سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

رها

۲,۱۲۶ بازديد
مذاکره‌کننده جدید طالبان با اشاره به این که این بار مذاکرات صلح افغان جدی هستند
مردی معتقد بود که ملا عبدالغنی برادر در عکسی که سال ۱۹۹۸ توسط یک عکاس سابق برای طالبان ارائه شده‌بود ، بود .
تصویر
مردی معتقد بود که ملا عبدالغنی برادر در عکسی که سال ۱۹۹۸ توسط یک عکاس سابق برای طالبان ارائه شده‌بود ، بود .
توسط مشعل مشعل
۲۵ ژانویه ۲۰۱۹
کابل ، افغانستان - در حالی که ایالات‌متحده از تلاش برای شکست نظامی طالبان برای رسیدن به یک پایان مذاکره برای جنگ طولانی افغانستان تغییر کرده‌است ، دیپلمات‌های آمریکایی و مقامات افغان با یک سوال اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند : تنها کسی که از طرف طالبان صحبت می‌کند ، و با چه میزان قدرت ؟
به نظر می‌رسد که در روز پنج شنبه زمانی که طالبان اعلام کردند که ملا عبدالغنی برادر یکی از رهبران بنیانگذار آن‌ها ، به عنوان مذاکره‌کننده ارشد جدید در مذاکرات سطح بالا که به مرحله بحرانی رسیده‌اند ، پاسخ داده خواهد شد . به گفته دیپلمات‌های غربی و مقامات افغان ، این انتصاب ، شفافیت مورد نیاز زیادی را به همراه داشت و اشاره کرد که طالبان مذاکرات را جدی گرفته‌است .
ملا برادر به عنوان ستوان قدیمی و قدرتمند ملا محمد عمر رهبری طالبان شناخته می‌شود . به گفته مسئولان ، موارد زیر که ملا برادر در میان مقام و پرونده طالبان فرماندهی می‌کند ، می‌تواند به انجام معامله‌ای که مورد قبول وی قرار گرفته‌است ، کمک کند .
کلمه‌ای که یک رهبر برجسته طالبان به رهبری این مذاکرات کمک می‌کند نشانه‌ای است که پس از حدود هشت سال مذاکرات پراکنده ، این دور می‌تواند واقعا ً نتایج را نشان دهد . با یک جنگ که در حال حاضر بیش از ۱۷ سال طول می‌کشد - سهام داران اصلی نشان داده‌اند که آماده مصالحه هستند . طالبان می‌خواهند ارتش آمریکا بیرون بکشد و ایالات‌متحده به دنبال تضمین‌های امنیتی است .
advertisement
انتصاب ملا برادر همچنین می‌تواند از ناراحتی تلاش‌های قبلی در مذاکرات اجتناب کند ، مانند زمانی که یک مغازه‌دار به عنوان فرمانده دوم شورشیان مطرح می‌شود ، یا زمانی که یک هیات مدعی است نماینده طالبان است که سال‌ها مرده‌است .
اعلام ملا برادر بعنوان مذاکره‌کننده ارشد جدید در پایان چهار روز مذاکرات میان طالبان و دیپلمات‌های آمریکایی در دوحه پایتخت قطر انجام شد .
مقامات طالبان و دیپلمات‌های غربی روز پنج شنبه گفتند که این توافقنامه حتمی است . آن‌ها گفتند که دو طرف در حال نهایی کردن قراردادی هستند که در آن طالبان از ارتباط با گروه‌های تروریستی بین‌المللی خودداری خواهد کرد و قول داد که افغانستان بعنوان زمینی برای حملات به ایالات‌متحده مورد استفاده قرار نگیرد ، چرا که القاعده در سال ۲۰۰۱ این کار را انجام داد . در عوض ، آمریکایی‌ها یک برنامه زمانی برای خروج نیروهای خود اعلام خواهند کرد .
اما در روز جمعه ، یک نفر از این مذاکرات مطلع شد که نخواست نامش فاش شود پیشنهاد داد که نقاط برجسته اصلی هنوز باقی است ، از جمله تقاضا برای آتش‌بس و موافقت با دولت افغانستان برای مذاکره درباره نقش آینده آن‌ها .
Editors
آیا تحقیقات دی ان ای باستانی Revealing جدید یا سقوط به Traps قدیم است ؟
یک انقلاب آرام : زنان بیشتری در آفریقای غربی محافظه‌کار به دنبال صلح هستند .
آیا کلیسایی می‌تواند در ۱۶۷۷ میلادی تاسیس شود ؟
سربازان آمریکایی در حال نظارت بر آموزش همتایان افغان خود در ولایت هلمند در ۲۰۱۶.Cred itAdam فرگوسن برای نیویورک‌تایمز
همچنان که گفتگوها ادامه داشت ، هنوز یادآور شوم خشونت مرگبار بود . اشرف غنی ، رئیس‌جمهور افغانستان ، در حالی که در داوس سوئیس صحبت می‌کرد گفت که ۴۵ عضو نیروهای امنیتی کشور از زمان احراز مقام در پاییز ۲۰۱۴ کشته شده‌اند .
یک مقام ارشد طالبان که اجازه صحبت با رسانه‌های خبری را نداشت گفت که مذاکره کنندگان این گروه آمریکایی‌ها را به افزایش بمب‌گذاری‌ها برای فشار دادن به طالبان متهم کرده‌اند . او به دو حمله هوایی در ولایت هلمند در روزه‌ای اخیر اشاره کرد که منجر به مرگ ۲۹ تن و اغلب آن‌ها زن و کودک شد.


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.