جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

رسیدن

۲,۰۹۲ بازديد
مذاکرات صلح و طالبان در مذاکرات برای عقب‌نشینی از افغانستان
جنگجویان طالبان در استان ننگرهار افغانستان در ماه ژوئن . مقامات طالبان و مذاکره کنندگان آمریکایی در دوحه قطر دیدار کرده‌اند تا درباره یک معامله بالقوه مذاکره کنند .
اعتبار
پرویز پرویز / رویترز
تصویر
جنگجویان طالبان در استان ننگرهار افغانستان در ماه ژوئن . مقامات طالبان و مذاکره کنندگان آمریکایی در دوحه قطر دیدار کردند تا درباره یک روزنامه‌نگار بالقوه با نام پرویز خطاک گفتگو کنند .
توسط فرز و مشعل مشعل
ای .
کابل , افغانستان - مقامات ارشد طالبان و دیپلمات‌های غربی روز پنج شنبه گفتند که مذاکره کنندگان آمریکایی و طالبان در توافق هستند که در آن ایالات‌متحده از افغانستان در ازای تعهد طالبان برای میزبانی گروه‌های تروریستی مانند القاعده , عقب‌نشینی کند .
پس از روز چهارم مذاکرات میان گروهی که به رهبری فرستاده صلح آمریکا , زلمای خلیل , و مقامات طالبان در دوحه قطر برگزار شد , احتمال این توافق حاصل شد .
اما بسیاری از جزئیات هنوز برطرف نشده اند, از جمله اینکه تعداد زیادی از سربازان آمریکایی بیرون کشیده خواهند شد .
با این که مقامات افغان از طرح‌های در حال ظهور این توافق انتقاد نکرده اند , آن‌ها گفتند که هر گونه بازی پایانی برای جنگ باید در مذاکرات مستقیم میان دولت و طالبان نهایی شود که شورشیان تاکنون رد کرده‌اند .
تبلیغات
در این مذاکرات , به نظر می‌رسید که ایالات‌متحده در تبادل نظر دادن به تعهدات طالبان که زمانی که نیروهای آمریکایی کشور را ترک کنند سخت خواهد بود . اغلب ناظران باور ندارند که ارتش افغان می‌تواند بدون حمایت آمریکا علیه طالبان ایستادگی کند .
سربازان آمریکایی از بخش حمل و نقل در استان پکتیا در ولایت پکتیا , افغانستان .
اعتبار
سرگئی پونومارف برای نیویورک‌تایمز
تصویر
سربازان آمریکایی در استان پکتیا در استان پکتیا , افغانستان , در نیویورک‌تایمز در نیویورک‌تایمز
سید اکبر آقا , یکی از مقامات سابق طالبان که اکنون در کابل زندگی می‌کند , گفت که مذاکره کنندگان آمریکایی توافق کرده بودند تا برای یک وعده که افغانستان دوباره به یک پایگاه تروریستی تبدیل نخواهد شد , نیروهای ایالات‌متحده را ترک کنند .
آقا .
دیپلمات‌های غربی در کابل نیز گفتند که انتظار داشتند این توافق بر سر این توافق صورت گیرد .
اما در اواخر روز پنج شنبه , تنها بیانیه‌ای که طالبان ارائه کرد در مورد انتصاب یک مذاکره‌کننده جدید صلح , ملا عبدالغنی برادر , یکی از رهبران سابق این گروه بود که تا زمان آزادی او سال‌ها در پاکستان بوده‌است .
طالبان در بیانیه‌ای گفت : " این حرکت برای تقویت مذاکرات خود با طرف آمریکایی است . " دلیل این تغییر مهم در یک مرحله بحرانی در مذاکرات مشخص نشده بود .
انتخاب ویراستاران
یک بازرس خصوصی می‌خواست مشتریانش را بی‌گناه نشان دهد . آیا روش‌های او مایه بدبختی خودش خواهد بود ?
وقتی من اسکیت می‌کنم احساس آزادی می‌کنم .
میچ مک کانل همه چیز را می‌خواست. اما به چه قیمتی ?
این توافق همچنین باعث آتش‌بس از سوی طالبان در افغانستان و آزادی برخی از زندانیان توسط ایالات‌متحده و طالبان خواهد شد .
یک مقام ارشد طالبان در مورد مذاکرات اصول اولیه مذاکرات چهار روزه را تایید کرد اما تایید نکرد که توافق نهایی شده‌است و ترجیح می‌دهد منتظر اعلام یک بیانیه رسمی باشد . او گفت : " مذاکرات بر دو مساله متمرکز شده‌اند - عقب‌نشینی نیروها و اینکه خاک افغانستان علیه هیچ‌کس استفاده نخواهد شد . "
نیروهای امنیتی افغانستان در ماه جاری در محل انفجار یک خودروی طالبان در کابل پایتخت این کشور هستند .
اعتبار
رحمت گل / مطبوعات وابسته


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.