چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

آخرین

۲,۱۲۹ بازديد
محمد عمر داودزی فرستاده ویژه رئیس‌جمهور افغان در صلح گفت : " انتصاب ملا برادر یک تغییر بزرگ است . " او یکی از دو رهبر ارشد است . اگر او مذاکرات را رهبری کند , او می‌تواند سریع‌تر تصمیم‌گیری کند . "
عمر داودزی گفت که رهبری قبلی تیم مذاکره‌کننده طالبان قدرت تصمیم‌گیری نداشته و باید به شورای رهبری خود در کویته پاکستان بازگردد .
عمر داودزی گفت : " حضور او به این معنی است که روند سریع‌تر حرکت خواهد کرد . " این خبر خوبی برای روند صلح است . "
فرماندهان و مبارزان طالبان از انتصاب ملا برادر استقبال کردند . یکی از مقامات ارشد طالبان گفت که " عمل‌گرایی " او به فرایندی که سهام داران زیادی دارد کمک خواهد کرد .
عبدالرحمان که یک فرمانده طالبان در ولسوالی گذره در ولایت تخار در شمال بود , گفت که ملا برادر با وجود سال‌ها دوری در بازداشت پاکستان اقتدار خود را بعنوان یکی از رهبران ارشد این گروه حفظ کرده‌است .
او گفت : " تصمیمات او برای ما قابل‌قبول خواهد بود و تجربه قبلی او به این معناست که او این روند را بخوبی اداره خواهد کرد . "
امضا برای مترجم
برای بینش‌های اصلی , گزارش و بحث‌های مربوط به اخبار اصلی هفته , از مقاله نویسان max فیشر و آماندا کرو مشترک شوید .
ثبت‌نام
تبلیغات
ملا برادر , ملا محمد عمر , از دهه ۱۹۹۰ , زمانی که دو گروه در همان گروه چریکی علیه حمله شوروی جنگیدند , به رهبر بنیانگذار طالبان , ملا محمد عمر , نزدیک بود . در طول رژیم طالبان در دهه ۱۹۷۰ , او چندین نقش رهبری از جمله یک فرماندار و یک فرمانده ارشد نظامی گرفت .
پس از حمله آمریکا , نام ملا برادر با یکی از اولین تلاش‌های صلح همراه بود . گروهی از رهبران طالبان از جمله ملا برادر , نامه‌ای به حامد کرزای تحویل دادند که تازه بعنوان رهبر جدید افغانستان منصوب شده‌بود و اساسا ً به دنبال امنیت در ازای تسلیم بود. بنا بر گزارش‌های خبری , این تلاش سرکوب شد ; چرا که ایالات‌متحده مایل به شکست طالبان بود, نه مذاکره .
یک پایگاه اطلاعاتی افغان که روز دوشنبه مورد حمله طالبان قرار گرفت ده‌ها تن را کشت .
اعتبار
جاوید جلالی
تصویر
یک پایگاه اطلاعاتی افغان که روز دوشنبه توسط طالبان مورد حمله قرار گرفت , باعث کشته شدن ده‌ها تن از این افراد شد .
زمانی که طالبان به یک شورش قدرتمند پیوستند , ملا برادر به سمت فرمانده دوم جنبش و یک نیروی محرک پشت موفقیت نظامی خود از مکان‌های امن در سراسر مرز پاکستان تبدیل شد .
اما مقامات افغان گفته‌اند که او در امید مذاکره با دولت افغان تماس برقرار کرده و خشم ارتش پاکستان را برانگیخت که سعی داشت طالبان را به عنوان یک نماینده کنترل کند . ملا برادر در اثر حمله مشترک با آمریکایی‌ها توسط آژانس اطلاعات پاکستان دستگیر شد .
در زمانی که ملا برادر در بازداشت پاکستان بود , سلامتی اش رو به وخامت گذاشت و او توسط یک مقام افغان توصیف شد که به دیدن او به عنوان بی‌هوش رسید . این سوال که چه کسی در طالبان برای صحبت کردن به یک مساله ترسناک تبدیل شده‌است که منجر به چندین قسمت عجیب شد .
در این اثنی , یک مغازه‌دار از شهر کویته به عنوان رهبر این جنبش مطرح شد و پس از آن ملا اختر محمد منصور رهبری این جنبش را برعهده گرفت و احتمالا ً تا آن زمان با رئیس‌جمهور افغانستان دیدار کرد . این شعبده‌باز توسط ائتلاف تحت رهبری آمریکا به کابل انتقال امن داده شد و حتی در هواپیما متعلق به یکی از کشورهای عضو ائتلاف نیز پرواز کرد . با مبالغ هنگفتی به وعده هم‌کاری برگشت .
بعدا ً طالبان در دوحه یک دفتر مذاکره تشکیل داد . حتی با وجود اینکه این دفتر , آزادسازی تنها زندانی شناخته‌شده آمریکایی از جنگ را ترتیب داد , در تبادل نظر گرفتن چندین زندانی ارشد طالبان , تردیدهایی در مورد اینکه آیا این اداره قدرت مذاکره درباره پایان بازی جنگ طولانی را از طرف شورشیان داشته‌است , باقی ماند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.