چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

حرف ها

۲,۰۷۵ بازديد
طالبان به اهمیت گفتگوها با انتصاب یکی از most مقامات ، ملا عبدالغنی برادر بعنوان مذاکره‌کننده ارشد صلح در روز چهارم اشاره کرد . از آنجا که گفتگوها ادامه یافت، آقای خلیل زاد گفت که مکررا ً پرواز خود به کابل را به تاخیر انداخته‌است ، جایی که انتظار می‌رود این معامله را با اشرف غنی ، رئیس‌جمهور ، که دولتش تاکنون از آن محروم شده‌است ، توضیح دهد .
ثبت‌نام برای مترجم شفاهی
برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .
امضا
سربازان آمریکایی در یک ترابری C - ۱۷ به سمت مزار شریف در افغانستان در سال ۲۰۱۰ هدایت شدند .
اعتبار
دامون Winter / نیویورک‌تایمز
تصویر
سربازان آمریکایی در گذرگاه C - ۱۷ به مزار شریف ، افغانستان ، در ۲۰۱۰.Cred itDamon وینتر ، نیویورک‌تایمز ، رفتند .
او گفت : " در اواخر روز شنبه ذبیح‌الله مجاهد ، سخنگوی طالبان ، بر موضع دیرینه شورشیان تاکید کرد و گفت : " تا زمانی که مساله خروج نیروهای خارجی از افغانستان مورد توافق قرار گیرد ، پیشرفت در مسائل دیگر غیر ممکن است ."
اما آقای مجاهد گفت که پیشرفت در یک عقب‌نشینی صورت گرفت و او تاکید کرد که شورشیان هنوز خواهان مذاکره هستند .
او افزود : " از آنجایی که این مسائل حیاتی هستند و به یک بحث جامع نیاز دارند ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات در مورد مسائل حل‌نشده در نشست‌های آتی مشابه ازسر گرفته شوند ."
خطوط اصلی این معامله در حال ظهور از طریق منابع طالبان بیرون آمده‌است . مقامات آمریکایی در مقایسه با اینکه دیپلمات‌های غربی به طور ضمنی این خطوط را تایید کرده‌اند ، به شدت با هم حرف زده‌اند .
تبلیغ
آمریکایی‌ها قول دادند که ۱۴، ۰۰۰ نیروی نظامی خود را پس بگیرند و طالبان موافقت خواهد کرد که هرگز اجازه نخواهند داد قلمرو آن‌ها توسط افراط گرایانی مانند القاعده ، شبکه تروریستی که حملات سال ۲۰۰۱ به ایالات‌متحده را از افغانستان آغاز کرده و شروع جنگ را آغاز کرده‌است ، به توافق برسند .
آن قدر به توافق رسیده بود . اما مثل همیشه ، شیطان در جزئیات است . آتش‌بس چقدر طول خواهد کشید و آیا قبل از آن یا حتی در طول عقب‌نشینی آمریکایی شروع خواهد شد ؟ یک قاب زمانی چقدر طول می‌کشد ؟
همه این سوالات ، breakers بالقوه هستند .
منابع طالبان همچنان خوشبین هستند ، حتی با وجود اینکه دیپلمات‌های غربی ابراز نگرانی کرده‌اند که این دور از مذاکرات دوحه وجود نخواهد داشت . روز شنبه ، سید اکبر آقا ، یکی از مقامات سابق طالبان که اکنون در کابل زندگی می‌کند ، اما تماس‌های نزدیکی با رهبران شورشی برقرار می‌کند ، گفت که او فقط با آن‌ها صحبت کرده‌است .
زنان افغان در ماه مه با طالبان از صلح می‌ترسند .
زنان افغان برای رای دادن در یک انتخابات پارلمانی در استان هرات در October.Cred هاشمی هاشمی ( خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ )
کابل ، افغانستان - وقتی Rahima جامی شنید که آمریکایی‌ها و طالبان به قرارداد صلح نزدیک شده‌اند ، او در مورد پاهایش فکر کرد .
خانم جامی یکی از نمایندگان مجلس افغانستان است ، اما در سال ۱۹۹۶ زمانی که شورشیان طالبان قدرت را بدست گرفتند، او یک مدیر مدرسه بود - تا زمانی که مجبور به خروج از شغلش شد و به او گفت که می‌تواند خانه‌اش را تنها در یک برقه با طول قوزک پا ترک کند .
یک روز گرم در بازار ، پای او نشان داده شد ، بنابراین پلیس مذهبی آن‌ها را با شلاق اسب کتک زد تا اینکه به سختی بایستد .
داستان‌های ترسناک در دست نیروهای انتظامی از سوی کمیته برای ترویج تقوا و جلوگیری از فساد ، اساسی برای هر زن تحصیل‌کرده افغانستان در طول ۲۵ سال یا بیشتر است . اکنون آن زنان یک داستان وحشت جدید دارند : این احتمال وجود دارد که سربازان آمریکایی افغانستان را به عنوان بخشی از قرارداد صلح با طالبان ترک کنند .
شش روز مذاکرات روز شنبه با قولی که به زودی آغاز خواهند شد پایان یافت و احزاب را به معامله نزدیک‌تر از هر زمان در ۱۷ سال از زمانی که طالبان از قدرت برکنار شدند ، نزدیک‌تر کردند . تنها امکان پیشرفت واقعی در صلح الهام‌بخش موج شور و شوق و امید در میان بسیاری از افغان‌ها از همه سو بود که چهار دهه جنگ تقریبا ً پیوسته می‌توانست به پایان برسد .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.