقوق‌های نظامی در چین در سال‌های اخیر وجود داشته‌است .
کاهشی که از سوی آقای Xi اعلام شد مشابه کاهش میزان کاهش ارائه‌شده توسط رئیس‌جمهور پیشین خود ، جیانگ زیمین " است ، که در اوایل دهه ۲۰۰۰ تعداد سربازان را به ۲۰۰ هزار نفر افزایش داد. م . تیلور Fravel ، استادیار موسسه فن‌آوری ماساچوست که ارتش چین را مورد مطالعه قرار می‌دهد ، گفت که این حرکت نشان داد که برنامه آقای Xi برای سازماندهی مجدد ارتش ادامه دارد ، علی‌رغم عدم افشای جزئیات آشکار از زمان اعلام این طرح‌ها در سال ۲۰۱۳ .
آقای Fravel گفت : " اگر طرحی برای نحوه دستیابی به این کاهش تنظیم نشده باشد ، این اعلام نشان می‌دهد که اصلاحات قطعا ً در حال انجام هستند ، اما در کاهش گذشته برای ساده کردن لایه‌های فرماندهی و بوروکراسی در داخل P.L.A. استفاده شده‌است .
این کاهش جدید از سال ۱۹۹۷ زمانی که منجر به کاهش ۵۰۰، ۰۰۰ تن از پرسنل نظامی شد ، بزرگ‌ترین کاهش خواهد بود .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.