سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

رفیق

۱,۹۷۳ بازديد
آقای Mutmaeen گفت : " مساله مهم دیگر در این مذاکرات تبادل دو آمریکایی در بازداشت طالبان است . در عوض ، آمریکایی‌ها برخی از زندانیان طالبان را آزاد خواهند کرد . گفتگوها هنوز به پایان نرسیده اند ، بنا بر این من نمی‌توانم تایید کنم که هر دو طرف در مورد خروج نیروهای خارجی توافق کرده‌اند ."
ثبت‌نام برای مترجم شفاهی
برای بینش‌های اصلی ، تفسیر و بحث در مورد داستان‌های مهم خبری هفته ، از مقاله نویسان مکس فیشر و آماندا Taub عضو شوید .
آقای Mutmaeen گفت که او انتظار اعلام طالبان در روز جمعه قبل از نماز ظهر را داشته‌است .
روشن نیست که طالبان دو زندانی آمریکایی را در دست دارد ، اما این مرجع ممکن است به دو دانشگاه آمریکایی از اساتید افغانستان ، یک آمریکایی و دیگری یک استرالیایی باشد که در سال ۲۰۱۶ توسط طالبان ربوده شدند .
مذاکره کنندگان طالبان از مدت‌ها پیش دفتری در دوحه قطر داشته‌اند .
اعتبار
محمد دابوس / رویترز
تصویر
مذاکره کنندگان طالبان از مدت‌ها پیش دفتری را در دوحه ، Qatar.Cred itMohammed Dabbous / رویترز حفظ کرده‌اند.
دو دیپلمات غربی در کابل گفتند که آخرین نقطه پایانی بر زمانبندی هر گونه عقب‌نشینی آمریکایی ، و اینکه آیا بیش از یک سال طول خواهد کشید یا نه ، بوده‌است . اما آن‌ها و دیپلمات‌های دیگر ابراز خوش بینی کردند که پیشرفت در روند صلح طولانی رو به رو می‌تواند نزدیک باشد .
رولاند Kobia ، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان ، گفت : " ما باید آماده باشیم ."
آقای Kobia گفت که اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده‌است که نقش یک ضامن برای اجرای توافقنامه آینده را ایفا کند . او گفت : " این فعالیت دیپلماتیک و سیاسی ابعاد کاملا ً جدیدی را ایجاد کرده‌است .
مقامات آمریکایی تاکنون هیچ توضیحی در مورد وضعیت گفتگوها در دوحه ندارند و آقای خلیل زاد، یک آمریکایی - آمریکایی که به عنوان سفیر هم در افغانستان و هم در عراق خدمت کرده‌است ، در اکانت تویی‌تر که او برای پی‌گیری مذاکرات صلح به کار رفته‌است ، آرام بوده‌است . او قبلا ً با طالبان در دوحه ملاقات کرده بود، اما تا آنجا که به طور علنی شناخته شده‌باشد ، هرگز تا چهار روز دیگر هرگز نخواهد بود.
آخرین پست وی در روند صلح پس از بازدید وی از پایتخت ، اسلام‌آباد ، از پاکستان بود .
آمریکایی‌ها و افغان‌ها پاکستان را به ایفای نقشی قوی‌تر در ترغیب طالبان برای مذاکره با صلح تشویق کرده‌اند . طالبان برای مخفیگاه‌ها به پاکستان وابسته بوده و سابقه طولانی هم‌کاری با ارتش پاکستان و سازمان اطلاعاتی آن را دارند .
تبلیغ
خلیل زاد گفت : " ما در جهت درست پیش می‌رویم و گام‌های بیشتری از سوی پاکستان پیش می‌رویم که منجر به نتایج عینی خواهد شد."
تنها بخش اصلی سفر من در منطقه برای پیشبرد روند صلح را به پایان رساند . جلسات خوب . من از مهمان‌نوازی آن‌ها قدردانی می‌کنم و عزم خود برای پیشبرد صلح افغان را دارم . ما در مسیر درست پیش می‌رویم و گام‌های بیشتری از سوی پاکستان به سمت نتایج عینی در نظر گرفته می‌شود .
- زلمای ایوبی ، نماینده ویژه ایالات‌متحده ، در روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹ ( @ US۴AfghanPeace )
ستیزه جویان سابق طالبان و دولت اسلامی سلاح‌های خود را ماه گذشته در مراسم آشتی در جلال‌آباد افغانستان تسلیم کردند .
اعتبار
Ghulamullah حبیبی / EPA ، از طریق Shutterstock
به گزارش اسوشیتد پرس ، نیروهای امنیتی افغانستان در این ماه در محل یک خودروی طالبان در کابل بمب‌گذاری کردند .
یکی دیگر از مسئولان طالبان که از طریق تلفن در کویته پاکستان به دست آمد ، گفت که رهبری ارشد شورشیان در آنجا بسیار زود است که بگوییم این معامله تکمیل شده‌است ، اما پیشرفت قابل‌توجهی وجود داشته‌است .
وی گفت : " دستور کار عمدتا ً بر عقب‌نشینی سربازان آمریکایی متمرکز است که در آن طرف آمریکایی کمی انعطاف‌پذیری نشان می‌دهد ، اما هنوز نهایی نشده است .
هر دو گروه طالبان با این شرط که نخواستند نامشان فاش شود ، صحبت کردند ؛ چرا که اجازه صحبت در ملا عام را نداشتند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.