سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

خاطرات

۲,۱۲۵ بازديد
لبه‌ای آمریکایی و طالبان در برابر Deal برای پایان دادن به طولانی‌ترین جنگ آمریکا
سربازان آمریکایی در روستایی در حدود ۹۰ مایلی شمال شرقی قندهار افغانستان در سال ۲۰۰۶ .
اعتبار
تایلر هیکس / نیویورک‌تایمز
تصویر
سربازان آمریکایی در دهکده‌ای در حدود ۹۰ مایلی شمال شرقی قندهار ، افغانستان ، در ۲۰۰۶.Cred itCreditTyler هیکس / نیویورک‌تایمز
رود Rod و مشعل مشعل
۲۶ ژانویه ۲۰۱۹
کابل ، افغانستان - ایالات‌متحده و طالبان در حال بستن قرارداد برای پایان دادن به طولانی‌ترین مدت جنگ پس از شش روز برخی از جدی‌ترین مذاکرات صلح افغانستان تا به امروز در روز شنبه هستند .
مذاکرات در دوحه ، قطر ، بیش از هر گونه تلاش قبلی برای پایان دادن به مناقشه ۱۷ ساله به طول انجامید و هر دو طرف به طور عمومی پیشرفت کردند - یک کمیابی . زلمای ایوبی ، مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در تویی‌تر گفت که این گفتگوها " more از گذشته بوده‌اند " و او امیدوار است که آن‌ها به زودی ازسر گرفته شوند .
او همچنین گفت که او برای مشورت با دولت به پایتخت افغانستان در کابل پرواز کرده‌است .
" ما تعدادی از مسائل باقی مانده برای کار را داریم . وی گفت : " هیچ چیز تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار گیرد ، مورد موافقت قرار نگرفته است و " همه چیز باید شامل یک گفتگوی درون افغانستان و آتش‌بس جامع باشد ."
۱ / ۳ بعد از ۶ روز در دوحه ، I'm برای مشورت به سمت # افغانستان رفت . جلسات در اینجا more از گذشته بودند . ما پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه مسائل حیاتی به دست آوردیم .
- زلمای ایوبی ، نماینده ویژه ایالات‌متحده روز ۲۶ ژانویه ۲۰۱۹ ( @ US۴AfghanPeace )
اظهارات آقای خلیل زاد نشان داد که نقاط کلیدی چسبیدن به طالبان عبارت بودند از آتش‌بس طالبان و به دست آوردن شورشیان برای رها کردن امتناع دیرینه خود از صحبت با دولت افغان که آن‌ها به عنوان یک عروسک آمریکایی تمسخر می‌کنند .
advertisement
با این حال ، این اولین بار در نه سال تلاش‌های صلح متناوب است که همه طرف‌ها برای رسیدن به توافقی جدی به نظر می‌رسند که در فاز نخست ، یک آتش‌بس طالبان را برای عقب‌نشینی مرحله‌ای نیروهای آمریکایی مبادله خواهد کرد . طالبان همچنین قول می‌دهند که به گروه‌های تروریستی بین‌المللی اجازه ندهند از افغانستان به عنوان یک سکوی پرتاب برای حملات علیه ایالات‌متحده استفاده کنند .
پس از آن افغان‌ها و طالبان باید دقیقا ً آن چه را که صلح به نظر می‌رسد از نظر قدرت به اشتراک گذاری طالبان در دولت و اینکه چطور ممکن است بر روی مجموعه‌ای از مسائل دیگر مانند وضعیت زنان در کشور تاثیر بگذارد را به تفصیل شرح دهند .
Hekmat خلیل کرزای ، معاون سابق وزیر امور خارجه افغانستان که ریاست مرکز مطالعات صلح و صلح را برعهده دارد و سال‌ها در تلاش‌های صلح شرکت داشته‌است ، گفت : " از آنجا که ایالات‌متحده شروع به درگیری با طالبان کرد ، این نزدیک‌ترین راه است . "
او گفت : " در هر دو طرف احساس می‌کنم جدی بودن وجود دارد ، احساس می‌کنم که تعهد وجود دارد و من احساس می‌کنم که این تصمیم قطعی است ."
Editors
برای ولز ، نیروگاه هسته‌ای به معنای میانگین Jobs خواهد بود . برای انگلستان ، این می‌تواند به معنای بیشتر باشد .
" بهترین سریال تلویزیونی " از زمان " The Sopranos "
۱۰۰ کتاب مهم سال ۲۰۱۸
advertisement
وزیر امور خارجه مایک Pompeo در تویی‌تر گفت که اخبار دوحه تشویق‌کننده بود و ایالات‌متحده در مورد پی‌گیری صلح جدی بود .
ایالات‌متحده در مورد پی‌گیری صلح جدی است و از ادامه دادن به فضایی برای تروریسم بین‌المللی که نیروهای خود را به خانه می‌برند ، جلوگیری می‌کند . ایالات‌متحده با هم‌کاری دولت افغانستان به همه احزاب علاقه‌مند کمک می‌کند و به دنبال تقویت حاکمیت افغانستان ، استقلال و کامیابی است .
- Secretary ( @ SecPompeo ) ۲۶ ژانویه ۲۰۱۹
آقای کرزی گفت که طرف آمریکایی این جدیت را با آغاز تلاشی که نه تنها شامل جلسات گسترده با طالبان می‌شود ، بلکه به همه بازیگران منطقه‌ای و سهامداران ، مانند پاکستان ، روسیه و چین ، برای هم‌کاری ، نشان داده‌است .
وی گفت : " من همچنین عزم خود در بخش طالبان را درک می‌کنم و می‌دانم که آن‌ها فراتر از لفاظی استاندارد حرکت می‌کنند ، که آن‌ها نه تنها درگیر هستند بلکه به یک توافق سیاسی متعهد هستند ."


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.