دوشنبه ۰۶ فروردین ۰۳

ستیزه گر

۱,۸۷۸ بازديد
ستیزه جویان سابق طالبان و دولت اسلامی سلاح‌های خود را در یک مراسم آشتی در ماه گذشته در جلال‌آباد ، Afghanistan.Cred itGhulamullah حبیبی / EPA ، از طریق Shutterstock تسلیم کردند .
در مذاکرات دوحه ، لیزا کورتیس ، معاون رئیس‌جمهور ترامپ و مدیر ارشد برای جنوب و آسیای میانه در شورای امنیت ملی حضور داشت .
این گفتگوها در میان نگرانی فزاینده مقامات افغان در مورد تهدید خروج یک آمریکایی است.
در ماه دسامبر ، مقامات پنتاگون گفتند که آقای ترامپ به عقب‌نشینی از افغانستان از ۷۰۰۰ سرباز آمریکایی ، حدود نیمی از کل کشور دستور داده بود ، اما هیچ نشانه‌ای وجود نداشت که چنین عقب‌نشینی به هیچ قرارداد صلحی مرتبط باشد .
کاخ سفید متعاقبا ً این موضوع را انکار کرد که آقای ترامپ به هر گونه عقب‌نشینی از افغانستان دستور داده بود ، اما این گزارش در میان یک فرمان جداگانه برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه صورت گرفت . این فرمان منجر به استعفای جیم mattis ، دبیر دفاع سابق شد که رئیس‌جمهور سابق را بر آن داشت تا نیروهای نظامی را در هر دو کشور سوریه و افغانستان نگه دارد .
فرمانده آمریکایی در افغانستان ، ژنرال آستین S . میلر به مقامات افغان اطمینان داد که هیچ نظم خروج افغان صورت نگرفته است و این گزارش‌ها را " شایعات روزنامه " رد کرده‌است .
اساس نگرانی افغانستان در مورد عقب‌نشینی آمریکایی‌ها محکومیت در بسیاری از مناطق است که ارتش افغانستان برای ایستادگی در برابر طالبان بدون پشتیبانی نظامی آمریکا تلاش خواهد کرد .
ستوان دکتر کنت اف . گفت : " اگر در حال حاضر با شتاب زیادی سمت چپ را ترک کنیم ، من باور نمی‌کنم که آن‌ها بتوانند با موفقیت از کشور خود دفاع کنند ." مکنزی پسر رئیس جدید فرماندهی مرکزی در شهادت ماه گذشته در کنگره گفت : " من فکر می‌کنم که یکی از چیزهایی که در واقع بیش‌ترین خسارت را به آن‌ها می‌دهد ، اگر ما یک جدول زمانی بر روی آن بگذاریم و گفتیم که ما در یک نقطه خاص در زمان خواهیم رفت ."
مقامات افغان با احتیاط به آخرین توسعه واکنش نشان دادند .
رئیس‌جمهور ، اشرف غنی ، در یک توئیت از داوس سوئیس به طور کنایه آمیزی خاطرنشان کرد : " وظیفه دفتر خلیل زاد قرار است طالبان را به میز مذاکره با دولت افغانستان برساند ."
advertisement
رئیس‌جمهور @ با @ FareedZakaria : وظیفه دفتر خلیل زاد قرار است طالبان را به میز مذاکره با دولت افغانستان برساند . ما به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به صلح نیاز داریم . pic.twitter.com / vkAmLn۷kqf
- ارگ ( @ ARG _ AFG ) ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹
زلمای ایوبی ، فرستاده صلح آمریکا ، با شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرد .
اعتبار
وزارت خارجه پاکستان
تصویر
زلمای ایوبی ، فرستاده صلح آمریکا ، در دیدار با شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان ، در دفتر خارجه Islamabad.Cred itPakistani دیدار کرد .
در حالی که انکار طالبان از گروه‌های مانند القاعده ممکن است امتیاز کوچکی به نظر برسد ، این یک مساله حساس است .
استفاده القاعده از افغانستان برای انجام حملات ۱۱ سپتامبر دلیل آن بود که آمریکا به این کشور حمله کرد . رژیم طالبان در قدرت پس از آن میزبان افراط گرایان بود و روابط گرم خود با رهبران خود از جمله اسامه بن‌لادن را حفظ کرد .
در حالی که طالبان مکررا ً اصرار دارد که دیگر با القاعده ارتباط ندارد ، حضور او در منطقه به شدت کاهش‌یافته است ، این گروه هرگز به صراحت این گروه یا بن‌لادن را محکوم نکرده است که هنوز هم در بین رده و پرونده طالبان محبوب است .
مقامات هشدار دادند که هنوز گام‌های متعددی در روند صلح وجود دارد و مقامات آمریکایی احتمالا ً اصرار خواهند کرد که طالبان با دولت افغانستان که به شدت تقسیم شده‌است ، با دولت افغانستان گفتگو کنند .


منبع سایت سربازی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.